Search This Blog

Friday, October 27, 2017

Boat Noodles...

Tersebutlah kisahhhh...eh
Taklah..ni citer 13hb yang lepasss.....hari Jumaat petang...
Gigih okeh ajak Mijon keluar sebab taknak tersekat kat dalam jem....
Ni pun tetaplah pening kepala nak fikir nak makan apa ni okeh....serba tak kena...last-last Mijon ajak makan kat Boat Noodles...try test katanya....me ok jek..jommmm.....





Dipendekkan cerita...
Ni terkial-kial ye masa tengok menu...tapi nasib baik ada sorang staff datang siap offer nak ajar camne nak order...siap bagitau lagi camtu camni..kuah ada dua jenis..mee dia pulak ada 3 jenis gittew....good good....i loike....
Me pulak memang dah lama gilerrr teringin nak makan roti Sangkaya nih....so ni memang no satu me order dulu...
Lupa pulak, nak order just tengok kad menu tu then tulis code dan amaun nak makan apa dalam slip yang ada atas meja...nanti bagi je slip tu kat staff dia, karang dia hantar makanan tu kat kita.......
Ampunla ye..orang lain dah bertahun makan kat sini, tapi makcik ni baru nilah first time...banyaklah jakunnya okeh kihkih.....
Ok...Sangkaya ni memang marbelessss...lagi-lagi bila tengah panas..roti tu gebu gebasss...pastu kaya tu memang marbeles giler okeh...lemak-lemak kaya berkrim hihi....
Cuma bila dah sejuk eh tu je ke?kikiki..so makan cepat-cepat sebelum sejuk ye....
Kaya tu dia letak susu cair tu....memang lemak berkrim..rasanya boleh jugak buat kat rumah ni..kukus jelah roti buku tu, pastu kaya tu just curah susu cair...tapi me rasa mungkin susu cair tu dia masak kejab dengan garam kot..sebab lemak-lemak masin jek...ke tak?hahaha..tahla....







Disebabkan try test so kitaorang try amik 6 jenis ni jek dulu....
3 mangkuk jenis kuah yang berempah, 3 mangkuk lagi kuah yang bersantan...Mee dia pulak amik 3 jenis lain-lain...kuah-kuah yang 6 ni memang amik yang daging sahaja.....
Rasanya??
Alamakkk...seriously me tak reti nak makan okehhhhh....serius me rasa kuah dia pelikkk....
Harap diampunnnnn....makcik memang jenis tak adventurous bab makan ye...so memang tak termakan....
Tapi...jangan marah tau...Mijon yang adventurous bab makan tu dia kata tak sedappp!huwaaaa......
Takleh cakap apalah..sebab selera masing lain-lain kan?
Selera lain-lain tapi me macam pelik tengok orang keliling makan dengan penuh terujanya huwaaaa.....korang rasa camne ek?me serius tak boleh nak go huhu.......







Staff/Manager kedai tolong amikkan hehehe....
Makan tercekik-cekik tapi amik gambar tetap amik gambar tetap ceria ye hehe.....
Total kena haritu RM29 plus-plus.....
Air kitaorang amik satu je....jimattt hahahaha.....
Ni kan lepas makan kat sini me tapau rojak kat Irfan....ingatkan nak tapau macam-macam tapi Mijon hangin okeh...hahahaha..makcik memang, kalau makan tak puas memang jadi nak membeli/makan macam-macam...terapi minda sangat kahkahkah....




Sekian....




Thursday, October 26, 2017

Syaqeer 3 Tahun!!

Ni citer 14 Oktober 2017 haritu....
Ana ajak kitaorang ke rumah dia untuk celebrate birthday Syaqeer....
Saja nak tiup-tiup lilin, potong kek dengan makan-makan reramai.....
Plan asal patutnya petang Sabtu tu lepas Asar...tapi bertukar time, lepas Maghrib sebab kedai satey belum bukak......
So malam tu lepas Maghrib terus me bertiga ke rumah Ana....laju je okeh....
Sebab utama kena "lumba"..kang takde parking oiii....serabut...
Makcik kamu ni kalau bab parking memanglah "musuh" utama....
Orang lain takpelah kalau parking secukup rasa tu...makcik ni kalau parking tempat sempit memang seriau okeh....huhu....






