Search This Blog

Tuesday, February 06, 2018

Gambar Nikah Lagi hehe.....

Tau tak gambar album kahwin me tak siap-siap lagi...?
Haritu memang ada adik photog tu bagi dah kat me soft copy..tapi tah camne tah CD tu baru tengok sekali esoknya bila nak bukak lagi dah tak boleh bukak pulak dah..adoilaaa...tensi makcik...
Kak Azie vendor kahwin me pernah cakap album dapat dalam 4 hari lepas majlis....cepat giler kan?
Tapi me pulak jenis 14 hari pun takpe...janji hasilnya cantik kebabom....betul lah kan?
Tapi tulah..ni dah 6 minggu tak jadik apa lagi nih okeh huhuhu...
Adik tu busy kaedahnya...sonyap yo...so kena roger-roger balik lah gamaknya kan...?
Tapi takpe, meh me share sikit gambar dari official photog me ye...
Ni gambar nikah lagi hehehe..jangan marah ye.....
Ni me amik dari email photog bagi tau...
Ni me ulas jugak sikit-sikit lagi apa-apa yang me teringat balik jugak tau....






Ni masa mekup.....
MUA adalah Nadia....IG korang search diamyraonn...... (me dah citer dalam entri yang lepas-lepas kan...tapi takpe, saja me nak bagi review lagi hehe)
Servis dia adalah terbaik...ni bukan sebab me nak bodek ke sebab dia MUA yang dah semakin naik ke ye...tapi memang tulah apa yang me experienced.....
Lembut je orangnya....cakap pun lembut..pastu jenis pandai layan kita....sangat-sangatlah selesa me rasa.....
Me kan mana pernah mekup gini punya beria...iyalah manalah me pernah mekup muka me sampai nak dekat sejam suku kan...tapi percayalah dengan Nadia ni memang me tak terasa langsung ye sejam suku tu.....tau-tau dah siap.....pandai Nadia bagi me tak terasa masa tu lama.....








Memang muka me masa nikah ni ramai yang puji tau hehehe...kemvang vontoit makcik kau nih.....
Tapi me pun suka..memang muka nampak fresh...(me mintak fresh look)....TQ ye Nadia...memang kakak suka sangat! (Nadia ni comel, kalau tua dari dia dia akan panggil kakak hihi)......
Lupa pulak, my official photographer adalah twp.co (cari kat IG ye).....
Ni masa nikah photog nama tak ingat, adoilaaa....photog replacement ni...owner twp.co tak dapat datang sebab ada job lain huhu...masa sanding nanti baru dia yang buat....
Tapi takpe...me suka je sebab ada dua hasil tangan kan...








Sebab rasa diri makcik cantik, so makcik tempek lagi lah kan hahahaha....
Tudung tu sleck sikit sebab Akak Azie bagi tudung macam keras sikit...tak berapa nak flowy....patutnya tudung tu jatuh tutup sikit sekop kepala tu.....
Style tudung pun Nadia yang buatkan tau....tu pun dia cuba nak bagi muka me ni kecik sikit...me kan kepala besar oiii...kiranya hebatlah Nadia boleh kecikkan sikit muka me nih hahahaha.....
Tapi kan, ada sikit malfunction sikit tudung ni masa selepas nikah tu adoilaa...sakit hati kita okeh...tapi terpaksa abaikanlah kan.....nak buat camne..dah masa hujung-hujung tu sorang pun tak tegur tudung me tu huhuhu....
Baju nikah ni pulak macam me citer sebelum ni me beli kat Jakel Senawang.......kain jenis lace ada batu sikit....
Harga untuk satu set ni RM350.....(habis mintak kurang tapi tak dapat okeh..kedekut punya Jakel Senawang......
So untuk RM350 tu me dapat dua meter lebih sikitt kain lace, pastu dapat kain satin 4 meter untuk perempuan, 4 meter untuk lelaki dengan satu sampin.....
Tapi disebabkan me tak suka kilat kain satin tu, so me beli 3 meter kain chiffon kat Kamdar...so kiranya kain satin tu me buat lining je.....
Macam me cakap, masa dah habis beli kain lace ni barulah me teringat, kenapalah me beli lace...me lain suka kain chiffon okeh..huwaaa..tapi disebabkan dah terbeli dah pun, belasah jelah...









