Search This Blog

Tuesday, August 29, 2017

Edisi Gedik+Edisi Makan.....


Ni Isnin lepas..
Ni sebelum pukul 4 camtu OT cakap dia nak pergi jumpa kawan dia kat kantin ofis me dulu....(OT kan abang kawasan hahaha)...so katanya nanti sebelum pukul 5 dia balik rumah then kita jumpa.....
Sekali elok lagi 5 minit nak pukul 5 OT call me...katanya dia nak gerak balik dah ni....so nanti jumpa....me pun cakaplah..kita tengok siapa yang sampai dulu ek.....
Me ni cakap je tengok sapa yang sampai dulu, tapi sebenarnya me jalan lenggang itik pulang petang je hahaha..malas nak rush-rush..sebab selalunya me iya-iya pun kang kena tunggu jugek.....
Sekali kan, elok me sampai kat kereta me tengok aiitttt....dah kenapa ada kat sini pulak??
Sabar jelah kan...OT cakap  jomlah gerak sekali..hahahaha..kemain kan nak bereskot bagai....tapi haruslah I loikeee hihi......
Tengok tu....sempat je OT main HP kan...aihhhhh......








Dipendekkan cerita...tau-tau dah sampai di Two Dia Sup Utara, Senawang...
Tapi takdelah cepat benar sampainya...pukul7 lebih jugaklah sampai tu...dah nak gelap dah...dah nak maghrib dah....
Sampai Two Dia Sup Utara duduk-duduk dulu..sambil-sambil tu tengok tv sambil-sambil petik Cili Padi hehe.....sambil-sambil okeh...Iolls suke jek buat keje-keje leka camtu......
Dah solat bagai barulah makan.....macam biasalah..kalau gi sana me akan amik set nasik nih.....rugi pulak kalau dah datang jauh-jauh tak makan nasik kan...?
Sedappp...habis semua ni licin me makan hehehe.....
Ni lepas makan me sambung petik batang Cili Padi lagi..sambung habiskan....seronokk...
Sambil-sambil tu join tengok Bola Sepak Sukan SEA....Malaysia lawan Myanmar...giler havoc okeh satu taman kedai....suara OT dengan Alang je dah bising satu taman...hampunnn semua hahahaha....







Ni keesokan harinya....
Bangun pagi tau-tau sakit-sakit lengan....dan-dan....
Lengan belah kanan me ni memang ada certain time akan sakit...macam tersalah urat camtulah...me rasa sebab cara me tidur kot...tah macamana me lipat pun me tak tau....mula-mula dulu pelik jugak..kenapa pulaklah lengan belah kanan ni sakit....tapi lama-lama baru perasan..kalau me tidur (adalah caranya hahahaha) nanti memang minggu tu akan sakit lengan....selalunya me sapu yoko yoko or makan ubat muscle relaxant jek...tapi disebabkan ubat muscle relaxant me dah habis..so me pergi klinik...tak sangka pulak doktor baik hati bagi me MC hehe......
Sebelum balik klinik tu pulak Emak pesan belikan sikit barang-barang nak masak....kebetulan Anim ikut me gi klinik..so tanya dia nak makan apa..katanya teringin nak makan Nasi Ayam....ok...terus zass beli barang-barang yang takde...balik rumah zass..tau-tau dah siap dah Nasi Ayam....
Nasi Ayam punya pasal..lengan sakit pun dah kemana hihi..









Haruslah lazat ni kan?biasalah..sapa lagi nak puji masakan sendirik kiki.....
Ni first time la me dapat buat sos cili dia ni pekat..kalau tak sokmolah cair jek....
Ni kononnya nak buat Nasi Ayam macam Mijon..sekali lupa minyak bijan...aduhlah..baru feeling-feeling nak buat sayur dengan ayam macam Mijon selalu buat tu tau......tak dapat lagik.....










