Search This Blog

Friday, December 05, 2014

Pak John dan Karok lagikkk...

Kelmarin balik koje selepas penat berdrama swasta tu (entri sebelum ni) me keluar dinner dengan Mijon....
Dinner tak dinnerla..sebab cepat pulak...tapi kira merangkap dinner le jugak sebab banyak...heheheh..kalau minum petang macam gini tu minum petang giler namanya...kikiki...eh tercakap diri sendiri giler pulak.......

Kami ke Pak John lagi....kalaulah tokei Pak John tau yang me dengan Mijon ni dah macam regular customer kat sini harus dia bagi me jadi duta nih kan...kihkihkih....



Nak kata sebab tensi ke sini, tak jugak....tapi sebab lapor dah tentu...hihihi..
Ni Mijon le ni yang ngajak ke sini....I is on jelah.....
Kemain sebelum tu dia nak ajak ke Tony Romas (kena sebut ni okeh..hahahah) tapi me tak nak....so ke sini jugaklah pun.....
Fyi, Tony Romas dengan Pak John dan dengan Manhattan Fish Market adalah selevel....lupa pulak yang me selalu makan ni kat Pak John kat e@Curve....



Citer pasal makan...first sampai-sampai je selalunya Mijon yang akan amikkan makanan dulu....
Dia memang apa-apa kalau kitaorang makan memang dia yang paling pandai order dan pandai amikkan makanan..so apa-apa nanti kita tumpang jelah yang dia order or amik tu dulu...
Macam kat Pak John ni bila Mijon dah amik siap-siap kang, dah makan kang kalau kang rasa tak cukup kang baru me bangun amik lagi or amik yang lain.....
Macam biasa jugak ni first selalunya akan amik udang dulu...sebab nak bakar....udang ni sedap kalau bakar sampai rentung...kulit tu nanti sedap ya amatttt je kalau kunyah....



Pastu baru amik segala bebola dengan segala mashroom...eh kali ni amik cendawan je lebih...bebola amik yang stuffed dengan cheese tu jek....
Daging tu pulak letak lepas udang tadi dah masak....I is dah ketagihan daging bakar ni weihhh...
Rasanya sebijik kalau makan daging bakar kat Seoul Garden tu....cuma tips nak amik tu janganle korang amik yang besar or yang nampak urat kasar-kasar tu....amik yang hiris elok-elok sikit....selalunya diaorang campur je kasar nipis kan...so pandai-pandailah nak selak daging tu pilih mana yang elok....
Tapi jangan leka lupa tengok jugaklah belakang tu ye....kang ramai pulak yang tengah Q, matilah kena hamun pulak dalam hati nanti....kikiki....



Dah setel amik kita duduk elok-elok....
Sambil tunggu yang rebus tu mengelegak, kita makan dulu udang bakar tadi tu.....



Kuah selalunya kitaorang amik yang Tomyam....kuah Tomyam kat sini pekat likat dan sedap ye....
I is yang suka clear soup pun boleh terjebak okeh....so kalau kat sini I is memang rela je makan yang kuah Tomyam...no hurt feeling gitu...kikiki...



Setel....
Hamboiii...cara makan tu macam sikit je kan....??tapi tifuu ye....kali ni kitoarang makan lagi banyak dari yang selalu-selalu tu....lagi banyak sembang lagi banyak makan jadinya je nih....hehehe......
Daging tu me repeat amik lagi dua kali okeh....tak puas makan yang first batch tu...
Tapi baru me perasan, aritu me boleh makan banyakkkkk dari yang selalu-selalu tu sebab me tak minum air okeh.....Me cuma amik ais kosong je, tu pun minum tak sampai setengah gelas....patut makan tak sengkak sangat...ewahhhh....tak sengkak sangat gitu....kikiki...



Penutup....kalini amir waffle inti Coklat dan Peanut Butter pulak...
Sedap ni weiihhh..rangup nih...dahlah tu inti tak kedekut langsung okeh....lain kali kena repeat amik lagi nih....
Aiskrim potong pun amik jugak....tapi kali ni aiskrimnya macam keras sikit...huwaaa..tak suka....me kena tunggu lama sampai dia lembut baru makan....sejuk sangat ke apa peti ais tu....
Fyi (gedik nak bagitau) I is takde gigi nyilu or "brain-freeze" kalau makan aiskrim or benda-benda sejuk....selamba je me boleh kekah aiskrim sejuk camtu jek...kalau ais kisar (macam slusher) tu lagilah, srootsroot me sedut camtu jek....tak de hal....hihihihi berlagak gitu......



