Search This Blog

Wednesday, July 19, 2017

Beraya Di Putrajaya....

Ni citer hari Sabtu yang lepas baru-baru ni nih.......
Acik Aman buat open house...
Macam biasa, me kan menumpang kasih driver...so memang kena tunggu yang lain-lain dulu...
Me tak kisah pun..janji sampai gitu hehe........
Me bukan apa, kalaulah me pergi sendiri dengan Emak dan Anim sahaja maunya sesat barat bergaduh huhu...so me amik pendekatan tumpang orang lain je...mengurangkan dosa-dosa kering kan hahahah....
So petang baru bertolak ke Putrajaya.....





Tapi kitaorang tak terus ke rumah Acik Aman..kitaorang pergi dulu ke Pullman Lakeside tu....
Hampir sesat..tak bergaduh tak sah hahaha....tapi diselamatkan okeh Waze..tengkiu Waze.......
Sampai kat situ Iolls sedikit kuciwa okeh...sebab tempatnya dah tak secantik dulu huhuhu...tak terurus pun iya....kusam semacam....(kemain sebelum tu Iolls gebang sekereta hahaha..bikin malu je).....
Tu makcik kau...dok gamble pakai baju lengan berkipas macam tu...kalau kena basuh pinggan nanti habislah hahaha....
Ni nak solat pun habis me pulas-pulas lengan tu pastu selit kat celah baju...punyalah seksa.....nasib baiklah solat Maghrib je, kalau sehari suntuk pitamsss......
Tu kaki makcik makin mem"bengkak" huhuhu...nampak sangat faktor usia....eh









Duduk sini adalah tak sampai 10 minit hahahaha....sebab macam tak best jek....









Kitaorang amik gambar ala kadar pastu terus bergerak.....






Anim dengan Emak ala-ala sedondon kan?
Tu jubah dress Emak tu Iolls belikan kat Poplook...eh bukan Iolls orderkan..Atie yang bayarkan kiki......







Family Atie.....






Orang nak amik gambar tapi diaorang leka dok tengok kapal terbang lalu hihi........









Makcik ko bab menyorokkan badan memang handal kan?hihi.....






Me belanja satu lagi pic me....jangan mare ek....







Ha kau..penuh....
Ni kitaorang sampai ni sebelum pukul 8...
Sebelum tu kitaorang sempat ke Ayer8...konon saja nak bawak diaorang tengok kereta kayuh berlampu tu...tapi takdelah pulak...dah kecewa lagik huhuhu...
Ayer8 tu tak sampai 5 minit je dari rumah Acik Aman me ni okeh....dekat jek..tu yang singgah kejab tu sebelum tu....







Ni me makan banyak giler..macam-macam..tengok perut tu pun tau hahahaha...
Kitaorang bergerak balik dalam pukul 10 camtu..selagi tak habis makanan kan...?
Sampai rumah pun nak pukul 11 malam..tapi okehlah...dah tak jem dah...masa pergi tu boleh tahan jugaklah jem sana sini kan...tu pun nasib baik ikut cakap WAZE terselamat sikit dari jem.....alhamdullilah....






Tuesday, July 18, 2017

Beraya Dengan Mijon...

Ni Selasa minggu lepas....orang lain beraya kat rumah..kitaorang beraya kat foodcourt je boleh?kikiki...
Ni kat Simply Chicken, IKANO..ni kat kedai nasi ayam yang selalu kitaorang makan tu lah pun....me baru ingat nama dia okeh sebab ada terpampang besar kat  lot dia tu haahahahaha...kalau tak sampai kesudah tak ingatlah jawabnya....panjang pulop gelak hihi
Dah lama jugak kitaorang tak makan kat sana kan...sejak bulan Februari rasanya...tahlah....
IKANO (IPC) kan haritu renovated...so memang takdelah jawabnya nak ulang-ulang makan nasik ayam......
Ni pun me gatal-gatal dok bukak website IKANO...sekali tengok eh dah bukak...tapi dia bukak level bawah ni jek....tu pun ada certains je lot yang bukak...
Ni me tengok dalam list tu Simply Chicken ni bukak tu yang laju ngajak Mijon....nasib baik dia nak okeh....hehehehe..hilang kepunan makcik...Makcik ni memang dari mudo dulu suka makan Nasi Ayam..ingatkan dah makin lama makin kureng..rupa-rupanya tak ye..semua Nasi Ayam pun suka okeh...cuma kalau lagi sodap tu lagi bertambah-tambahlah makan jawabnya....








Teacher Mijon kata kalau gambar dia tak cantik jangan letak....oo ok...
Tapi ni jelah yang tercantik pun....eh Iolls tengok cantik je punn...kannn?
Tapi sapa suruh kan...Iolls suruh pose elok-elok pandang HP me nih, tapi dibolayankan je kan...so belasah jelah...janji masuk blog gitchew....
Ni dua-dua tamak okeh....tetaplah tamak macam selalu tu pun....
Order tetaplah dua supersingle tu....(rasanya set ni nama supersingle)....so sorang amik yang ayam kukus..sorang lagi amik ayam biasa tu...dua-dua pun mintak bahagian camni...lembut sikit nak kunyah  (dah tua, ensel untuk kunyah tak kuat hahahaha).....
Sayur pulak memang mintak satu Kailan, satu lagi Tauge....
Pastu me memang mintak nasik tambah ye...me mana boleh nasik sikit hahaha..sekali Mijon pun berjangkit hahahaha....dia selalu camtu..beragak-agak...kang tak habis me jugaklah yang kena makankan eh boleh je kiki.....
Rasa sama je macam yang selalu tu...cuma nasik dia sejuk sikit...tak makan selalu..selalu tu gebu jek macam baru masak...tapi tetaplah ok..i loikee.....









