Search This Blog

Wednesday, November 15, 2017

Makan Lagilah Pun Kan...



Kisah petang balik kerja minggu lepas le ni...
Balik tu janji dengan Mijon nak gi karok...tapi perut pulak lapar tak tahan dah okeh...so on the way nak ke Mijon tu singgah lelaju kat KFC...so tapaulah Potato Loaded nih....
Lapar okeh...so sambil karok sambil makan le jawabnya....








Ni pulak minggu lepas jugakla nih....
Pagi-pagi Iolls excident la pulak....nak citer panjanggg....nanti-nantilah ye...
Excident tu tapi tetaplah gi kerja..satu kegigihan kan?
Tapi sebelum gi kerja gi carik makan dulu...ni OT la yang ajak nih..
Tapi memangla...masa excident tu memang perut pedih sangat...lapar tah macam hapa jek....








Ni dah kira brunch dah nih sebab dah pukul 11 pagi....
Konon nak masuk kerja pukul12 pm tu..tak sempatt....masa tak cukup okeh nak gi punch kad...so terus EL...bagus tak?huhu.....
Dah EL teruslah uruskan segala benda apa yang patut...tau-tau pukul 2 lebih dah sampai pun rumah.....
Kentang goreng tu rasa dia sebijik macam Cheesy wedges dan Loaded Potato macam atas tu kat KFC...sedapla kan...makcik sukaaa.....
Me amik set yang jimat tu jek...tapi cukup la...baru RM8 camtu..tapi dapat ayam goreng seketul, biskut tu seketul, air satu dengan whipped potato satu....









Ni nak tunjuk lagi hehe...
Nilah makanan yang me makan tetiap pagi hari berkerja...ye still ni lah pun..
Ulang-ulang inilah..kalau ada Lontong baru segar kejab..terus senyum sepanjang hari hihi.....










Ni minggu lepas jugak...hari Jumaat pagi me short leave sebab nak ke Shah Alam kejab....
Pastu  hal dah setel, alang-alang time pun dah nak pukul 12 so terus laju-laju kitaorang gi lunch kejab..
Ni kitaorang makan kat foodcourt Seksyen 2...hehehe.....siap rajin carik kedai Makcik Jawa okeh punyala setiaku disini kan..OT pulak tak banyak soal ikut je me..gooddd.......
Kuah dan lauk yang me amik tu tetap rasanya sedap....tapi ikan tak berapa fresh huhu...me rasa sebab sekarang ni customer dah tak seramai dulu la kan..dulu students penuh, ikan tu mana sempat sejuk pun time beli tu..tengah bakar pun orang tunggu..pastu letak je hilang, letak je hilang..kalau kejung pun tunggu pukul 2 lebih punya la, tu pun sebab kedai dah nak tutup...tu dulu..sekarang sedih je me tengok..sian diaorang meniaga tapi tak meriah macam dulu....
Ok..tu kitaorang amik ikan Pari dengan Keli bakar....harga semua-semua ni RM14...mahal sebab Ikan Pari la tu kot kan...?tapi still okeh lagi nih....tetap lain kali nak makan kat kedai Makcik Jawa lagi hihi......










Jangan dipandang hina ye..ni ABC me tapau dari Seksyen 2 jugak, kat PEGAGA...sedap oiiii....
Ni patutnya beli banyak-banyak pastu simpan je dalam frezer, kang nak makan baru kuarkan....
Boleh tak me beli satu jek?huwaaa...ingatkan nak makan kat ofis..tapi tak sempat okeh....pastu bawak balik rumah tak cukup...sedehhh!









Ni hari Jumaat lepas....
Nak cari tempat lepak yang boleh santai-santai tapi tak mahal hahahaha...so ke Gulam Mee la kami...
Sampai-sampai je terus order Satey 15 cucuk...
Punyalah lama tak pergi sana tau-tau satey pun dah lain bentuk...bantuit-bantuit je okeh....









Teser tiap-tiap kali makcik amik gambar camnilah rupanya....lantakkk.....










Malam ahad..makan dengan pakcik sedara me Acik Sarip dengan Acik Wawa...ajak Emak dia taknak pulak..sabar jelah....
Ni first time makan kat bawah rumah okeh hahahaha..punyalah duduk situ dari umur 6 tahun nilah pertama kalinya me makan kat situ...punyalah jakun kan....?
Makcik kamu ni pemalu...aww...eh silalah percaya hehe.....









Ni semalam...lunch hour laju-laju keluar sebab nak lunch dengan OT....
Ni kat Shaz..kedai ni lagi sikittt me nak pangkah okeh...bukan sebab kedai pun tapi sebab OT....
Bidayah memang Iolls dah pangkah dah..tu pun bukan sebab kedai tapi sebab OT....sakit hati punya pasal la huhuhu.....









Tuesday, November 14, 2017

Birthday Anim Part II....

Bersambung kembali..
Masa petang birthday Anim tu kan me busy jadi runner kejab kan?
Ingatkan me mother tak masakkan apa-apa..iyalah sebab dah cakap nak makan pizza je kan..
Rupa-rupanya tak ye....balik-balik tu Emak masak macam-macam uolls...
Menangis terharu makcik kamu ni tengok ye....






Ada Rendang Daging pojaan hati semua orang hahahaha....
Eh betul.....kitaorang kalau tengok ada Rendang Daging Emak masak memang laju je mengambik pinggan ye....