Rombongan pengantin lelaki....
Tengoklah OT tak senonoh...tangan tu tengah hisap rokok okeh....
Masa ni kan member tengah tensi sebab rombongan pengantin perempuan tak muncul-muncul hihi.....adalah 14 kali doklah call-call me....
Mana OT tak risau kalau dengan kadi janji pukul 2, tapi pukul 2 baru kitaorang nak naik kete....hampunnn...nasib baiklah surau dekat gilerrrrr....
Tu OT tengah tunggu me bagi butang baju melayu aku mana Pahhhh eh.....
Hantaran adalah by Fieyza Creative Touch (FCT)...boleh cari kat IG jugak hehe...
Ni pun rezeki...ex-schoolmate OT tolong kitaorang buatkan....siap bagi pinjam segala accessories dengan dulang lagik....TQ Fiza!!Muaxx!!.......









Makcik tetiba sopan hehe....
Nampak tak kenapa me tak suka lace macamni...?nampak tak kemas.....kalau pakai full chiffon lagi better.....
Pastu me tak berapa suka baju ni sebab span dia letak kemain tebal yeee....so macam tinggi sangat bahu me jadinya okeh..macam robot dah rupanya....
Span tu me dah tegur kat Akak tailor sebenarnya, tapi katanya nanti dah dry clean nanti span tu kecut..oh tidakkk..masa pakai ni span tu masih lagi kejunggg tau tak....so tak smart jadinya okehhhh.....grrrrr










My OT.....
Gelak sebab memang dia tengah buat lawak....
Kadi tanya betul ke tu me?dia boleh cakap "betul...tapi lain sikit..."..eh tak kelakar ek?hahaha...tapi semua orang kat situ gelak okehh...sebab sampai dua kali kadi confirmkan betul ke me pengantin perempuan, konon takut salah orang hahaha...








OT pun ada cincin tau...
Serius agak jenuh jugak nak mencari ni tau...
Ni kalau ikutkan mula-mula memang kitaorang nak cari yang silver/perak...tapi macam mahalnyaa haiiiii....design pulak tak berapa nak berkenan.....
Pastu cari punya cari jumpa...tapi bukan beli cincin perak tau, cincin palladium ...korang boleh klik link kiri nih
Mahal jugak sebenarnya ni..walapun dah dapat diskaun, ni kira mahal jugaklah untuk golongan macam me nih...
Kebetulan masa survey, then try test tu OT berkenan giler kat cincin-cincin kat situ..so teruslah beli.....lupa pulak, cincin ni kitaorang beli kat Emas Seri Pinang kat Semua House....in case korang nak carik jugak....
Ni nak memilih pun satu hal..banyak jugak choices...pastu macam biasalah, bila ada yang berkenan tu kang ketatlah, terlebih besarlah, terlebih budgetlah hahaha...last-last dari dua bentuk tu OT pilih yang nih...nasib baik oo..kalau pilih yang lain Iolls yang sakit mata okeh hahahah..
Iyalah, jangan bentuk or batu tu macam pakcik-pakcik or atuk-atuk sangat boleh??me jenis kalau barang-barang pakai lama ni bilalah timeless sikit pesennya...jenis pakai berapa zaman pun leklekcool je..tak payah nak ikut trend sangatlah okeh...gitchew.....
Tu tangan Makcik adalah lagi besar dari tangan Uncle..tapi yang confirm kalau kena pang dengan Uncle memang koma oiiii hehehe...
Inai me pulak dari adik Inai hahaha..sampai sekarang ni me tak tertanya lagi Atie nama adik tu...







Okeh..ni kitaorang bergambar dengan wali me....Acik Sarip...
Acik Sarip ni dah 3 kali nikahkah anak-anak sedara dia tau (anak dia takde yang kahwin lagi).......
So dari Atie, pastu Ana pastu me....semua Acik Sarip yang nikahkan sendiri...berani dia kan?
Tu sebelah me tu Acik Wawa...isteri Acik Sarip me..comel je dioarang dua.......
Acik Sarip me ni umur dia dah 49 okeh...tapi awet muda giler kan....?
Tu Emak dengan adik-adik me tu ala-ala marhaban ni atas idea Ana dengan Atie hihi...comel je kan diaorang?
Me pakai stokin tu tau...Sept paksa me pakai hahaha....nasib baiklah pun..selesa giler okeh...TQ Sept....
Ok, kain me tu luar adalah chiffon, beli kat Kamdar Jalan TAR, harga dapat RM11.80 kot semeter...me beli 3 meter..lining me guna kain satin yang dapat sekali satu set tu...
Kain ni me buat cutting A jek ye, sebab me nak duduk dengan selesa....payah oo badan besar ni nak pakai baju or kain fitted..selain buruk naw rupanya (me lah tu tau, orang lain cantik je), payah nak bergerak pun iya...
Baju me buat baju kurung pesak gantung je Uolls...sebab cutting tu je yang tak membesarkan badan makcik...