Dipendekkan cerita.....
Lepas dah makan makan satey dah kenyang kita potong kek..yeayyy....!!







Kelam kabut okeh hahaha...
Birthday boy kan time nak potong kek la time tu nak minum....kikiki.....









Fuhhh....amboi muncung tu.....
Nampak tu...Adik pun nak join tiup...







Abang Imraan je ada sebab Adik Umaar tidur....
Umaar tidur dari dalam kereta sampailah nak balik hahaha...penat sangat tu kan.....







Birthday boy dengan Mama, Abah dengan Adik.....








Ada pun gambar sekeping.....
Pandai Mama Syaqeer buat cucuk-cucuk atas kek tu kan?








Tiup lilin lagi dengan makcik pulak.....






Okeh..gambar adalah tak ikut turutan....hehe









Dengan Makcik dan Usu Anim.....








Ok dah last hahaha....
Makcik nak ucapkan Selamat Hari Lahir untuk Syaqeer...
Semoga jadi anak yang soleh..yang bijak...
Semoga sihat dan happy selalu tau....muahhhh!!!.....
Lama jugak kitaorang lepak kat situ....ingatkan nak lepak lama lagi tapi Emak ajak baliklah pulak..adoilaaa....

TAMAT










Tuesday, October 24, 2017

Makan Bertiga...

Kisah Khamis 12 Oktober haritu....
Sept ada keje kat Shah Alam...pastu dia ajak kitaorang jumpa...
Ingatkan nak ke Shah Alam...tapi last-last Sept kata takpelah dia turun KD...
Haruslah lagi Iolls suka...bukan tak suka nak gi Shah Alam..tapi macam tak tau nak gi mana kalau ke sana malam-malam (petang hingga ke malam maksudnya).....
So petang tu me and Mijon tunggu Sept kat sekolah Mijon..pastu ingatkan petang tu Sept sampai lambat, sebab cara Sept citer masa tu iya-iya je macam dia dah sesat barat haha....
Yang me dengan Mijon ni siap gi ke Sahara (supermarket dekat KD tu) lagik okeh...sebab nak membuang masa tunggu Sept tu....tapi baru je nak pusing sekali dalam Sahara tu member call dia dah sampai daa....hahaha laju betulll....
So terus kitaorang amik Sept tthen terus ke ECurve hehe...kalau dah ke Ecurve tu haruslah ke Pak John....
Situ jelah tempat nak makan banyak dan lepak lama-lama (ni berapa kali mau ulang citer daaa haha).....







Me BFF....
Kalini duduk depan sikit sebab seats yang selalu tu ekon dia rosak..(tapi memang pun, haritu last duduk situ memang kemain panas lagi okeh)....







Ni dapat duduk tempat yang strategik jugak nih tau...
Belakang tu tempat order waffle dengan buat ABC...
Tepi tempat aiskrim dengan air hehehe...senang nak ulang alik buat Teh Ais sedap eh.......
Ni plan on the spot je nih....
Sept sampai Shah Alam tengah hari...tau-tau dia ajak jumpa...tau-tau petang tu dah ada bertiga kat ECurve hehe.........














Makcik pulak hehe...
Gambar gegarlah pulakkk....







Teacher tengah buat demo macamana nak menumis udang....
Udang tu selalunya kitaorang grilled kosong jek..tapi kalini siap amik bawang putih cincang tu, pastu tumis sikit dengan apatah..kemain sedap lagi okeh...habis wangi satu kedai hahahaha.....








Kita up lagik.....
Ni dah nak habis dah sebenarnya nih...kenyang teramatnya ye...
Ni kitaorang duduk dari pukul 6 sampailah nak pukul 9 ha kau kauuu....
Punyalah lama kan...tapi memang pun...kalau duduk kat Pak John memang berkampunglah jawabnya....dari Zuhur sampai ke Maghrib pun kitaorang pernah ye dulu hihihi....makan sambil menyembang kan bukan boleh berhenti kan....
TAMAT.....










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...