Tu dia...pulut kuning pun hadooo....
Birthday kan haruslah ada pulut kuning.....
Dahlah tu pulut tu gebu gebassss.....secukup rasa okeh..lemak berkrim disukai ramai hehe........









Ada jugak Agar-agar Sirap Laici...
Emak cakap tah kenapa tah bila letak sirap tu dia jadi tukar color..ayoyo...I is serem okeh...
Tapi rasa tetap sedap tau...








Paling best ni ha...Kuih Bom kikiki...
Birthday tetiba ada Kuih Bom kau hahahaha....
Ni liat sikit..biasalah...standard Kuih Bom memang liat la kan..kalau guna ubi tu lain....
Tapi tetaplah sodap hahaha.....








Ulang lagi gambar Rendang Daging....
Ni esoknya me siap bawak tapau okeh sebekas pulut dengan Rendang....ingatkan cukup sekali tak cukup okehhh huwaaaaa.....kalau tau me hangkut banyak sikit....
Tau tak malam tu masing-masing memang membawak perut..dahlah tu sampai tak reti dah nak makan yang mana satu...
Me malam tu makan seketul Ayam KFC, pastu sekeping pizza, pastu dua kali tambah pulut dengan Rendang hehehehe...nak meletup okeh perut...ku tahan jebat...
Orang lain lagi kelakar, siap makan nasik lagik....hahaha...tulah me kata..kalau ada Rendang Daging Emak memang semua laju je carik pingan nasik okeh hahahaha....


TamaT



Thursday, November 09, 2017

Happy Birthday Anim!!

Ni citer masa hari birthday Anim pada 30 Oktober yang lepas.....
Kisahnya petang tu lelaju pukul 4 me amik short leave....me sampai amik short leave tu sebab takut me tak sempat sampai rumah on time okeh..punyalah sejenis kegigihan kan?...
Sekarang ni dahlah macam penyakit pulak kalau birthday je kena carik belon kikiki....
So petang tu SL then ajak OT temankan me ke IKANO..nak carik belon..nak carik belon gitthew....
Takut kang kalau cari kat Ampang kang leceh...Iolls pulak nanti dahlah nak kena belikan makanan dengan kek segala...pastu dahlah kena pukul 8 camtu ada kat rumah huhuhu...semput okehhh






Dipendekkan cerita...pukul 5 lebih baru sampai IKANO...jangan ditanya kenapa ye...hangin makcikkk...
Nak kata pergi makan dulu takde pun...biasalah menunggu OT le nih..ada je iklan dia.....
Ni dah setel beli belon...
Ni memang masuk je IKANO terus je kitaorang carik kedai BALLON BUZZ tu jek..takde ke kanan ke ke kiri walaupun nak gi ke kedai tu kena lalu foodcourt hahaha.......
Fyi, sekarang ni kedai Ballon Buzz tu still lagi kat tempat lama, cuma bertentangan arah...dulu kedai dia deret belah kanan, sekarang tukar sebelah kiri...tu jelah.....kan aritu IKANO buat renovation kan...?tu yang kedai jadi berubah-ubah.....
Ni ikhsan OT amikkan me gambar nih kikiki..paksa dalam rela okeh....nasib baik dia layankan jek......











Peruttt hehe...jangan jelly perut Iolls is macam perempuan preggy 6 bulan tu ye....
Tu me yang pilih okeh...ada dua belon putih heart shape, dua belon meron ke eh tahlah color merah apatah..pastu ada seketul color hitam yang bertulis tu.....
Harga kira ok sangat-sangat okeh....yang biasa merah tu RM3.50 satu, pastu yang bentuk love dengan yang ada tulisan tu tu RM3.80 satu...siap dengan pemberat lagik..so memang kira murah dari tempat lain....
Pastu me ada jugak beli sash...RM7.90 satu....jadilah buat birthday girl feeling2 lebih gitthew kikiki......
Dah beli belon tu terus me balik rumah okeh..takde makan-makan dulu ke apa dah...OT nak ikut tapi Iolls acah-acah bagi..padahal?hehehe..tapi betullah kan tak payahlah...buat penat je nanti nak ulang alik jauh-jauh tu......
So balik tu sampai je Ampang terus me gi Pizza Hut order dulu pizza pastu amik Ana dengan Syabeel pastu gi balik ke Ampang Point beli kek dengan KFC pastu amik pizza pastu baru balik rumah.....fuhhhh......(lap peluh kat dahi).....
Tu pun balik tu me berkejaran nak mandi solat bagai oiiiii....aduilaaa....tensi makcik....






Akhirnya hihi.....
Gambar pun tak berapa senonoh je yang ada hihi.....







Jadilah hehe......








Birthday girl....








Happy birthday Anim..!!
Dah 18 tahun dah okeh.....very the tua one eh.......







Gambar caca merba lah ye...
Ni semua me amik dari hp Atie dengan Ana je....
HP makcik kamu memang bateri dah habis kong, punyalah serabut jadi runner kejab tadi.....









Harap Anim happy....
Pic dia me tak taulah apa ke pasalnya semua tak pandang hp hahaha...sejenis hipsturrr ke apa nih???
Alhamdullilah....hari besdei dia tu dia dapat result dapat masuk UiTM...Alhamdullilah ya ALLAH ada rezeki Anim kali nih.....ni kena tunggu esok baru tau dia melapor diri berapa haribulan.....







Me tunjuk dulu makanan yang kitaorang beli tau...next entri baru me tunjuk makanan apa yang Emak masakkan..nanti jangan jeles  ye eh......









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...