Search This Blog

Tuesday, December 02, 2014

Pak John Steamboat lagikkkk.....



Minggu lepas...hari Selasa tak silap...eh ke hari Rabu...laju je balik kerja tu me ngajak Mijon gi makan....
Iklan kejab...korang tengokle tu...rainbowwwww...sukanya.......
Me kan sejak me kerja kat Sungai Buloh nih kan rasanya dah 2-3 kali me nampak rainbow terang berderang depan mata tau.....syok oooo...rasa nak tunjuk-tunjuk je...eh tapi ong dulu-dulu tak bagi tunjuk rainbow kan, katanya nanti jari kudung..aduhhhh....terus cancel tangan masuk dalam poket baju kurung...hahahaha...tifuuuu...dah lama me tak pakai baju kurung ada poket....rindunya nak pakai lagi.....wiwiwiwiwi....
Ni jalan wajib jem namanya....kalau kat Ampang tu confirmlah jem gini kan...kat sini pun apa kurangnya...sejak me kenal kat mana Kota Damansara, sejak tulah jem memang synonym ye....kalau tak jem tu ajaib namanya...




Berbelah bagi nak pilih nak makan apa last-last ke sini jua akhirnya....
Tamak kan...nak makan sedap tapi nak yang banyak so kita makan steamboat....steamboat pulak kena pilih yang bufet...tak bufet tak syok gitu...heheheheh....
Untung pergi haritu tau...ada diskaun for ladies....murah sikit dari selalu okeh...dari RM40 plus-plus (RM40 berapa tak ingat) tapi haritu kitaorang hanya bayar RM33.60 je sorang.....jimat jugaklah nak dekat RM10 sorang....



Yang kegemaran terus letak dulu siap-siap..tinggal tunggu nak mengelegak dan masak je....i like....
Kegemaran I is adalah segala mushrooms dan bebola...kegemaran Mijon adalah seafoods dan segala daging slices....
Yang daging bakar kat atas tu me punya semua ye...tak berapa kegemaran, tapi mungkin sebab tengah hari tak makan proper (proper sama dengan tak makan nasik ye...benda lain me makan...kikiki) so tu yang bersungguh-sungguh makan daging tu....



Segala sos disebelah kiri...pastu udang pulak tengah tunggu Q nak letak atas pembakar.....nomnomnom...
Eh, lapar pulak bila tengok nih....tengah hari tadi me tak makan proper okeh me makan Kuih Lopez je..tapi 5 ketul sekali ngap..hahaha....



Partner in crime...hehehehe...
Kitaorang jarang amik mee or nasi goreng ke apa bila kat sini..memang makan semata-mata lauk je....
Kata nak makan banyak kan....?makan banyak kena pandai makannya..kang makan bebukan awal-awal kang rugi, kang baru 2-3 suap dah kenyang nak meletup pulak....so makan ikut ranking...mana yang dahulu didahulukan..baru boleh sumbat banyakkkkkk....kikikiki...



Askrim potong perasa durian....untuk penghabisan
First time me makan aiskrim potong kat sini...sedapnya weihhhhh...
Sampai dua perisa me belasah...mula-mula durian pastu kacang merah....
Yang durian punya lembut je aiskrimnya...terus rasa tak cukup satu....yang kacang merah pulak keras kemahin...terus rasa nak suruh orang lain habiskan...kikiki..tak baik membazir kan...
Eh me habiskan je jugak.....
Tu yang hujung nampak sipi-sip sebab kabur tu kaya balls..iya-iya je order 4 ketul ingatkan Mijon nak..sekali taknak da....dah tersangkut-sangkut me nak habiskan okeh...huhuhu...
Apapun puas hati dapat makan steamboat nih....kalau tanya bosan?memang tak ye.....belum lagi bosan....
Kalau ikutkan kat sebelah-sebelah banyak je kedai lain Tony Roma's lah, Manhattan Fish Market le (sekadar sebut satu dua yang glamer boleh??kiki)...tapi tetap nak makan yang sedap tapi banyakkk nih.....yeah...I is kan tamak....
Lagipun kalau steamboat dah tau dah rasa dia camne....pastu kalau kedai-kedai lain tu tak jamin lagi sedap dan kehalalan thoyiban kedai tu kan...opssss.....