Patutnya lepas makan nak balik...tapi tak ye....pergi karok dulu.....
Naik atas dua level lagi dah sampai kat tempat karok kan...tu yang laju je macam takde hal...hehehehe...
Lupa pulak sejak dah tau kat sini tempat melalak paling syok, so tempat ni dah jadi tempat wajib kitaorang...ni paling-paling kurang seminggu sekali mesti melalak kat sini...
So kalau sesapa pergi kat sini (tak salah nama tempat ni Karaoke Keluarga eh ye ke?ntahla...tapi kalau ada gambar burung enggang tu iyale tu)..ok kalau sesapa pergi kat sini terserempak pulak dengan mokcik-mokcik duaorang pakai baju kurung memalam buta keluar dari tempat ni jangan terkejut ye...korang buat-buat macam biasa tau....hahahaha....I is sedar diri tau..tapi what to do, nak balik tukar baju santai mana dan kan...so dengan baju-baju kurung me harung masuk dalam tu....hahaha




Wednesday, December 03, 2014

Giler Tengok Ponde....

Pernah satu time kitaorang giler tengok "PONDAN"...
Ye "PONDAN" iaitu lelaki yang berpakaian sebijik lebih dari seorang wanita...
Mula-mula asalnya ceritanya Zai dengan Septlah yang kena buat buat assignment course dia masa final year dulu....kalau tak salah diaorang punya tajuk lebih kurang pasal "Pelacur Tua" ha kauuu....tajuk tu tak boleh extreme lagi ke??..tu tajuk melayunyalah..kalau tajuk omputeh atau tajuk penuh kena tanya diaorang sendiri yek..kikikih.. (UiTM kan 80% in english)...
Nak dijadikan cerita, time tu disebabkan Zai dengan Sept kena buat assignment yang sebegitu extreme so dia dan geng-geng segroupnya dah share duit siap-siap untuk sewa kereta....kereta pulak kemahin sewa Wira terus...takde yang lagi beso??
Dan yang kelakornya kereta sewa kemain sikit punya besar (dulu Wira dah dikategorikan sebagai kereta yang agak besar ye) tapi takde sorang pun dari group member diaorang yang pandai drive kete...hahaha...so nak taknak dah kena lantik Ema yang takde kena mengena sebagai driver for that assignment...dah Ema pulak terbabit ko....
Ema pulak, disebabkan dia "segan"...Ema=segan??tifuuuu sangat..hahahah... so dia paksarela me pulak ikut jugak....Dah tak pasal-pasal Ema dengan Me pun terbabit sama jugak......



So malam yang dijanjikan, pergilah kitaorang berlima....rasanya berlimalah kot termasuk me dan Ema....sorang group member tak dapat join....tak silap, satu group ada empat orang...
So geraklah kitaorang berlima dari Seksyen Dua, Shah Alam dah nak tengah malam...ke memang dah tengah malam tak hingat...tapi dah malam la....
Time tu memang doa banyak-banyak, takut weihhh sebab nak terjah kawasan "gelap" kan...?
So bergeraklah kitorang yang dah macam wartawan Edisi Siasat versi amatur...kikikiki...



First tempat kitoarang round adalah area Bukit Bintang...belakang hotel teetttt (mana boleh bagitau weihhhh, kang kena sumpah).......
Takut-takut serem time tu jangan cakaplah ye....korang bayangkanlah masing-masing student je pun kan....mana ada experience nak "terjah-terjah" tempat orang pun masa tu....
First sampai sana memang terkesima....serius memang ada pun pelacur tua..huwaaaaaaa....
Macam mana tau dioarang memang pelacur??sebab scene yang kitaorang nampak tu adalah sebijik kat TV okeh..cuma bezanya yang bersidai tu semuanya dah pangkat neneks sangatttt (memang bukan pangkat makcik dah pun rupanya...)....
Korang bayangkanlah extreme tak extreme....sepanjang lorong tu adalah 3-4 neneks (pelbagai bangsa) yang bersidai tunggu "customer"....
Memang masa tu kalau tanya memang rasa macam nak nyorok, tapi macam nak tengok...huhuhu....
So kat situ je tiga kali jugaklah round....
Takut-takut tapi sebab diaorang pun tak kacau kitaorang...so tu yang berani round sampai 3 kali tu...padahal dalam hati takuittnya....huhuhuhuu...



