Search This Blog

Monday, August 15, 2016

Satey Minang....

Pada suatu petang yang indah...ewahhhh....iye iye je...
Eh tetiap petang pun indah kan?....mana ada tak indah??....hastag nikmat apa yang harus kudustakan gittew....
Ok...ada suatu petang tu...tak ingatlah pulop petang bila...tapi ada satu petang tu la....
Macam biasa..sokmo je memasing blur nak gi mana....(maksudnya nak makan apa, kat mana....)....yang me tau...tau-tau Orang Tu bawak ke Paya Jaras.....
Bunyi macam jauh kan..?tak ye kengkawan....
Rupa-rupanya opis Iolls ni dekat dengan semua okeh...nak gi Paya Jaras dekat (border jek rupanya), nak gi Shah Alam pun....nak gi area Subang Airport pun (tu lagilah..sebelah trafic lite je okeh....baru 6 bulan tau harharhar....)...sabar jelah kan...
Selama ni blur je rasa semua tempat (antara yang me sebut kat atas tu) adalah jauh sangat....
Tapi sekarang tak ye...lagilah..sekarang ni tau-tau sampai je kan....lagilah rasa eh eh eh dekatnya harharhar.....poyo okeh Iolls..puiiii.....
Eh syukur sangat-sangat.....alhamdullilah....ada yang sudi bawakkan....





Ni Satey Minang kat Paya Jaras Dalam....
Kalau tanya me kat mana memang haram me tak ingat camne....cuma yang me ingat...masuk belakang Airport, pastu masuk area Paya Jaras, pastu lalu kampung orang, tau-tau tepi ni dah sampai kedai nih..tau-tau Orang Tu orderkan nih hehehe.....
Ni kitaorang amik yang set makan RM3 sorang.....
Iolls is blur blur la kan....dahlah apa ke benda Satey Minang tu tak tau apa kebendanya.....so ikut sajalah.......





Ni pun dah berapa belas kali (belas kali je ye..belum sampai berpuluh kali pun kikiki), Orang Tu cakap yang Satey Minang ni sedap.....tapi Iolls bolayan jek sebab tak tau apa....
So ni beliau dah bawakkan nih...haruslah beliau puas hati khenn......
Tapi yang malangnya petang tu Iolls masih lagi selsema, batuk, dan lidah payau.....so dapat rasa hujung-hujung je okeh.....
Tapiii..ada tapinya.....walaupun dapat rasa hujung-hujung...tapi me boleh cakap yang satey nih memang sedappp....
Ikut apa yang me tengok dan rasa...Satey Minang nih dia ada Isi Ayam Bakar, pastu ada Nasi Impit...pastu ada kuah pedas (yang color macam coklat sikit tu), pastu ada macam sikit kuah kacang...pastu dia tabur Bawang Goreng dengan Keropok warna Pink tu.....memang sedap ooo...pedas-pedas nomnomnom....
Pastu yang paling comel tu...makan dia dengan sudu camca ye.....rasa macam comel benar rasa pegang sudu mini camtu....unik kan.....
Eh...tengok ni memang buat me teringat-ingat la adoiiiii.....
Ni petang ni kalau ada rezeki nak jek-jek orang tu gi makan lagi la hehehehe...semoga me jek tu berjaya..fuhfuhhh (tiup-tiup sikit bagi jadik hahaha).....







Friday, August 12, 2016

Beraya kat IKEA Cheras....



Lepas dah habis beraya kat Bukit Jalil terus konvoi dua kereta ke IKEA.....
Yo yo oo je macam nak pergi mana je kan...gi IKEA je rupa-rupanya kikikiki.....
Umaar dah Syaqeer ni lahir tahun yang sama tau...tapi diaorang ni beza bulan...banyak ooo....
Umaar lahir bulan Januari...Syaqeer pulak lahir bulan Oktober....ni kiranya nih kalau sekolah ni sesama lah nanti darjahnya nih.....
Korang tengok lutuk dengan betis "budak darjah satu tu"...haaa kauuuu...sado okeh....
Umaar tu pulak muka je tembam..badan kering okeh....makcik nak pegang pun takuittt....





Macam biasa...bila dah sampai IKEA prop kat banyak..apalagiii post la kikiki........




Nak jalan penuh orang...so kita pose pose jelah...lagipun orang lain jalan tak berhenti kan....so tak kacau sesapapun......
Me Mother pun korang tengokkkk....boleh je dia layankan kitaorang hahahaha.....







Jumpa tempat boleh berhenti....kita berhenti kejab....
So pose le 3-4-5 keping...baru gerak......




Kat area ni lama sikit...sebab settingnya cantik....habih hariraya dah okeh diaorang buatkan.....
Korang tengok Syaqeer hahaha...bukan main dia menjiwai okeh.....




Gambar tunggang langgang....
Masa ni Atie kat belakang tirai tu....so kitaorng je dulu.....




Syaqeer jenguk kuih raya ke?kihkihkih......





Geram tengok Syaqeer..rasa nak tunjal-tunjal je kepala tuh!!





MakNgah ko pose melentik taknak kalah ye.....
Makcik ko pulak memang tu jelah wataknya....watak nak makan kuih raya hahaha....