Friday, November 28, 2014

Kenduri Cukur Jambul Baby Fariq dan Baby Dhia....

Kisah hari Ahad....
Sebelum pergi kena "bercekau" dulu...hahaha..antara perkara wajib kalau nak ke mana-mana....moto keluarga "bercekau tanda bahagia..." kahkahkah...!
Ok kisahnya hari Ahad ada jemputan keluarga ke majlis cukur jambul baby Fariq and baby Dhia...baby-baby kepada my sepupu dan sepupu...dua kali tulis sepupu sebab dua orang sepupu ye..bukan baby tu kembar.......


Nasib baiklah sampai-sampai elok kaum keluarga lain ada lagi...fiuhhhhhhh......
Kalau tak sangaplah lepas makan balik jek...heheheh....
Kitaorang sampai ni dalam nak pukul 3 rasanya kot sebab gerak dari rumah dalam pukul 2 suku camtu.....



Yours truly yang tetiba rasa macam eh kurusssnya I time nih......heheheheh....
Jangan tertifu yek....ni adalah hasil teknik masa mengambil gambar....kalau tengok LIVE harom gitulah jugak besarnya...hahaha....
Lagi sekali I is repeat pakai dress/jubah dari Curve by Poplook......dah jadi baju wajib kalau malas pergi kenduri...senang nak sesuaikan dengan majlis...takdelah gonjeng sangat jadinya.......
Eh awat pucat sangat muka I is??nak kata tak makan tifuuuu....dah makan macam-macam kot......




Anim me paksa pakai jubah raya dia haritu....
Anim ni baju kurung kalau beli untuk hari raya kemain macam-macam.....dahlah tu baju-baju kurung raya dia tu selalunya mesti over sikit dari orang lain...tapi tulah, pakai time hari raya jek, pastu simpan....eiiiii..rugi duhit okeh....I is yang kerja pun pakai yang ado je...awak budak sekolah beli macam-macam pastu lemari yang pakai...huuuuuu...




Tu dia...lepas makan memasing sakan borak.....
Ni semua adalah makcik-makcik dan pakcik-pakcik sedara I is belah my Arwah Abah...tak semua...kalau semua lagi meriah nih.......
Yang tuan rumah adalah yang berdiri berbaju biru itu (my Arwah Abah punya adik).....kenduri cukur jambul tu untuk cucu-cucu makcik I is nilah....
Gambar babies memang takde....sebab memasing kat dalam rumah tengah tidur.....
Eh lupa pulak, majlis cukur jambulnya pagi sebenarnya..dalam pukul 11 lebih...tapi disebabkan tuan rumah ajak gi makan je...so kita pergi lambat-lambat sikit....pagi tu lebih kepada untuk orang-orang surau/masjid rasanya....




Imraan...
Sekarang kalau amik gambar nanti dia pose kenyit mata macam gitu....kemahinnn...belajar dari ibu le tu....



Ayah, Imraan dan Ibu....
Kalau tengok meja kitaorang dah macam makan kat kedai okeh.....
Mau tak macam makan kat kedai, macam-macam makanan ada...tinggal nak bangun dan amik je.....kikiki...





Meh me tunjuk cream puff sedap nih....
Yang belah kiri ni dia buat filling macam atas pizza tu.....ada cheese, daging dengan white sos dengan capsicum..sedap..lain dari yang lain rasanya.....
Pastu yang belah kanan tu fillingnya ada sos kastard dengan cream...yang ni memang sedap ya amat....huhuhu...mana tak sedap, lemak-lemak berkrim kan....
My sepupu kata ni dia order....orang tu yang buatkan dua ni......Ooooo.....




Majlis cukur jambul Fariq&Dhia.....
Ni bila dah sampai rumah....kitaorang gerak balik dalam pukul 4 lebih camtu...
Sebab semua pun dah beransur balik..so kita pun balik jugakle...hehehehe....