Then, kitaorang ke Jalan P. Ramlee, Lorong Haji Taib, Chow Kit dan sebagainya.....
Haaa...ni scene dah lain..takde dah neneks tua....semuanya muda-muda belaka tapi semuanya adalah "perempuan jelmaan"....seksi meletup-letup jangan cakaplah kan...I is yang perempuan tulin pun takut tengok kedaringan diaorang time tu....
Dalam hati dubdapdubdap okeh..takut kena amukkan.....tapi memang buat-buat berani gitu...
Me paling respect Ema lah....dia memang driver yang paling cool yang pernah me kenal...
Korang pernah jumpa orang drive kereta, tapi kaki sebelah kiri siap lipat macam duduk kat lantai??
Haaa...gitulah dia...selamba bapak okeh bawak kete....takde panik-panik melampau okeh...cool cool man je sentiasa...
So pusing kat area "panas" tu me rasa lebih dari 5 kali ni okeh....
Aksi dan gaya memang macam-macam jangan cakaplah....tinggal nak gelak or rasa nak cabut laju-laju je okeh....
Last dah puas hati dengan tinjauan terus singgah makan dulu..eh makan dulu sebab nak buat ulasan...kikiki...then terus balik rumah sewa balik.....
Rasanya kitaorang sampai rumah nak dekat pukul 5.30 pagi...ha kauuuu....berani giler okeh....



So tamatlah kisah pasal assigment.....
Sampailah satu hari tu pulak dah jadi tabiat okeh....
Me rasa semester tu je kalau tak tengok "PONDAN" 2-3 kali macam tak sah...huahahahaha...vongoks je kan??
Serius tak tipu...dah jadi macam aktiviti wajib okeh....pantang free, pantang Ema bawak kereta emak dia kat rumah sewa mesti kitaorang ke sana....
Giler vongok kalau ingat balik...kahkahkah...
Eh, kitaorang pergi sana memang tak turun langsung kereta okeh....
Isi minyak penuh-penuh (selalunya fully sponsored by Ema) pastu turun KL terus zassss ke jalan-jalan yang sepatutnya....pusing-pusing, gelak-gelak pastu balik.....giler vongoks...masa tu apatah syoknya kalau pergi tengok Pondan pun me tak tau...vengong!!...



So kepada akhak-akhak ponde, sorrylah ye....jangan marah I is dengan kawan-kawan....
Time tu memasing vongoks tahap gaban...dapat tengok akhak-akhak ber"cat-walk" kat situ pun dah buat kitaorang "teruja"...kahkahkah...eh...ehem ehem.....

Kalau sekarang ni ajak pergi lagi nak je...eh eh....tapi macam aje giler lah kan...
Takkan nak pergi berangkut anak dengan laki kot....tak sesuai gitu...

Nak suruh I is drive sendiri memang taklah...kang I is panik, mau elok ada yang kena langgar sebab I is terpijak minyak kuat...huhuhu....
Eh sekarang memang tak bolehlah...geng tengok ponde semuanya dah pencen....ke dalam hati tu ada teringin lagi korang?haha






p.s.: pic time tu ada amik, guna kamera godang lagik, tapi tulah semua gambar goyangggg inul..tak clear langsung (dahlah tu kena cuci pulak tu)...dahlah tu zaman tu mana ada hp berkamera lagi pun..tahun 2003 kan.....paling canggih time tu hp motorola lipat dengan nokia butterfly.....kalaulah ada smart phone macam sekarang, memang habislah lari semuaorang sebab kena paksa amik selfie...huhuhu...



Tuesday, December 02, 2014

Pak John Steamboat lagikkkk.....



