Search This Blog

Friday, November 24, 2017

Satey Willy....

Hai semua...salam Jumaat....
Kita sambung balik cerita pergi jumpa Sept Sabtu lepas tu ye......
Ok, lepas makan kat Alif Bistro tu ingatkan nak bawak kereta gi "mandi" kan?tapi tak dapat okeh..hujan lebatttt...
So dari tunggu hujan tu reda baik kitaorang merayap kat mana-mana hehehe.....
So ke AEON Cheras Selatan le kami....
Gambar serius lupa nak amik okeh....pusing-pusing punya pusing tau-tau dah nak keluar je.....
Tapi eloklah pun...bila keluar dari AEON tu pun hujan dah berhenti...alhamdullilah..elok je timing hehe.....
So terus kitaorang ke tempat basuh kereta..Iolls memang suka giler kalau basuh kat situ...sebab diaorang basuh bersih...pastu kalau buat apatah tu yang untuk water apatah tu (tambah lagi RM15) lagi bersih berkilat kereta me kurang-kurangnya untuk 2-3 minggu (kalau kena hujan pun berkilat lagi uolls..i loikee).......
Kira okey sangat-sangatlah RM25 tu...memagn berbaloi untuk manusia jenis tak rajin nak hantar basuh kereta macam me nih hahahaha....
Okeh dah basuh tu patutnya nak balik dah...tapi Mak Sept kata dia nak belanja Satey...wahhhhh..haruslah nak kan...?
So terus Sept bawak ke tempat makan Satey.....







Kalini Sept bawak kat Satey Willy pulak.....
Kitaorang datang dalam pukul 6 suku camtu rasanya...so tak ramai lagi orang.....









Tak ramai lagi so bolehlah berselfie bagai hehe........









Tadaaa.....
Ni me dengan Sept yang order...order pun tak banyak sangat..secukup-cukup cucuk je hehehe....
Ayam 10 cucuk, daging 5 cucuk, pastu kambing 3 cucuk...kenapa 3 cucuk?tu kena tanya Sept....padahal Mak Sept tak makan pun daging kikiki....
Nampak lazat kan?
Tapi seriously memang lazat okeh......huwaaaa sedapppp.....
Daging tu lembut...ayam pun berasa...sedappp....eh betul memang sedap ye....tak tipu....
Ni rasa dia macam mula-mula Satey Samuri dulu.....sedap ya amat....
Kuah je cair...tapi rasa sedap je...me ni kalau satey dah sedap, kuah tu me lantakkan jek......








Sebelum makan kita amiklah gambar dulu.....
Tu nampak kat luar teragn lagi kan?










Masa ni belum rasa lagi..demo pegang satey je dulu hhihi......
Eh satey dia besar jugaklah....








Me up gambar me lagi sekali kahkahkah...jangan mare ye....
Ni dah setel makan pastu ke kedai kat sebelah....
Kedai kat sebelah ni kedai serbanika yang jual macam-macam barang made in China tu....me dengan Mak Sept memang pantang okeh kalau nampak kedai-kedai macam tu..laju je kitaorang berdua menuju...Sept la kesian dia bosan hahahaha.....
Kat kedai sebelah dari konon-konon tengok je terus jadi terbeli jugak....tu pun nasib baik ku tahan Jebat....
Dah setel tu ingatkan nak terus balik...Sept pulak nak singgah kedai RM2.99 tu pulak..adoilaaa...me fail oiii kalau masuk kedai-kedai macam tu....tapi nasib baik tak membeli bukan-bukan...(tetap beli ye walaupun kata tak membeli bukan-bukan tu hahaha)......
So dah setel terus ke rumah Sept kejab..then terus me balik rumah.....
Alhamdullilah..setel satu perkara....








Tuesday, November 21, 2017

Alif Bistro...

