Search This Blog

Monday, September 25, 2023

Random Pic. No. 178

Assalamualaikum..hi semua...






Sukalah dia sebab Daddy dia melayan..
Kemain Daddy dia pun...siap letak lampu gantung pulak dalam "khemah"....







OT terjumpa Vit C yang Me beli (duluuuuu) dalam bilik stor (bilik ketiga kitaorang yang dah dijadikan bilik stor)....
Isshhh stress okeh..macamana Me boleh lupa betulll Vit C nih....rogi duhiit tauuuu....













Tu diaaaa....kalau tak elok beratur segala blocks tu jadik trains dia....nanti jadik ginilah...















Nasik balance ada banyak so kita buatlah Nasi Goreng...
 Me kan jenis suka simpan nasik balance tu dalam bekas, pastu masukkan dalam peti ais (peti ais kiaorang pulak jenis sejuk taktau pasal apa, so nasik tu kalau takat simpan 3-4 hari dia elok jek macam nak beku dalam tu..jadik boleh lah nanti-nanti kita guna balik).......
Strees jugaklah tau..sebab masak nasik sikit pun kadang-kadang tu ada jek balance nasik kan..so kita kumpul...cukup quota nasik tu kita goreng jek😆...
Yang nasik goreng ni Me main belasah jek goreng...habis segala sos ikan, kiub ikan bilis Me letak...nasib baik eh sedap pulak😝....
Ni lauk Ikan Sambal kan ada lagik..so kita buat lauk😁...











Pagi hari Khamis minggu lepas.....kemain berkabus keliling...










Matahari pun lambat naik haritu....












Dok meleka amik gambar kat tepi sekali tengok depan....alamakkkk ada kera laaaa....(dah macamana nak masuk opis nih??)...
Alhamdulillah...elok kera tu sekor jek...tak bawak geng macam selalu tu ye..kalau tak dari nenek/atuk sampai ke cucu semua ada okeh....
Pastu elok jugaklah sekor nih dia gerak ke depan, tau-tau dah hilang...so laju lajulah Me keluar dari kereta then gerak masuk dalam opis...tak tunggu apadah Uolls😅....












Breakfast tapau dari depan rumah lagik...
Masa habis tapau tu Me dah menyesal sendirik Uolls..kenapalah tamak betul dah ada lauk Rendang Daging, pastu nak amik jugak Telur Mata???tamak tak tentu pasal okehhhh....










Malam...dah dinner apatah (tak ingat) tapi awal la...pastu malam sikit macam eh nak kena makan benda lain jugaklah (tapi taknak makan nasik boleh?)....so dah goreng merapu macam nih😅....














Pagi Jumaat..hujan kan..tapi Me sempat singgah Petronas...
Gi Petronas bukan nak isik minyak ye..tapi nak menapau makan....so dapatlah 2 nih.....








Cekodok nih Me nampak kan, laju je Me amik....
Memang comel betul saiz dia okeh...tapi bila makan alamak sedapp la....(ni jenis yang rasa macam kek pisang tu tau..bukan rasa macam cekodok benyet kita buat sendirik)....tapi memang sedap....










Malam kita keluar gi Lotus....nak mentopup barang-barang apa yang takde....
Yang kecik tu kemain..sampai-sampai je depan entrance Lotus dok bising "lets go to the groceries store!!!"..iyalah Nak...dia suka la sebab dalam tu boleh buat macam taman permainan dia😑.....















Tu nasib baiklah dia nak duduk dalam troli tu ye..kalau tak memang huru hara dok larik sana sini...
Nasib baiklah Lotus Ara Damansara tu jenis tak berapa ramai orang..kalau takkkkk😐......











Hujung nak bayar dia dah serabut nak turun dari troli dah...
Haru biru ye...sebab dia sibuk nak tolong keluarkan barang-barang dari troli letak ke kaunter jugakkkkk...kemain laju dia keluarkan ye..ghisauuuu..dahlah tu benda berat pun dia nak angkatttt😅
Pastu lepas dah habis bayar, dah dia nak menolak troli jugakkkk....(ni bukan selalu berlaku ye...kadang-kadang).....
Nakhil ni kan sejenis suka menolong jugak nih Uolls...kadang-kadang selipar kita pun dia nak tolong sarungkan..pastu stokin OT pun dia nak tolong cabutkan..handbag Me pun dia nak angkat n tolong letakkan kat tempat dia....
Yang paling kelako tu dia nak tolong kita bukak baju or sarung/pakaikan seluar ye😂........