Okeh..ni outdoor photo....
Lepas dah setel kat dalam kitaorang pergi kat sebelah luar surau untuk amik outdoor photo...ni katanya diaroang sedekah sesion hihi..TQ twp.co!
Tapi tu nampak tak tudung me dah nampak inner hitam??adoilaaa...sorang pun tak menegur....photog pun tak tegur...OT pun tak tegur....Sept pun tak tegur...sakit mata kitew ni wakkk......
Ni kitaorang ni tak reti pose ye...so semua atas tunjuk ajar photog...TQ adik photog!!
Me dahlah tak reti nak senyum okeh..OT punnn...OT kan Abang Kawasan..lagilah hahaha...so hasilnya nilah pun.....








Okeh Baju Melayu OT pulak bukan beli kat Jakel..ni beli kat Osman kat Jalan TAR...
Kebetulan masa pilih baju untuk sanding tu Kak Azie suggest beli kain untuk baju melayu nikah kat situ...
Tapi memang berbaloi..kain dia memang cantik, terletak giler dengan body....(Kak Azie cakap kalau pakai kain ni nanti cantik macam Amar Baharin kahwin..hahahaha..me ni tak perasan pulak Amar tu nikah rupa camne..tapi kitaorang belasah je beli...)....
Harga kain untuk 4 meter RM80..kira okehlah kan...pastu upah RM150 campur akak tailor tu beli lining RM20...kira berbaloilah sebab baju ni jadi OT punya...bukan sewa.....
Sampin tu pulak Kak Azie bagi pinjam....dia ada dua color..satu coklat ni satu lagi putih...me suruh OT pakai putih..dia taknak Uolls..adoilaaa...kalau tak dah retis sangat dah kitaorang okeh haha....







Makcik sakit mata so makcik tampal tudung tu dengan warna putih tau hahahaha...
Fyi, baju kitaorang ni lain-lain color ye....
Patutnya mula-mula tu me nak putih...tapi Kak Azie dengan staff kat Osman kata amiklah Off White...sebab kalau putih nampak macam baju sekolah..so terus kitaorang amik Off White... (tapi memang menyesal ikut cakap hahaha)...
Pastu disebabkan OT dah amik kain color Off White, so me pun kenalah cari kain color yang sama kan?
Pastu masa terjumpa kain yang me terbekenan kat Jakel Senawang tu iya-iyalah akak staff tu kata yang dia tunjuk tu Off White...me ni pulak sebab macam percaya jelah kan, sebab ko yang lagi arif pasal color (dah tiap-tiap hari dia mengadap colors kan...?)..sekali bila balik aittt, napa macam lebih ke cream..adoilaaaa..rupa-rupanya memang jadi cream sebab satin tu dia bagi color cream okeh....dah tak memasal baju me jadi cream huwaaaaa...(nak cari lining lain semuanya duhit okehhhhh).....
Pastu bila dapat tudung/shawl dari Kak Azie dah dia bagi color cream jugak..adoilaaa...pastu veil tu pulak tah kenapa tailor tu buat color putih sama macam color baju OT pulak......dah sudahhhh....caca merba dah okeh....
Dah tak memasal tak sedondong dah kitaorang tauuu....
Tapi takpe...sebab color off white, putih dengan cream tu lebih kurang sama je kot kan...?so tak berapa peliklah sangat (walapun mata me sakit hahaha).....






Tak taulah bersambung ke tak nih hehe......




Thursday, February 01, 2018

Singgah Kuala Sepetang....

