Search This Blog

Wednesday, September 02, 2026

Melawat Rumah Abah: 30 Ogos 2026

Assalamualakum..hi semua...








Ni antara kat WA Group family kitoatrang..dari hari Rabu/Khamis Ana dok tanya Aneem pasal nak gi kubur Arwah Abah...mestilah Me nak ikut...alang-alang ada cuti extra hari Isnin nanti kan...
Dahlah tu Me pulak amik extra cuti lagi sehari (hari Selasa), rugi sangat kalau tak ikut....
So last minit Me, Ana n Aneem setuju pergi ke Rumah Abah hari Ahad...Atie pulak sampai kesudah senyap...dia tu memang tauu hahaha....







Pagi dah kemas-kemas barang apa yang nak kena bawak, terus Me buat breakfast...
Buat breakfast simple jek sebabnya lepas pergi Rumah Abah tu kitaorang nak gi lunch ramai-ramai terus...
Ni Me buat Cekodok Ikan Bilis (ada Me letak Bawang Besar+Kentang potong-potong cubes kecik jugak) ikut cara Dana...
Cara Dana, bancuh adunan sikit-sikit dengan air panas, sampailah adunan elok melekat...pastu goreng...
Ya Allah menjadikkk...elok luar jadi rangup, dalam lembut....TQ Dana selalu shared resepi....






Kuah Kari ni leftover malam semalamnya tu...
Tapi bukan buat sendiri Uolls...tapau dari restoran mamak ye hihihi...
Kalau ikutkan kalau makan Cekodok Me suka je makan gitu tak bercicah..tapi kalau ada cicah kan lagi sedap...tu yang kadang-kadang jadi rajin buat bila kuah kari atau sanggup Me masak Sambal Tumis tu...






Awal pun tetaplah keluar rumah lambatttt...adoilaaa...
Ni OT suruh Nakhil bawak backpack barang-barang dia sendiri hahaha...tak baik betull....
Ni kitoarang parking kat atas sebab family owner nak guna parking tu 4 hari cuti...
OT memang dah pesan kat anak buah owner (yang duduk rumah tu sekarang ni), kalau nak pakai parking lot tu just WA je bagitau..nanti kitoarnag kosongkan parking lot tu...
Ni elok adik tu bagitau OT, so takde masalah..petang Jumaat haritu balik je dari makan terus kitoarang parking atas je....
Kalau owner betul pulak (jenis yang terlampau baikkk sangat-sangat)..OT dah pesan banyak kali pun dia dok takpela..takpela..takpela...tak guna la apalah (dia punya taknak kacau kita okeh)..padahal parking dia tu tau..
Me rasa mungkin sebab diaorang jarang datanglah kot, so diaorang jenis tak kisah...








Pukul 10 suku macam tu dah sampai kawasan perkuburan AU2 (sekarang dah nama lain tau)....
Orang dok nak gi kubur, dah semua dok sibukkan anak kucing...sampai ke jamban dok nak tengok jugak hahaha...
Ni Mak Me n OT je berani gini..orang lain dok cikcikcikcik mulut je dari awal sampai la akhir hahahaha...
Pastu ibu kucing tu kan dari garang segarang-garangnya..tak lama lepas tu bila Mak n OT gi dekat eh dia terus jadi baik ye..siap gesek gesek badan kat Mak n OT pulak..eiii....
Ana siap cakap kat ibu kucing tu..eh tu Opah kitaorang ye..jangan nak lebih-lebih....hahahaha.....dengan kucing pun nak melawann....








Panas uiii..tapi lantaklah hahaha....










Alhamdulillah..semua ada....













Bersihkan dulu apa yang patut...lepas tu Abang Imraan lead doa.....
Masing-masing siram air...then gerak balik....











Dah bersih dah..Alhamdulillah...
Nanti ada masa lagi kitaorang datang tengok Abah ye....in sha Allah.....




Bersambung....
















No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...