Search This Blog

Monday, May 07, 2018

Abeel...



Koala bear makcik nih hihihi..
Geram rasa nak tunjalll!.....







Pandai buat muka seposen kan?









Tengok macam orang besar kan?padahal kecik je Abeel ni Uolls...bulan 8 karang baru masuk 2 tahun....
Eiiii serius gerammmm....!









Friday, May 04, 2018

Cameron Highlands 2018: Day 2-Big Red Strawberry Farm...

Ok kita sambung citer me dan OT gi Cameron Highlands tu ye....
Ok..lepas turun dari BOH tu kitaorang ke pekan Brinchang...niatnya haruslah nak ke Big Red Strawberry Farm (BRSF)...korang trylah besttt...tempat cantik pastu makanan sedap-sedap...haruslah kata best kan haha....
BRSF ni memang tempat wajib me ni tau...tak kiralah pergi dengan sesiapa pun memang akan singgah kat situ....
Pastu kalau singgah kat situ takde niat lainlah pun..mestilah nak makan kat situ hehehe (happy membayangkan kalau dapat gi sana lagik kiki).....





Ok..ni semua hasil perbincangan kami berdua so terhasillah makanan di atas....
Tapi takdelah bincang sangat pun hahaha..makcik is pandai memainkan peranan nak memilih yang mana satu ye....tau-tau kang OT kata ok je hehehe....
Ni masa kitaorang pergi ni kan hari bekerja...so tempat adalah super-lapang...nak makan kat belah mana pun boleh okeh...beli je dulu then duduklah kat mana-mana yang korang suka..kalau time lain memanglah tak dapekkk....kena chop dulu kang kena beratur nak order..dah order kang tunggu lagi sebab nak amik makanan....ni gi time takde orang ni untung banyak...beratur order pastu tunggu pastu dapat makanan...makanan pun dapat fresh je semuanya..takde macam last time me gi tu, bila ramai makanan ada yang dah siap awal (ikut mana yang siap cepat), pastu kena tunggu pulak yang lain tu pulak siap...kang dapat kat korang ada je yang dah lemau hahaha...ni tak ye...elok je semua siap serentak...tunggu memang kena tunggu sebab makanan diaorang siapkan bila kita dah order...tapi memang puas hatilah...bersungguh-sungguh me dengan OT makan okeh........






Order tetaplah macam biasa....
Kenyang lagi sebenarnya tapi sebab rugi kalau tak gi sini tak makan semua-semua ni tu yang makan jugak tu....
Strawberry Waffle ni tetaplah sedap macam first time me makan dulu ye.....waffle dia masih lagi fluffy pastu tetap wangi giler...







Macam biasa jugak wajib ambik Sundae Strawberry nih.....
Untung beli yang ni sebab strawberry dia banyakkk....pastu makan dengan aiskrim dan krim tu so takdelah rasa masam sangat....
Me amik jugak French Fries untuk OT....kang sian pulak OT takut kang OT tak berapa nak makan benda yang lain ni...
Tau tak kitaorang makan licin habis okehhh...eh tak takkk...ada sikittt je lagi waffle...hujung-hujung tu baru terasa manis pulak okeh hahaha alasann..padahal dah mencekik banyak dah tadi....tapi betul selalunya yang strawberry tu memang takkan habis licin...tapi kalini tah camne boleh habis...hebat okeh.....










Satu je gambar me kat sana...ni pun OT amikkan...kemain suruh makcik panjatlah pulak...tapi disebabkan photog dah suruh so kita layankan jek kikiki.....
Ni kan dah makan ni terus kitaorang ke tempat lain okeh...konsepnya harini kan nak santai-santai singgah mana yang patut je dah...






Bersambung....






Thursday, May 03, 2018

Bersanding: Potong Kek!....