Ni Anim yang amikkan gambar nih....
Emak tah kemana-mana tah...Azrul dengan bebudak pun dah kemana-mana tah...tapi kat area-area situ je.......






Suka tengok gambar-gambar yang ini...sebab yo yo o je memasing.....





Okeh..sila jangan muntah lagi kihikihkih.......







Okeh..ni kalau nak muntah silalah muntah hahaha.....
Makcik ko kalau dah nampak background cantikkkkkk..haruslah mengeletis nak amik lelaju dan bebanyak...motippp haruslah nanti boleh buat profile pic hehehe.....





Feeling feeling sangat khennnn........





Ok, dah penat berjalan (walaupun takdelah jalan sakan ponnnn)....terus menuju ke foodcourt.....
Ramai jangan cakaplah kan...hari Ahad kan.....




Ni masa nih me dah beli dah untuk kitaorang berempat.....
Atie still shopping lagi kat dalam tuh.......





Ni bukan Iolls makan sesorang sepinggan nih ye.....
Ni beli macam-macam kongsi berempat makan......




Me Mother is reddha jelah apa yang ada pun.....





Anim...beria-ria pulaknya makan kepak ayam guna sudu gerefu....adoilaa adikk.....






Sekarang nih dah ada meatballs ayam ek...??
Last makan kat Damansara takde pulop meatballs ayam nih...ke dah ada dah sekarang??





Makan tetap makan....tapau tetaplah tapau....
Yang ni memang masa beli tadi pun dah tapau.....
Pastu dengan bekas kosong Ana pun kitaorang tibai pakai untuk tapau leftover yang ada tu...sayang weih.....kang kalau tak tapau bawak balik, sampai-sampai rumah kang menyesal hahaha...
Ok....ni lepas dah makan nih bukan terus balik....
Atie nak beli lemari pulop...sudah......macamana nak mengangkut tuh??
Last-last menyumbat semua dalam kereta me hahahaha....Azrul dengan Imraan je naik kereta dengan kayu lemari tu.....
Balik tu Iolls kuat lagik okeh....demam memain kan...tapi mata makin parahhh....
So Isnin dan Selasa tu Iolls dapat MC okeh....takuit je doktor bila tengok mata Iolls nih....hahaha...eh tergelak pulop....
Dah itu je nak citer...bye-bye...selamat berhujung minggu semua......




Thursday, August 11, 2016

Open House di Bukit Jalil...


Ni citer tertunggak....Ahad 24 Julai yang lepas kikikikih....
Sorry sebab Iolls terbreak lama dari berblog...biasalah....mana yang sempat jelah.....
Kitaorang beraya tapi memasing pakai baju omputeh je..sebabnya lepas beraya nak merayap reramai kejab.....
Nampak tak mata Iolls lain macam....?
Tu masa tu dah sakit matalah tu...kejab ok, kejab kang macam tulah....kejab bengkak, kejab kang berair...ikut dia jela....
Nasib baiklah jenis tak berjangkit kat orang lain okeh....
Masa ni pun demam dah nak start balik....demam jenis kalau berpeluh kang baik, pastu kang rasa semacam jek....huhuuuu......




Ni kat rumah Acik Nor kitaorang kat Bukit Jalil....
Meriah okeh.....
Masa nak menyampaikan rumah Acik Nor ni kitaorang boleh sesat la pulak.....kebetulan ada mega construction kat depan jalan nak masuk ke taman Acik Nor nih....so diaorang tutup jalan tu...dah tutup, apalagi..teruslah kitaorang ke depan kan....sekali amik kau...dah ke Bukit Kiara tah apatah...huwaaaaa....
Belasah je ikut mana yang suka...last-last call Acik Nor tanya tajuk rumah, then terus Google Maps...ha kau...terus sampai...nasib baiklah sesat tu pusing-pusing tu kiranya masih dalam kawasan...kalau dah keluar??mau petang baru sampai..ke tak sampai??hahaha.......






Ana sekarang ni tengah tunggu hari...
Kalau tengok perut dia comels jek....
Tu dia pakai shawl Owl by Nora Danish....nampak terkelepot pulop kikiki...
Iolls nak try dulu, baru nak beli...sebabnya jenis yang Ana beli ni katanya senang nak pakai.....tapi tulah, tak dapat try-try lagi...so Iolls tunggu jelah kan...kang pakai beli jek tak sesuai rogi duhitt....
Ana macam Emak me....anak lahir 2.8kg jek...tapi bila dah makin besar ha kauuu kemain giant pulak anaknya (me, Atie dengan Anim lettew)......




Syaqeer budak darjah satu nih memang tau...kalau boleh semua benda pun nak buat sendirik...memang macam budak darjah satu okeh kikiki....
Gambar lain takde...bila dah jumpa Nasi Dagang marbeles mana boleh pegang HP dah rogiii hahahaha...
Iolls makan Nasi Dagang dah macam makan nasik campur okeh...kemain menambah sampai dua kali..sedap nak matikkkk...lagi-lagi gulai Ikan Tongkol tu...kalah orang Terengganu masak tau tau tau tauu (ikut intonasi Johan)....
Lepas dah beraya tu kitaorang terus bergerak anak beranak beramai-ramai ke Cheras....nak gi mana??...eh korang tau kot kat Cheras ada tempat baru nih....tunggguuuuuu.....




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...