Ni cerita hari Sabtu yang baru ni.....me keluar okehhh....
Jarang-jarang sangat kan Iolls keluar hari Sabtu kan?
Tapi hari Sabtu lepas ni me gigih ye....me keluar jugak....memang kena gigih sikit sebab nanti bilanya nak jumpanya lagi?....
Memang start this week me rasa macam me dah busy dah.....kalau tak busy pun memang kena buat-buat busy hahaha....eh betulll....minggu ni Sabtu Ahad memang kena gi kenduri Ajim, adik sepupu me tu....pastu hari-hari biasa kerja kan...so bila lagik?nak tunggu lagi next-next weekend?oh tidaklah....
Ok...kisahnya mula-mula Iolls memang taknak ke mana-mana...lagipun dah biasa hari Sabtu memang me kena jadi babysitter kejab...so selalunya kalau hari Sabtu memang takde maknanya nak keluar petang-petang oiii...tidur lagi baik eh...
Tapi disebabkan kena jugak hantar tettt me keluarlah jugak...
Dahlah sebelum tu Mijon ajak gi One Utama pun me tak nak...ko rasa me rajin sangat kalau sesaja nak keluar?oh tidak......
So pagi-pagi tu me terfikir baiklah jumpa je haritu...lagi-lagi bila Emak tak ada kelas mengaji dia haritu kan....
Terus me call Sept..katanya dia on the way gi kerja...me lambat sangat bagitau so dia gi kerjalah....huhuhu...my bad la kan...
Deal punya deal so katanya dia gerak balik pukul 11.30 a.m. la camtu....so jumpa je kat rumah dia sebelum tengah hari.....oo ok.....
Tapi dah katanya Su..pukul 11.35 baru mandi okeh hampunnnn....dahlah tu dah tetiba lepas tu cherry berry okeh...menjamban adalah nak 4 kali huwaaaa....dah kenapa ko nebes ni Su?...
Last me keluar nak pukul 12.30 camtu....hampunnn lagikkk.....
So sampai rumah Sept pun dah pukul 1...secukup rasa azan Zuhur.....
So borak-boraklah lebih kurang....terus kitaorang keluar untuk lunch.........







Kitaorang makan kat Alif Bistro Cheras Selatan.....
Macam biasa kalau sampai sana memang me amik makanan yang sama....Nasi kandar la kan....lauk pulak haruslah Ayam Goreng dengan Kerang Sambal Petai dia tu....
Air pulak memang kena mintak Teh Ais...lazattttttttt.......ni me makan licin okeh......










Emak Sept amik lauk ikan.....










Mintak Sept amikkan gambar kejab hehe..........
Ni me kembang semangkuk macam biasa pulak kan?tulah me kata jangan percaya HP me nih..nipu sangat okeh.......











Sept amik lauk Sotong Goreng....
Masing-masing amik nasik tak mau kalah kan?hihi.......
Tapi memang takleh tolak la kalau makan kat sini...memang lauk dia sedap.....kena giler dengan selera mamak me nih........










Bergegarla puloppp.....
Ni pilihan utama me haruslah ke Alif Bistro yang lama hehehe....
Alif Bistro ada dua dah...satu dekat sikit dengan rumah Sept..satu lagi kat area AEON Cheras Selatan...tapi tetaplah nak gi yang kat Cheras Selatan.....sebab Sept kata lauk dia lain...kat yang baru takde lauk yang me selalu makan......so haruslah taknak.....
Eh sebenarnya yang kat rumah Sept dengan kat Cheras Selatan tu takdelah jauh sangat.....jarak dua-dua tu tak sampai 5 minit naik kereta punnn.....cuma Sept suka gi yang baru tu sebab parking dia ok, yang kat Cheras Selatan ni parking memang hazabedah oii....
Ni pun nasib baiklah haritu elok tengah mencari parking tu sekali dari kejauhan nampak ada yang baru nak keluar...zasss terus Sept laju gerak then terus masuk hahahaha punyalah takut tak dapat parking....nasib baiklah orang lain takde yang beratur okeh.........
Ni me makan bersunguh-sungguh okeh.....air Teh Ais tu siap me order lagi satu...tapi boleh pulak rasa dia lain..kureng pulak...yang first ni kemain lemak berkrim giler....
Ni lepas makan ingatkan nak pergi cuci kereta.....tapi hujan lebat giler-gilerlah pulak....
Tau tak kereta me tu dah tak mandi lebih dari 3 bulan rasanya...memang record betul...kelabu asap sangat kot tu yang sampai motor tak nampak kereta me tu sampai keceperrr berlanggar huhuuuu.......
Alang-alang dah sampai situ baik me basuh je kat area rumah Sept tu...lagipun situ diaorang basuh bersih...seminggu dah basuh pun kena hujan pun berkilat lat lat kereta me tau...ni pun tengah fefeling sangat sebab dari kejauhan kereta me memancor je hihi...........