Apa namanya ni...adoila lupa...yang jual kat McD tu....
 Durian kan...haruslah orang lain makan me pun nak jugakkk...
Hari first keluar aiskrim ni tu kebetulan Ana up kat IG dia tengah makan benda ni...terus Iolls laju-laju order kat dia lah kan...then dia tapaukan hehehe....
Kebetulan pulak aiskrim ni dah cair sikit..so takdelah me makan beria-rianyaponnn..so Me just makan belah atas tu jek....me makan dalam 2-3 sudu jek...then simpan dalam freezer...
Pastu tak lama lepas tu me bagitau kat Emak suruhlah Emak habiskan....rupa-rupanya kan isi durian dia tu kat bawah huwaaaaa.....patutlah Emak kemain cakap sedapppp...siap nak beli lagi hahahaha....Iolls rupa-rupanya tak dapat rasa yang betul-betul..rogiii...
Yang durian ni mahal sikit...dalam RM8 satu nih....nak beli lagi macam rogi duit pulak hahaha..kedekuit Sue kan...?janji dapat rasa je dah hehe.....








Monday, August 28, 2017

#FS

Ni minggu lepas punya cerita....
Macam biasa me dengan OT ke Giant..
Ke Giant macam biasalah jugak...nak beli groceries untuk rumah me lahnyapoonnn....
Bulan ni amazing sangat sebab me kena beli barang sikittt jek....tapi macam biasalah terbeli barang merapu yang banyak hahaha....
Beli barang sikit jek, tapi tetaplah amik troli...yelah Giant tu bukan kecik ye...lenguh pulak pikul bakul tu kang......
So kitaorang haritu pusing laju-laju je mana yang nak beli je kata orang...
Tapi dalam konon laju tu sekali tah apasal sampai satu lorong ni OT berhenti lama kat satu sudut tu tau...
OT ni kalau jumpa barang yang dia rasa nak belek tu memang dia belek betul-betul....pastu dia jenis selalunya kalau dia belek apa-apa tu dia nak me join jemaah sekali...tapi kali ni tak..me ni dah kemana-mana dah tapi dia ralit pulak kat situ tak bergerak-gerak...pelik pulak me rasa okeh....dah kenapa senyap lama je kat situ...??







Rupa-rupanya ni haa....
OT tengah ralit dok main bantal ada labuci nih okeh....sabar jelah....(urut dada makcik kau tengok okeh).....
Masa me sampai tu dia tengah dok ralit ratakan yang warna merah ni la....
Kikiki ni peel me jugak ni tau..macam me dari kecik dulu memang pantang jumpa karpet tebal..mana-mana permukaan yang karpet tebal (dalam surau atau masjid selalunya)  memang me suka je ratakan...dulu ada satu time kerusi kereta kan ada yang jenis kain dia macam karpet tebal yang boleh kita ratakan tu guna tapak tangan tu kan?(ada okeh masa me kecik-kecik dulu).....so memang kerjanya dok ratakan kiri kananlah permukaan tu...kikiki...pastu kang startlah me try tulis guna jari pulak...kalau mau/boleh memang macam-macamlah tulisan dan lukisan keluar.........
Ni dia dok ralit-ralit pastu me pulak menyibuk....me trylah buat huruf F....sekali boleh kauuuu...terus me buat pulak huruf S....berebut-rebut kitaorang okeh hahahaha...macam bebebudak baru jumpa mainan dah nih.....pastu terus me amik gambar (tu OT tengah touch-up)....kebetulan pulak bantal ni cantik...warna merah kemain liplapliplap kan....?








Pastu me suruh pulak OT amikkan pic me dengan bantal FS nih hehehe....mau pulak dia layan hahaha...sikap nilah yang me suka okeh...ada orang boleh tolong amikkan gambar me ni ha......








Tengokla tu..OT ralit tak habis-habis lagi dok belek bantal hahaha....
Tu OT tengah tengok keliling bantal tu...dia frust sebab bantal tu labuci dia ada yang dah rosak....gedik okeh..ada hati nak beli tu....









Ini orang tak tau pun yang me ada blog okehhhh....so shhhhhhh...silalah jangan bagitau OT yek....
Ni dia tak tau pun dia dah tutup-tutup muka dia kan..kalau OT  tau mau kena banned dah me nih ha..kikiki....
Sorry semua makcik gedix dok ber#FS bagai...bagi chance le Makcik dengan Uncle feeling-feeling tau.......kitaorang ni dah kertu baru ada chance nak fefeeling kan...so no hurt feeling tau....peace no war......eh









Friday, August 25, 2017

Edisi Makan....