Dah lama kan Me tak makan kat kedai mamak selalu tu kan?...
Ni pun serba salah nih..nak makan yang goreng goreng ke nak makan nasik kandaq?last nasi kandaq yang menang😁....











OT tiber amik Nasi Lemak lauk Sotong pulak...
Ni kan bukan nak cakap...Nasi Lemak kat sini pun sedap ye....takde apa nak complaint...
Adik?dia makan Roti Canai..tapi tu pun makan half jek then dia dah taknak....



Sekian








Thursday, September 21, 2023

Random Pic. No. 177

Assalamualaikum..hi semua..






Hari Ahad pulak...
Me haritu tak sihat lagik Uolls...tapi dalam tak sihat tu Me nak masak jugak...janji dapat makan nasik sendirik masak gitu...
Me memang dah keluarkan awal-awal daging n paste Rendang (beku)...jadi tengah haritu tinggal nak masak je...(takdelah masak beria pun..tinggal nak letak semua bahan-bahan dalam periuk, pastu kacau-kacau je sampai kuah tu berminyak n kering..sambil-sambil pun boleh)....
Ni first time guna santan serbuk okeh...Alhamdulillah menjadik jugak hehe..
Dahlah santan tu sepaket jek...daging pulak nak 400gram...tapi nasib baik elok pulak cukup santan tu....
Dua-dua jenis makan gini jek pun dah OK Uolls..punyala koboi jek kan memasing....
Syukur diberikan pasangan hidup yang simple gini...sejenis kalau Me taknak masak OT just beli jek, kalau nak masak pulak ikutlah Me nak masak apapun, OT makan je (kadang-kadang sangatlah OT request nak Me masak apa-apa ).......i lahap you lah Abang!😘







Siang patutnya nak keluar..pon tak jadik jugak...
Last malam OT ajak teman mendobi...so jomlah kita keluar....












Sementara nak tunggu Daddy sampai kat lobi lift kita amik gambar sikit (OT memang lambat sebab dia nak kena uruskan macam-macam, so OT akan "halau" kitoarang suruh gi kat lobi lift dulu😅)...
Ni Me suruh Adik diam sebab Me nak amik gambar, eh dah dia buat gini tau....ngada betulll.....









Ni pun sama...elok nak amik gambar dah Daddy dia sampai...dah jadik gini pulak...
Tu dia sibukkan Daddy dia yang masuk kat bilik sampah kat belah kanan dia tu😐.....










Ni tadi tu kan kitaorang dah turun kat G..sekali dah sampai parking, ehhhh kereta tak parking kat G laaaa....
Sebenaraya balik semalam tu kitaorang parking kat atas.....dah camtu, dah kena berpatah ke lift naik atas balik (OT la kesian..mengangkut kain baju tu berat ooo😅)....
Lupa..selama nih kitaorang memang tumpang parking jiran yang tak tinggal lagi kat situ....
Jiran tu sebenarnya kawan lama OT (kawan dari kecik Uolls)....
Parking lot dia kat bawah, so bila OT tanya nak tumpang parking...eh dia bagi Uolls (siap mengalu-alukan lagikk..punyalah tak kisah😁)..so dari tu startlah kitaorang parking kat situ...
Tapi sebagai orang yang menumpang...kalau nampak tuan lot parking dah ada/balik (parking tu ada dua lot tau), walapun ada lagi satu parking kosong tapi kitaorang tetap akan parking jek kat atas (parking lots kitoarang sendirik)....










Sampai tempat nak mendobi bukan gi mendobi dulu...OT nak carik barang makan Adik (bekal dia untuk bawak pergi kat pengasuh)....
Elok masuk tu sekali OT bawak icecreams nih hehehe...
OT kata yang Matcha dia punya, yang Truffle tu Me punya...yang Paddle Pop Adik punya😆...
Tapi memang bagus betul Nakhil...OT bagi dia makan icecream Paddle Pop tu kan...bila OT bagi yang OT punya, Adik taknak...Me bagi Me punya pun Adik taknak (padahal coklat kat fav dia)...
Lepas dah habis makan ice cream barulah OT mendobi Uolls....
Kitaorang kalau mendobi sekarang ni kebanyakkannya keringkan baju-bajan jek....baju semua selalunya dah siap-siap basuh kat rumah (sambil-sambil tu kan..OT mesin jek semua).....
Senang dah keringkan kat dobi, balik rumah dah boleh lipat or dah boleh pakai terus...(jimat masa kat situ)....