Goodies bag yang dibagi.....
Nice kan....yang meringue kukis tu sedapnya lahaiiiii...rugi pulak tak amik lagi...huhuhu..eh my sepupu dah offer suruh amik lagi..tapi I is yang jual mahal...fadan muker!!




Hasil tapauan....ni tuan rumah yang beria-ria suruh amik....so kita amik....
Limau comel-comel ni tengah musim kan...?sebab kalau pergi kat mana-mana pun ada....



Ada jugak Nasi Impit dengan Kuah Kacang dan Ikan Sambal.....
Banyak giler sampai dua bag nasi impit okeh...eiiiii...nanti membazir....
Kuah Kacang tu ni me nak bagitau sedap okeh....pedas tapi sedap.....


Tapau jugak Cream Puff yang fillings kastard tu....
Ni my sepupu tanya nak tak?terus me jawab NAKKK!!hahaah..buruk laku betul....
Me nak satu or dua je dahlah kan....terus dia bagi kitaorang sampai 3 ketul ni dua set...alhamdullilah rezeki......




Thursday, November 27, 2014

Happy Birthday Emak!!!

Happy Birthday to Emak yang ke 58 tahun!!!...
Semoga dimurahkan lagi rezeki, dikurniakan kesihatan yang sentiasa baik, di kuatkan tubuh badan, happy selalu dan semoga panjang umur....amin....
I LOVE YOU EMAK!!muahhhhhxxxx!!!!


Kek Besday emak yang ke-58 tahun....
Birthday Emak pada 22 November hari Sabtu yang lepas.....
Jumaat me dah bawak besday girl jenjalan cuci mata...so hari yang bebetul besday kita tiup kek pulak.....
Eh, bila tengok gambar ni macam kijam pulak..habis penuh kek tu sebab memasing nak cukupkan jadi 58 tahun tu...kikiki....
Meja makan rumah kitaorang memang penuh sokmo ye...so tak payah terkejut sangat...tu me belum tunjuk semua..kalau tunjuk semua pitammssss...kuikuikui....
Mau tak pitams kalau meja makan dah rupa laci Doraemon...semua ada..cuma beza kalau laci Doraemon tu penuh tapi tak nampak, ini penuh dan nampak semuanya....kikikih.....



Ni belum start apa-apa lagi pun...baru nak cari lilin....
Besday girl kelam kabut nak mandi sebab nak solat zuhur...yang cucu tak besday pulak kecoh sebab nampak kek besday...kahkahkah..jadi tak memasal Opah layankan je...kalau ikutkan Opah time nih dah kelam kabut malas nak layan kitaorang nak pasang-pasang lilin dah...potong kek je dah........cisssss...tetiba opah tak sporting kan....
Tapiiiii sebab cucu dah excited, terus Opah jadi sporting...kikikikh.....




Gambar tunggang langgang....
Ni dah nyanyi dah tiup pun lilin...gambar masa tiup lilin takde sebab masa tu me amik video jek....semua tukang nyanyikan..so takde sapa pegang hp untuk amikkan gambar (kecuali me lah tukang amik video tu...)....
Tu nampak tak kepala adik Umaar tengah tidur kat depan sofa tu???kesian dia tau...Adik Umaar "jet lag" lah sebab semalam jalan sakan satu hari....so the next day terus tidur kemain lama lagi..kikikiki....



Gambar kek ada api balik...kikikki...
Amik gambar bergilir-gilir.....
Suka tengok gambar ni sebab semua pun macam excited...hehe....



Muahhhxxx!!...kemain semua...kahkahkah....Imraan je terkesima tengok memasing over....



Kek besday beli kat Kings.....kek ni rasanya lagi sikittt macam Indulgence tau.....
Sedap jugak.....Tapi disebabkan bukan kek SR kemain masing-masing tak berapa nak makan...hamboiiiii....
Pastu yang jadi mangsa adalah me...dah tak memasal tetiap hari bawak seslice kek semata-mata nak habiskan....huhuhuhu..eh...hahahaha!apalak sedih, patutnya sukalah kan....






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...