Sambung lagi ye..
Ok, on the way balik tu lepas dah selamat mengharungi jem dalam 30 minit terus OT ikut Google Maps ke Kuala Sepetang...nak carik Mee Udang kaedahnya...
Me tak suggest pun ni tau..ni OT yang tiba-tiba teringat dan teringin nak singgah (haruslah makcik suka kan hahaha)......
Misi utama kitaorang nak makan kat Mak Jah la kan...so just ikut je apa kata Google Maps....
Yang kelakonya Mak Jah depan tu sikit je, tapi minah Google Maps tu gi bawak kitaorang round masuk celah kampung orang...
Motip sangat okeh...pusing satu round tau-tau tembus balik main road yang kitaorang lalu tadi tu...kedai Mak Jah tu kat lorong sebelah je okeh, tapi sebelum lorong tu dia bawak kitaorang masuk dalam kampung orang dulu...adoilaaa.....
Dahlah terpaksa masuk kampung orang, pastu tengok-tengok Mak Jah tutup...whyyyy???
Padahal dah check kat internet dah tau, patutnya haritu dia bukak...tak baik la memainkan perasaan kami ni tauuu....
So OT pun bergerak jelah...apa lagi nak keluar dari Kuala Sepetang la kan...frust punya pasal...
Tapiii....."me cakap jom jelah makan kat kedai mana-mana yang ada Mee Udang...kata lapar...."...terus OT patah balik hehe......
So OT bawak balik kat  kedai sebelah je dengan kedai Mak Jah...kes malas nak fikir lettew.....







Mee Udang Pak Hashim...rezeki kitaorang dengan Pak Hashimla haritu kan....
Kedai Mak Jah sebelah tu je...belakang sign board tu ha....










Mee Udangnya.....








Sebab dah lapar so kitaorang order sorang semangkuk....
Kat sini taktaulah kalau-kalau ada menu lain...yang kitaorang order Mee Udang jek....frust makcik, makcik teringin nak makan menu lain yang berkaitan dengan udang okeh huhuuuu......
Masa ni dah start hujan sikit....







Makcik dengan Mee Udangnya hehe...
Kitaorang orang first yang masuk sini masa tu...tapi elok lepas tu dah ada dah orang sikit-sikit datang...me rasa diaorang pun cari Mee Udang Mak Jah kot...senasiblah kita...
Okeh, kalau tanya rasa me tak tau nak jawab macamana....sebab ni first time me makan eh second time me makan Mee Udang camni (haritu makan kat Kuala Selangor dah kan)....
Cuma nak cakap yang kat Pak Hashim ni jenis masak macam guna sos cili...kuah dia jenis cair....tapi udang dia memang banyak jugaklah..cuma udang dia tak besar (yang kat Kuala Selangor tu besar sikit dari ni)....
Harga semangkuk camni RM15...mahal ke murah?me memang tak tau....
Bil kitaorang untuk haritu untuk 2 mangkuk Mee Udang, Air Milo Ais dengan Ais Kosong adalah RM3+.++...me tak ingat sangat plus-plus tu berapa....
So dah makan sempat lah solat dulu then terus kitaorang gerak balik ke Ampang......










Terowong Menora....
Ni setiap kali me lalu dalam ni setiap kali pun excited hahahaha...Iolls kagum Uolls kikiki.....








Okeh..dah selama sampai Ampang dalam pukul berapa ek?alalaaa tak ingat...tapi dalam pukul 9 lebih jugak kot..eh entahlah....
Dah rehat-rehat dah keluarkan barang-barang dari beg semua, dah bersihkan badan semua then pukul 11 kot kitaorang keluar...OT lapar nasik hahaha...OT tu memang....
So ke Nasi Lemak Royale Kedah la pun....
Situ senang, orang tak ramai sangat, pastu kalau gi situ dah tau dah nak makan apa hahahaha..iyalah diaorang kan memang jual Nasi Lemak Royale tu je...








Me punya....
Selalunya memang mintak kuah asing...pastu confirm kuah tu antara tak usik langsung, atau berusik sikitttt jek....
Pastu paling best kalau gi Nasi Lemak Royale Penang ni walapun dah rasa taknak makan, tapi tetaplah makan jugak..pastu walapun awal-awal tengok nasik dia bagi ni akan kata "banyaknyaaaa, confirm tak habisss..." tapi tetaplah tak sampai 10 minit licin kahkahkah....
Ok, sekian kisah mini honeymoon kat Penang eh.........








Tuesday, January 30, 2018

Last day di Penang....