Adik kan baru jek OT masuk kereta lepas masukkan kain dalam dryer tau-tau dia dah tertido...penat kenyang sangat ke Adik?(dia dah makan dah sebelum kitoarnag gerak tu)....
Nasib baik ye balik tu dah letak atas katil terus dia sambung jek tidur sampai pagi..leganyaaaa.....
















Ni esoknya...
Pagi tu Me kerja tau Uolls..tapi dah start sakit balik (period pain on off pulak bulan nih okeh..kalau tak sehari jek dah hilang)....
So dalam pukul10.15am Me gerak ke klinik...ramai okeh kat klinik...so tunggulah jugak....then jumpa doktor dapat ubat n dapat MC....dah camtu teruslah amik Adik....
OTW balik tu Me singgah kat bazar makanan kat tempat selalu tu..eh ada Apam Balik kering laaa....terus Me tapau 5 keping (jadiklah...buat ghaso ghaso makan berdua)....
Satu keping RM1 dah okeh...tapi no regret...sedapppp...lemak manis masin...cuma ada sekeping tu hangittt..pahit okeh (sampai hati bagi kita  yang hangit tu kan)....paling best tu...garing.....
Tadi kata sakit?eeehhh..sakit on off Uolls..time OK dia OK, tapi bila dia datang habis berpeluh jantans semua keluar...sakitttt..masa tunggu kat klinik tu pun berpeluh-peluh Me ye sebab menahan.....nak duduk opis sesaja memang tak larat..















Adik Mama belikan dia keropok...pastu pelawa makan Apam Balik kering tu eh dia taknak ye..
Balik tu dalam pukul 12.30pm Adik yang tertido dulu okeh (eh siapa yang sakit nih hahaha)....












Bangun tu dah OK sikit..so Me masak Ikan Sardin Sambal gini (hampun bersepah haaa hahaha)....
Sekali 4 ekor Me buat..hambekkkk (banyak untuk kitaorang berdua ye, ikan pun boleh tahan ada yang gemok gemok OT beli)....













Malam tadi Me tak boleh tidur...badan gatal (habis naik macam gegata tu..cuma pagi hilang pulak dia)....
Dengan perut still tak baik-baik lagi pun (still sampai harini pun Uolls..ni Me rasa sebab Me amik Depo la...sekali dia datang hambiikkkk)....muka sembab macam hapa..mata pun naik sepet ha....
So esoknya...Me tak masuk kerja ye...
Ni tengah hari..OT bawak balik sorang satu set KFC...
Ni Dede yang belanja Uolls...Allahu...TQ Kak Ain....selalu macam tu tau....












Kecik hati dengan KFC sebab sekejab sedap, sekejab yang hado jek....
Kalini yang hado jek okeh ayam dia..kering..pastu rempah Hot n Spicy tu tak rasa...
Pastu set OT roti takde...tak baiklah KFC....bukak kotak tu baru je Me cakap wahhh dah lama tak makan satu set gini siap ada roti...sekali OT kata eh mana roti dia?dahhhhh kena bahagi dua roti tu kan..punyalah memasing nak feeling makan satu set tu haaa hahaha (selalu beli bukan set gini kan..so takde roti..tu yang jakuns jek memasing😂).....



Sekian....















Wednesday, September 20, 2023

Random Pic. No. 176

Assalamualaikum..hi semua...







Share sekeping gambar Opah bercuti dengan Atie sefamily di Melaka (Hari Malaysia) haritu....
Atie try test hotel baru Uolls...Swan Garden Hotel....
Eh cantik pulak hotel dia pergi tu okeh..bilik besar (katil pun King), pastu ada pool...sangatlah not bad untuk harga macam tu (rates harga bawah RM200..memang berbaloi okeh).......
Ni pun rasanya Atie carik last minit jugak nih (seminggu lebih sebelum date)..so memang rezeki diaoranglah sebab ada lagi bilik hotel yang kosong (time cuti am kan...selalunya penuh sesaja...)....
Dah berapa tahun kitorang dok repeat tidur kat Hatten, elok jugak Atie try test tempat lain...so lain kali  macam nak try test duduk situ pulak la kan...