Bersambung......






Monday, November 20, 2017

Makan Lepas Karok!

Kisah hari Khamis yang lepas....
Mula-mula pukul 4 tu me call Mijon, me ajak Mijon gi karok gitu......
Sekali dia kata tak boleh...busy katanya...next week la.....me pulak oo ok...
Sekali pukul 4.45 camtu tetiba Mijon wassap katanya "ni hujan ni, nak balik ke??Mommy cadang nak gi Giant je.." wah gittew....
Dah kata gitu haruslah makcik laju je kata nakkkk...hahahaha...punyalah nak keluar jugak kaedahnya kan?
So dipendekkan cerita...dah sampai tu haruslah dalam kepala me ni nak terus ke Giant kan...?
Sekali Mijon kata dia lapar....jom gi makan Nasi Ayam...me pulak kenyang lagi oiii...pukul 4 tu baru je me makan Nasi Ayam yang OT tapaukan untuk me...(ni kena bagitau ni sebab dalam sejarah ni OT siap tapau dan hantarkan nasik untuk me huhu...sedey khennn?..eh dah hantar haruslah terharu sangat pulak khen kikiki....tengchiuuu Abammm.....).....
Tapi kan dalam kata sorang lapar sorang dah kenyang tu dihujung-hujung jalan (simpan satu nak kekiri nak ke Giant, satu nak ke kanan nak ke IKANO) tulah Mijon kata "jom karok..nak tak....."...hahahaha...
Pastu korang rasa me ke kiri ke kanan?
Haruslah ke kiri okehhh..tengokkkkk..sebab tempat karok tu memang satu jalan nak ke Giant punn hihi....
Elok pulak dapat parking so laju-laju suruh Mijon gi register (masa dah gelincir dah tu kang tak dapat harga RM5 satu kepala)....
Apalagi lepas tu berkaroklah kitaorang berdua 3 jam....
Tu pun elok tengah-tengah karok sekali sistem kat tempat karok tu jem...terlajak jugaklah time jadinya sebab nak dekat sejam tunggu sistem elok balik...gigih betul kitaorang tunggu kan?kiki....
Karok pulak dah ala-ala reunion family Mijon okeh...adik-adik dia semua ada hahaha...cuma bilikla lain-lain....kebetulan pulak semua pun ada hehe......
So dah habis karok tu teruslah mencarik makan....
Niat memang nak makan kat tepi rumah Mijon jek senang...kebetulan kat club house rumah dia tu memang ada cafe jual makanan thai..so ke situ jelah.....









Sampai tu ingat kitorang nak tunggu?oh tidaklah, haruslah laju-laju je order....
So malam tu Mijon orderkan...Iolls ni kalau sesiapa order Iolls redha je makan hihihi....
Ni Sup Daging....







Tomyam Campur........







Kailan Ikan Masin....kegemaran nih.....makan dengan nasi je tak payah lauk lain pun boleh licin.....










Amboi susunan hehehe...
Takdela..ni susun camni sebenarnya nak melapangkan meja....










Bila nasik dengan lauk-lauk lain dah sampai.....
Ada jugak Paprik Campur dan Telur Dadar jugak....meriah tak?hihi.......










Happy sangat teacher tu kan??
Tu sebab Mijon dapat dua-dua pun garfu hahaha...tu yang sambil mintak sudu sambil gelak beso...
Ok...kalau tanya rasa Alhamdulillah berasa....bolehla....
Ni total lost RM29....ok sangat kan?
Ni kitaorang jimat tang air sebab order ais sejuk kikiki....
Tapi eloklah pun, masa karok tu me dah minum 3 gelas air Asam Boi...Mijon pun dah minum apatah jugak....

Sekian....







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...