Minggu lepas...hari Selasa tak silap...eh ke hari Rabu...laju je balik kerja tu me ngajak Mijon gi makan....
Iklan kejab...korang tengokle tu...rainbowwwww...sukanya.......
Me kan sejak me kerja kat Sungai Buloh nih kan rasanya dah 2-3 kali me nampak rainbow terang berderang depan mata tau.....syok oooo...rasa nak tunjuk-tunjuk je...eh tapi ong dulu-dulu tak bagi tunjuk rainbow kan, katanya nanti jari kudung..aduhhhh....terus cancel tangan masuk dalam poket baju kurung...hahahaha...tifuuuu...dah lama me tak pakai baju kurung ada poket....rindunya nak pakai lagi.....wiwiwiwiwi....
Ni jalan wajib jem namanya....kalau kat Ampang tu confirmlah jem gini kan...kat sini pun apa kurangnya...sejak me kenal kat mana Kota Damansara, sejak tulah jem memang synonym ye....kalau tak jem tu ajaib namanya...




Berbelah bagi nak pilih nak makan apa last-last ke sini jua akhirnya....
Tamak kan...nak makan sedap tapi nak yang banyak so kita makan steamboat....steamboat pulak kena pilih yang bufet...tak bufet tak syok gitu...heheheheh....
Untung pergi haritu tau...ada diskaun for ladies....murah sikit dari selalu okeh...dari RM40 plus-plus (RM40 berapa tak ingat) tapi haritu kitaorang hanya bayar RM33.60 je sorang.....jimat jugaklah nak dekat RM10 sorang....



Yang kegemaran terus letak dulu siap-siap..tinggal tunggu nak mengelegak dan masak je....i like....
Kegemaran I is adalah segala mushrooms dan bebola...kegemaran Mijon adalah seafoods dan segala daging slices....
Yang daging bakar kat atas tu me punya semua ye...tak berapa kegemaran, tapi mungkin sebab tengah hari tak makan proper (proper sama dengan tak makan nasik ye...benda lain me makan...kikiki) so tu yang bersungguh-sungguh makan daging tu....



Segala sos disebelah kiri...pastu udang pulak tengah tunggu Q nak letak atas pembakar.....nomnomnom...
Eh, lapar pulak bila tengok nih....tengah hari tadi me tak makan proper okeh me makan Kuih Lopez je..tapi 5 ketul sekali ngap..hahaha....



Partner in crime...hehehehe...
Kitaorang jarang amik mee or nasi goreng ke apa bila kat sini..memang makan semata-mata lauk je....
Kata nak makan banyak kan....?makan banyak kena pandai makannya..kang makan bebukan awal-awal kang rugi, kang baru 2-3 suap dah kenyang nak meletup pulak....so makan ikut ranking...mana yang dahulu didahulukan..baru boleh sumbat banyakkkkkk....kikikiki...



Askrim potong perasa durian....untuk penghabisan
First time me makan aiskrim potong kat sini...sedapnya weihhhhh...
Sampai dua perisa me belasah...mula-mula durian pastu kacang merah....
Yang durian punya lembut je aiskrimnya...terus rasa tak cukup satu....yang kacang merah pulak keras kemahin...terus rasa nak suruh orang lain habiskan...kikiki..tak baik membazir kan...
Eh me habiskan je jugak.....
Tu yang hujung nampak sipi-sip sebab kabur tu kaya balls..iya-iya je order 4 ketul ingatkan Mijon nak..sekali taknak da....dah tersangkut-sangkut me nak habiskan okeh...huhuhu...
Apapun puas hati dapat makan steamboat nih....kalau tanya bosan?memang tak ye.....belum lagi bosan....
Kalau ikutkan kat sebelah-sebelah banyak je kedai lain Tony Roma's lah, Manhattan Fish Market le (sekadar sebut satu dua yang glamer boleh??kiki)...tapi tetap nak makan yang sedap tapi banyakkk nih.....yeah...I is kan tamak....
Lagipun kalau steamboat dah tau dah rasa dia camne....pastu kalau kedai-kedai lain tu tak jamin lagi sedap dan kehalalan thoyiban kedai tu kan...opssss.....




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...