Kemain Opah healing kat atas A Famosa tu hihihi...
Ni kan Me pernah jugak naik sampai atas okeh...cantikkkk...
Tapi bila tengok gambar ni..ishhhh rasa balik sempoit naik tangga yang dulu tu okeh😅...nak naik lagi rasanya tak sanggup dah....
Gambar lain tak banyak pun Atie amik..katanya semua tak sporting...kalau Ayie (Me lah tu) ada best la..hahaha...hampunnn..tak boleh buat apa-apalah..ajak pun last minit, mana nak datang duit tiba-tibanya (duit baru habis untuk kereta haritu oiiii)....








Kudapan...gajus lagi...
Kalini dapat lagi murah sebab dapat redeem kupon RM10+free shipping TIktok...
Berdebu tu sebab Me letak garam halus sikit, pastu Me goncang-goncang balang tu nak bagi garam rata😁...
Kena letak garam..kalau tak letak tak berasa sangat jadiknya lemak-lemak gajus tu....









Beli jugak kerepek Ubi nih...nih dari Shoppee...











Jumaat tengah hari Me balik rumah..pastu kelam kabut balik ke opis balik...nasib baiklah dapat masuk sebelum pagar belakang tutup...
Lega ye..kalau pagar belakang tu tutup, kena ikut pagar depan, mau pukul 3pm karang baru sampai opis...rugi banyak masa....










Hari-hari pagi masa tapau makanan tu memang dah jadik "wajib" Me beli 2-3 ketul karipap dari kantin opis....macam ketagihan dah kan...
Ni Me bukan makan tengah hari ye...Me makan lepas dah breakfast (memang kalau pagi dari dulu lagi  Me sejenis lapar kemahin lagik tau...dan jangan ditanya kenapa😁)....
Karipap nih sedap okeh..cumanya kantin tu suka betul goreng macam 3/4 cook gitu...ala-ala dah masak belum masak betul jek....
Pastu pelik sikit, kalau Me makan karipap nih lambat (nanti-nanti), perut Me nanti jadik sebu...so nak taknak memang kena makan jek lepas dah makan big breakfast tu....












Hari Malaysia kita duduk rumah jek Uolls....
OT kerja..pastu Me pulak "period pain"..so kita tidur bangun tidur bangun tidur jelah (sampai OT balik tengah hari tu pun Me tak perasan)......













Dah petang baru makan lunch....
Ni OT belikan jek Uolls...sebab haritu Me memang tak larat nak masak (sampai nasik pun beli, punyala tak larat sebab  layan sakit tu)........
Ni konon plan lepas OT balik kerja nak keluar gi carik sandal Me kat Shah Alam...tapi sebab ME sakit tu takdelah kitoarang gi...










Nak petang Dede n kakak twins ni datang rumah...
Sukalah Nakhil sebab ada kawan...
Walapun mula-mula tu kemahin malu tak tentu pasal, tapi lepas tu dia punya suaralah yang terpaling hebatttt hihi....








Konon taknak keluar kan..tapi tak sampai hati..jomlah kita keluar jugak...
Tapi bukan gi mall ye..kita gi rumah PakLang Nakhil kat Shah Alam (kononnya lepas gi mall tu nak singgah rumah diorang)....
Bila PakLang kata MakLang dah masak...so tak sedaplah kalau kitaorang tak pergi....
Gi berenam Uolls..sumbat kereta kitoarang jek...senang....












MakLang masak Nasi Lemak lauk Sambal Udang+Paru Sambal+Paru Goreng Garing+Telur Mata..hambekkkk...
Nasib baik kitaorang gi ye...rugiii tau sebab MakLang Nakhil masak sedap okehhhh....(tu yang bila kata MakLang dah masak tu Me kata jomlah hahaha)....










Sampai rumah lambat..sebab kat kereta pun tak habis menyembang lagikkk😅...
Dari elok nak gerak pukul 11pm, tau-tau pukul 12am jugaklah baliknya....
Pastu hantar si kembar dah singgah pulak nak 20 minit..pastu hantar Dede, eh Dede nak menyembang lagik ke?dah dah le Dede, dah malam nih, jomlah balik😆......
Sampai-sampai rumah jek cepat-cepat Me keluarkan Kek Cheese Banjir Pistachio yang Dede belanja....(Dede beli dari Azlina Ina lagi)..
Laju-laju rasa...oo OK..rasa macam makan ice cream..lite lite rasa pistachio gitu....bolehlah...(bagi Me yang Mango lagi sedap)....


Sekian..eh










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...