Hari Isnin yang lepas lepas lepas nih....
Isnin haritu teman OT gi beli barang-barang untuk dia gi interview....
Dari petang membawak ke Maghrib okeh...
Bila dah Maghrib barulah cari makan...so me requested ke Deen Tomyam lagi....kalini me belanja hehehe....
Kalini me try order Ayam Masak Pedas....pastu wajib Iolls order Telur Dadar satu.....pastu OT pulak order Sup Ekor....terlebih cukup untuk 2 orang ni sebenarnya tau......







Uncle OT lapar jugak tu...siannn....
First time order yang Ayam Masak Pedas..tapi tak berapa bestla..Paprik dia jugak yang tersedap.......kiranya tetaplah Siam bawah rumah me tu menang hihi.....
Sup Tulang pun kureng pulak haritu....tapi kureng-kureng pun tetap sedap jek...I loike hehe....tapi kuah dia tak cukuplaa huhu...tetiap kali Iolls makan kat sini memang terasa kekurangan kasih sayang kuah tu tau..nak je mintak kuah tu lebihkan sikit..tapi kang lebih kuah kang rasa pun jadi kurang...so makan jelah apa yang ada tu huhu........







Ni esoknya pulak lepas balik dari karok dengan Mijon....me malas nak fikir makan kat mana...lagipun makcik dah ngantuk oiiii....so gi jelah kat cafe sebelah sekolah Mijon....
Bila sampai sana rupa-rupanya adik-adik Mijon dengan anak-anak buah dia baru nak makan....so join jelah sekalikan....
Sorry Kak Gee...Kak Su gi amik gambar tak bagi signal kikiki.....







Me dengan Mijon order Paprik Daging dengan Sup Daging dan Telur Dadar.....








Ni 3 orang sweetheart nih ha...haritu Kak Ngoh teruja betul dengan Asyik Syuu hihihi......
40 kali Asyik Syu keteguran okeh....kejab-kejab Asyik Syuuuu...Asyik Syuuuu.....me pulak kejab-kejab Iyeee...Iyeeee.....bersahut-sahut...ingatkan retis je yang ada peminat panggil-panggil...Asyik Syu pun hadoo okehhh.......








Hampunkan Makcik amik gambar pun main belasah-belasah mana yang sempat jek......








Paprik Daging....
Rasa dia tak berapa nak paprik hahaha..tapi sedap jek...daging tu pun ingatkan liat..sekali tak ye...ok je....
Dahlah tu selambak okeh dia bagi sepinggan tu....








Me rasa kedai ni generous la...semua potion makanan banyak dia bagi....harga pulak standard kedai Siam tu je....pastu semuanya sedap bagi me....
Maksudnya memang boleh repeat lagilah kan makan kat sini hihi......








Baby Hayla....
Comel sangat ni tau...dahla gebuu je kulit dia..geram me nak kepit-kepit...tapi anak orang oiiii...kena feel kepit dalam hati jelah hahaha....







Hahaha...nilah yang me dok ulang alik makan kalau hari kerja....
Sekurang-kurangnya seminggu sekali mesti me gi cari...bosan okeh makanan kat kantin-kantin ofis me nih....so kenalah rajin sikit pepagi gi tapau makanan kat luar.....








Ni me beli lebih setahun yang lalu...tapi sihat je kan lagi tak berlapuk huhuhu....
Ni kan me beli kat supermarket...masa tu tengah dok window window tu sekali ternampak Tart Nenas nih...terus amik sebekas...RM8 lebih rasanya nih.....
Balik ofis teruja Iolls nak makan....so makanla...tapi kuciwaaaa...sebabnya kuih ni dah rasa hapakkkkk....
So tersadailah kat tepi sinun....nak buang sayang...so lama-lama lupa....pastu minggu lepas sambil mengemas tu teruslah me buang...bila buang tu me tengok aiiitttttt...tak berkulat pulak ko ye...??
Kalau tengok yang me buang tu pun cantik je lagi kan...?sayang sangat....napalah jual yang hapak kan?









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...