Sambung lagi Uolls hahaha...
Nasiblah kalau ada yang sakit hati eh sakit mataaa......
Eh jangan tak tau..ni me letak sikit je gambar-gambar kahwin me nih tau..kalau ikut hati perasaan dan jiwa me nih haruslah me nak letak semua okeh hahaha..(kalau tak tamak bukan namanya Suuu...).....
<tulisan sebelum ni me dah removed>
Okeh kita citer yang lain pulak...(sapa yang sempat baca tadi tu nasiblah..kiki).....
Ni me letak pic-pic me potong kek masa hari bersanding me dengan OT tau....
Ni kan me tak dapat lagi album kahwin ye...satu satu masalah....mula-mula masalah pilih gambar..salah me sebab CD asal yang dia bagi tu corupt...pastu nak tunggu Pendrive...makan minggu..dah dapat pendrive pastu me buat selections...dia punya nak urgent tu beria-ia macam makcik yang kerja dengan dia okeh hahaha...tapi takpe...setel kerja me sent dia pastu tunggu untuk editing...pastu senyap lamaaa...
Then bila me tanya katanya nak hantar dah lagi seminggu dua siap...eh tetibalah pulak..takkan tak bagi me tengok betul ke tak?...Then katanya kalau nak tengok katanya tunggu Isnin sebab dia tengah outstation..oh ok...takde masalah......tapi tulah tiap-tiap kali deals pun memang kena tunggu Isnin..tapi me ok je sebab me takde masalah Isnin ke Selasa ke hari apa janji siap...
Pastu tunggu punya tunggu takde..senyap dua minggu...(tetiap kali tunggu Isnin memang makan dua minggu okehhh)...pastu ....me tanya dia senyap daaa..sekali dia wasap katanya PC dia ke apa yang tengah problem...so pic me corupt..so kena tunggu dia buat lagi sekali......ooo ok ok..janji gambar ada dik oiii..jangan hilang sudahlah...m
Me ni kalau hal macam ni memang jenis tak suka paksa...selalunya akan bagi kelonggaran sebab me tau kalau paksa-paksa kang hasilnya jadi tak elok....so me just cakap kat dia apa-apa dia kena inform me....katanya ok....dia punya sorry jangan cakaplah...tiap-tiap kali pun memang dia mintak maaf..akak maafkan kau dik hihi....sebab tah napa hati akak baik betul dengan awak.....(OT is dah panas hati ye..makcik takuit okeh...so di sini makcik yang kena bertenang..kalau dua-dua meletup nahas hahaha...)....
So ni adik photog tu janji adalah pada 26 April yang lepas (ada dalam HP ni ha buktinya)...kiranya seminggu lepas la kan janjinya...so buat minggu ni kita tunggu lagi...selagi pic kahwin kitoarang tak hilang...selamat lagiii so me tahankan je....tapi kalau senyap jugaklah next week memang amukan puaka jugaklah jawabnya hahaha....lama dah hoiii...majlis 30hb Disember...ni dah 2hb Mei dah ni...dah 4 bulannnnn.....
Ni kan lama punya pasal me dah buat satu photobook okeh..buat sendirian berhad...me beli dari photobook promo dapat harga RM59..pastu me just edit sendiri (edit letak gitu-gitu je pun haha, bukan edit beria-ia pun..jadilah dari takde)... then dah siap just suruh diorang proseskan...pastu kena tambah RM12 untuk postage..pastu me tambah RM15 rasanya (tak ingat exactly) untuk upgrade jenis kertas....setel..ni tengah tunggu hasil jek....tapi kan namanya pun Su is tamak so buku tu baru part one ye hahaha...sebab tak cukup okeh nak letak semua sekaligus dalam tu....takpe..nanti ada duit lebih me buat lagi....nanti dah siap me share ye kat korang....







Okeh kita ke cerita utama hahaha....
Ni kan sebelum tu kitaorang bersanding awal-awal tu kejab je Uolls...
Tepung tawar pun sempat 5-6 orang jek...family me pun tak merasa nak menepung tawar kan (my mother is agak terasa huhu..habis manalah me tau..masa MC tu panggil napa tak datang?makcik yang kat atas pelamin ni ke yang kena rampas micropon ke haha...)....
Nak tau sebab apa semua orang tak sempat nak menepung tawar?sebabnya masa tengah start tepung tawar tu ada jemputan yang mencelah kejab nak amik gambar dengan kitaorang so terus lepas tu tepung tawar terstop macam tu jek....tau-tau kitaorang dah ramai je masing-masing beratur nak amik gambar dengan retis eh pengantin kikiki.....memang tak dapatlah me nak menolong....sapa yang sempat jelah ye...
Lagi satuuu..napa tak dengar MC cakap?bila MC panggil tu silalah pergi...pengantin memang tak boleh nak kontrol apa-apa ye....
So dah amik gambar lebih kurang so Kak Azie suruh turun sebab nak potong kek so kitaorang kena turun kejab...memang semuanya laju-laju jek....mengejar masa.....








Masa ni pengantin kena paksa bagi ucapan....
OT pandai jugaklah nak cakap apa....me pulak haram..cakap terima kasih sebab datang jek...tu jek yang terkeluar okeh...makcik dah kata makcik bukan sejenis manusia spontan ye....apa-apa semuanya take time......
Ni kan pic OT berucap je ada...pic me non-ado ye....adoila photog......










Okeh meh potong kek.....
Tangan kitaorang tu terbalik kan?kikiki dah nampak macam makcik yang giler kuasa di sini.....








Photog suruh pandang camera....so kita pandang haha....
Makcik is kejung sepanjang masa ye....segan pun iya....







Ni OT yang buat kelakar kalau tak memang makcik is tambah kejung kat situ.....






Kemain ceria kan OT?










Dah potong haruslah kena suap.....








Turn me suap OT pulak....
Ok..kek dengan deko kat meja ke dengan meja pengantin semua tu katering dari team Kak Azie yang buatkan...me just cakap nak color putih...tapi tau-tau dapat macam ni....
Tapi nasib baiklah I loikee je..tak sangka pulak cantik (korang cakap tak cantik siap!haha).....
Pastu kan kek ni kan me tengok masa nak balik tu banyak lagi okeh..adoilaa..napalah takde sapa nak bagikan?me jugak ke yang kena bagikan ke...?apapun pada semua....kekurangan dalam majlis me ni me mohon ampun dan maaf....
Fyi, me kan mula-mula memang niat kalau kahwin nak buat majlis sesimple yang boleh (sebab me sedar dirik okeh)..
Me nak majlis yang simple tapi nak murah tapi nak nampak cantik hehehe (keywordsnya TAMAK kan)....tapi tak sangka pulak dalam arranged budget kitaorang, kitaorang boleh buat majlis yang macam ni..rezeki sangat-sangat...Alhamdulillah.......







Bersambung......eh




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...