Tajuk biasalah kan..me kat tak reti nak letak tajuk hehe....
Ok, citer hari last kitaorang kat Penang...
Haritu dah tak buat apa-apa dah....cuma nak balik KL je sebab esoknya tu kitaorang nak gi hantar Anim ke Jengka...
So bangun pagi just breakfast then tidur rehat-rehat then check-out then terus gerak balik.......









Breakfast dihari kedua tahun 2018....
Macam tak percaya je tahun baru kalini me kat Penang....selama ni me sangka kalau travel tahun baru maknanya mengudang susah jugaklah kan..sebab kan jem di sana sini...tapi Alhamdulillah perjalanan kitaorang kalini dipermudahkan sangat-sangat......








Pinggan OT....secoet je kan?
OT adalah sejenis yang makan ikut tahap kelaparan....k
Kalau me makan camni memang tak lepas okeh.......









Me kalau breakfast kat mana-mana jangan bagi nampak Nasi Lemak..memang Nasi Lemak lah yang me tuju dulu....
Tengok orang tamak...Nasi Lemak amik, pastu starterlah sangat pun amik hahahaha....












Selalunya me jarang-jarang giler giler nak amik waffle kalau breakfast...tapi kalini gatal amik ye..
Tak rugi langsung tauu..sedappp...
Dioarang siap sediakan cream lagi untuk topping....
Atas ni me letak whipped cream, peanut butter, kaya dengan maple syrup...sedap giler!!!!....nak je amik lagi sekeping..tapi tak larat...









Tak larat tak larat tu me round ternampak pulak Carrot Cake Goreng nih....wahhhh..rugilah kalau tak amik kan?
Me mintakalh sikit...tapi sikit diaorang banyak jugak ye....
Sedappp...terus rasa nak amik lagi..tapi kutahan jebat...








Kesimpulan yang me makan pagi tu....
Semuanya me makan licin okeh...sebab memang berasa semuanya...
Selalunya amik je beria-ria, nanti makan startlah yang hujung-hujung tu terkuis-kuis, terkebil-kebil nak mengabiskan..kalini tak..yang me amik semua licinnn.....









Eh tak kesimpulan lagi la hahahaha..
Sebab dah lama tak makan Corn Flakes dengan susu sejuk so me amik semangkuk nih....
Ni kan bila dapat je makan ni barulah me tersenyum kepuasan hahahaha....
Dah makan kan terus kitoarang naik ke bilik...
Check-out kan pukul 12...adalah dalam 2 jam lebih lagi...nak mandi kolam mood tak mari pulak...me tak bawak kick board me pulak..me kan mana reti nak float....pastu gayat lain macam kalau dalam air..kalau ada kick board barulah berani masuk kolam....ngalahkan bebudak kan...?tapi betul...sengkak dada kalau masuk kolam okeh....
Pastu dah pukul 12.30 barulah kitaorang ke recept area....check-out le apa lagi...
Olive Tree Hotel ni kan hotel best...tapi recept dia kurengs la...macam nak makan orang je memasing....eh bukanlah semua...tapi me rasa dengan 3 orang me deal, 2 orang tu muka mak aikhhh...me nak tanya pun takut okeh..tak tipuuu....
Mula-mula lagi dah kena okeh...masa malam nak check-in tu me tanyalah somethings kan..boleh pulak belum habis tanya dia dah potong jawab...pastu jenis jawab macam guru disiplin okeh...sekali sebut ko jangan berani dah nak tanya-tanya ye....kiranya umpama sekali dia sebut tu ko dengar tak dengar sendirik punya pasal...takuit makcikk .ni recept hotel ke pejabat sekolah nih?? hahahaha.....
Tapi me respek kat nepal ke bangla yang keje sebagai housekeeping tu...Allahuakba...dahlah kemas bilik tu kemas je.....dengan baiknya......(i is tak boleh jumpa orang baik-baik, terharu sangat-sangat jadinya).......









Ok...balik still lalu kat jambatan kedua...
Kitaorang balik kan hari berkerja..so jalan adalah super lenggang...alhamdullilah.....









Cuma kat mana ni tah jem...jem ada lori terbalik ke apatah..kes makcik pelupa le ni punnn.....
Tapi okehlah, jem pun tak sampai 30 minit..bergerak jugak sikit-sikit....
Pastu sampai manatah OT suruh me search Kuala Sepetang kat Google Map....wahhhh....ni yang I loike nih hehehe....





Bersambung......





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...