Eh lupa pulak....
Dah renovated kan...so memang semuanya berwajah baru okeh...kemahin lagikkk....
Pinggan yang kitaorang makan pun kemahin kan...?
Ni kan tetiap kali kitaorang makan kat sini kan (dari dulu sampailah sekarang) mesti sesapa yang lalu tu pandang kemain mata tak berkelip hahahaha.....mana taknya, makan macam makan kat rumah dah kaedahnya....berhidang sakan...pastu banyak kemahin kikiki....
Ni set supersingle ni dalam RM14 camtu...kalau tak tambah nasik...tambah nasik rasanya dalam RM2 kot..eh ntahlah....yang pasti kalau lepas makan kat sini memang kenyang tahap tertinggi okeh....







Dah makan kitaorang jalan-jalan kejab..tengok kedai apa lagi yang dah bukak....
Pastu tersinggah kat kedai sushi apatah ni..dah tertapau sorang dua ketul....
Ni tak tunggu lama...elok je cari kerusi pastu duduk makan sushi pulak hahahaha...memang raya sakanle kitaorang.....
Balik tu singgah pulak TESCO Mutiara Damansara....kejab tak kejablah jugak.....pastu balik....sekian raya me bersama Mijon....sabar jelah kan...







Monday, July 17, 2017

Pergi Beraya....

Ni Syawal ke-8 haritu....
Orang semua dah balik KL kan, eh kitaorang Selangor....so plan ramai-ramai beraya ke Senawang....
Diaorang yang lain-lain plan pagi...yang lain-lain tu makcik me Acik Nor sefamily....
Kitaorang pulak gerak nak pukul 1...sebab tunggu Azrul on call....
Me biasalah, menumpang kasihlah kan...nak drive sendiri memang tak mampu (siang takpe..malam kang menangeslah hoiii)...so ajak Atie sekali...so bersumbatlah naik satu kereta 5 dewasa 2 bebudak tu...(makcik nak beli 4x4 lah..boleh sumbek semuo hahaha).......
Ni penat tunggu sambil beraya makan kuih rumah Atie le nih...tu yang posing sedas dua.......







Dipendekkan cerita...
Dah beraya kat Senawang...beraya pulak kat rumah Jiji.....
Masa keluar dari parking tu Iolls terpijak T**K okeh...huwaaaaa.....
Cuak ko sebab ingatkan terpijak T**K anjing.....nyaris nak buang selipar merah nih......







Sekali setelah dicheck berkali-kali oleh orang lain nasib baik bukan T**K anjing...T**K kucing jek hahahaha.....
So bolehlah basuh kasik bersih.....
Tu Jiji le tu....adik sepupu me.....
Ni membasuh ni sambil gelak nak matik okeh...vengong betuiiii!ada ke patut gi amik gambar me.....
Dah berus pastu dah bersabun...adalah nak 10 minit kahkahkah.....
Dah beraya dua rumah tu kitaorang ke Sendayan...nak beraya kat rumah sepupu Emak pulak....
Emak dok ajak sebab sepupu Emak dah banyak kali pesan suruh singgah....tu yang singgah jugak tu...
Sampai sana terkagum makcik okeh...besarnya rumahhhh....mana taknya...OKB zaman hujung 90-an dulu hihi.....






Balik singgah rumah Atie....
Atie ajak makan kat rumah dia...dia masakkan cepat-cepat....
Alhamdullilah...kenyang......padahal dah makan macam-macam dah siang beraya tadi tu kan...hehe........







Hebat jugak Atie...siap semua ni tak sampai sejam pun...tau-tau kitaorang dah kenyang hehe.......







Ni Syawal ke-14 pulak....
Acik Nor buat open house..tapi kalini dia dia buat kat rumah anak dan menantu dia Ijam dan Mas.....
Me tetaplah menumpang kasih lagik hehehehe....









Kitaorang sampai betul-betul azan maghrib..bagus kan?hahahaha..
Pastu duduk kat sana sampai pukul 10 malam ye....
Makan jangan cakaplah...semua sedap nak matikkk....ada Laksa (me makan dua kali ye), pastu ada Lontong (ni pun sedapnya.....kuah dia pekat sedappp)...pastu ada Satey...eh macam-macamlah....kalau ikut hati nak makan lagik tu..tapi perut dah nak meletup okeh......









Ana masa ni dah takde..dia lepas beraya kat open house Acik Nor terus ke Puchong..ada open house lain...so kita bergambar mana yang ada jelah.....sambil-sambil.....
Tengoklah perut Iolls hahaha...sempat kempis sikit seminggu sebelum raya jek...elok lepas raya memang setiap minggu bertambah buncit macam mengandung anak.....









Lupa pulak nak share...cea cea ceaaa.....muntah nasiblah korang hahahaha....
Walaupun raya kat rumah lain-lain tapi kitaorang beraya sedondon Uolls......purple dipagi raya lagik hehehe.....
Sebenarnya tengah hari raya pertama OT datang rumah me dengan abang dia...tu yang ada pic Uncle dengan Umaar tu....
Tapi takdelah kitaorang bergambar berdua....lagipun Iolls dah tukar baju dah..tak sanggup okeh makcik nak pakai baju raya lama-lama...so kebetulan ada pulak gambar macam ni..so kita cantumkan jelah...jadilah....nak tunggu JV dah masuk raya dua kali dah tapi tetap tak berJV-JV lagik ...so JV dalam gambar jelah......kahkahkah









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...