Search This Blog

Wednesday, October 30, 2024

Random Pic. No. 266

Assalamualaikum..hi semua...






Gambar lama nih..ada dalam drat, tapi taktaulah pasal apa terskip pulak...
Nilah gerai yang Me selalu beli kalau kat Pasar Dato' Keramat...
Gerai nih dah lama ada ye...dari Me umur 20an...cuma tak sure owner yang sama ke tidak...
Tapi kalau ikut rasa Nasi Lemak yang Me beli, sama jek....
Kalau tengok macam-macam ada kan?Iya Uolls..tapi Me tetaplah beli yang itu jek (Nasi Lemak lauk Rendang Daging)....
Yang Me tunjuk nih lauk pauk dia kan..yang belah kanan tak masuk dalam gambar pulak ada kuih muih....pun macam-macam ada....
So kalau Me gi sini memang Me beli semua jek kat sini (termasuk air)....dah settle kat sini boleh terus balik opis balik je (kecuali kalau teringin nak makan cakoi..cakoi gerai lain atau nak makan Nasi Dagang..tu pun gerai lain)....tak payah nak ke sana sini..all in gitu...








Nampak tak?ni semua sekaligus Me beli kat gerai tadi tu...Me beli sesiap makanan untuk pagi n untuk tengah hari terus....











Lupaa..haritu Me tak beli Nasi Lemak kat gerai tu..tapi Me beli Nasi Dagang (gambar gerai tak amik pulak)....
Suka jugak Nasi Dagang kat gerai yang satu nih sebabnya Nasi Dagang gerai tu terpaling completed set dia kalau Me beli...cukup ye semua..siap ada serunding kelapa tu jugak okeh (jarang jarang Me dapat ye kalau beli kat orang lain)....n terpaling penting sedap...secukup rasa....










Ni kalau amik gambar macam nih maksudnya tengah jam (kereta tengah berhenti)....
Kalau tengok gambar bangunan, nih jem tak sampai suku jalan kat DUKE nih....










Gambar Anak Mama haruslah ada hhihi....










Adoiii..dah tak ingat dah nih...
Rasanya dinner kitaorang nih...ada lauk Sotong Sambal letf-over, pastu Me goreng Telur Dadar....












Ni kalau dah order gini maksudnya dah taktau nak makan apa....
Ni ada Keow Teow Goreng untuk breakfast, pastu ada Mee Goreng untuk lunch....










Alhamdulillah...sedappp (yang ini ingat ye..sebab memang sedap)....











Kudap-kudap kat rumah n kat opis....
Me nih sejenis suka makan kudap-kudap..
Selalunya Me akan makan (beli) satu satu jenis tu jek...dah habis baru beli atau bukak stok kudapan yang baru...
Kalau ada macam nih, bukak dua jenis gini, memang lambatlah nak habis jawabnya....kalau terhegeh-hegeh sangat makan, nanti lama-lama jadi ke tong sampah (perangai teruk kan huhu)....
Suka mengudap, tapi bukan jenis pengudap tegar...makan sikit sikit ikut mood (atau kalau kat opis sebab dah terlalu mengantuk)..so kena man man jek beli...tak boleh tamak-tamak nak beli berjenis-jenis....
Eh Me tak cuti harini...tapi Me cuti hari Jumaat Uolls...
Alhamdulillah..best betul bawak kereta pagi tadi...banyak jalan yang clear...
Tapi tak bermakna bawak kereta bertenang tenang ye..sebabnya zaman sekarang nih taktaulah pasal apa kebanyakkan yang bawak kereta kalut n tah apa-apa (memang urut dada jadiknya)....






Sekian...





Monday, October 28, 2024

WhiteBurger..

Assalamualaikum..hi semua...








Throwback kiranya nih Uolls..citer dah lama dah..nun bulan Jun dulu....
Taktaulah kenapa Me lupa nak share....
Ni lunch hari Jumaat tak silap Me..
Haritu teringin nak makan burger, so Me browse kat GrabFood n FoodPanda...last terjumpa burger dari WhiteBurger nih kat GrabFood....
Me amik American Cheese burger sebab kat menu tu ada noted as most popular..
Burger nih memang set ada French Fries gini...yang sos tu Me add on Truffle Mayonnaise Sause dan Me add on Cheddar Cheese jugak......












Burger dia agak besar ye Uolls...box tu lebarrr....
Kentang tu pulak kentang biasa-biasa jek (macam kita beli n goreng sendiri tu)......











Rasa burger dia?sedappp....takde apa nak complaint...
Me makan gitu jek Uolls..cuma kadang-kadang Me dip dengan sos Tuffle tu....
Cumanya Truffle sos tu macam pelik sikit ye, sebab rasa dia masam-masam gitu...Me tak expect pulak rasa truffle gitu okeh....
Apapun next time kalau teringin nak makan burger bolehlah Me repeat lagi....cuma nanti nak try sos lain pulak....







Sekian...eh







Friday, October 25, 2024

Random Pic. No. 265

Assalamualaikum..hi semua...





Breakfast di hari Selasa (15 Oktober 2024) minggu yang lepas....
Try test repeat order beli kat tempat yang satu nih..then Me try test jugak beli air bungkus dalam kotak macam nih.....









Tetaplah menu yang sama...Nasi Dagang lauk Gulai Ikan Aye....








Me ada jugak order Rojak Buah (panggil colek buah)....
Nasi Dagang kita makan pagi...Rojak Buah kita simpan untuk lunch...











Gatal yang nak baik....
Taktaulah kenapa masa nak pergi ke Penang tu tetiba naik gatal gini kat leher Adik...
Yang Me tau petang Jumaat tu masa nak mandikan dia tiba-tiba kat leher dia nih naik 3 bintat (yang dah luka sikit sebab dah digaru)..pastu habis sepanjang leher belakang dia berjalur merah kesan garu....
Ni rupa yang dah kering ye...masa kat Penang tu kesian Adik sebab gatal tu tengah merah luka....
Ni Me sapu nipis-nipis ubat gatal Me yang selalu tu Alhamdulilah cepat jek hilang...sensetip betul la kulit dia kan...









Ni untuk breakfast hari Khamis pulak...Me tapau dari gerai kat depan appartment Me jek...
Tengah hari tu Me halfday..so takdelah menapau lebih pagi tadi tu....











Perut tak berapa OK..so pagi tu Me tapau Bubur Nasi dari Petronas...
Tengah hari Me makan kuih muih jek Uolls....








Jumaat tu dalam pukul 2pm camtu peti ais sampai...lambat Uolls...
Call OT pukul 11.30am, pastu katanya 20 minit lagi sampai...
OT tu dahlah tak sihat haritu..dah kena sidai pulak dia...
OT kan dari pukul 12pm tu punyalah tunggu punya tunggu (tunggu selepas jumpa developer apartment kitoang sebelum pukul 12pm tu)...last last tak sampai-sampai...dah selepas solat Jumaat barulah lori muncul (dia punya 20 minit tu kan)....
Ni OT kena tunggu kat bawah sebab nak bawak barang besar naik atas kena inform kat post guard...kalau main pesan-pesan jek kat Pak Guard tak dapat ye...kena tuannya ada...kalau tak kena bayar RM100 untuk bawak barang masuk.....
Peti ais baru nih tinggi sikittt jek dari peti ais lama (adalah nak 10cm), lebar pun sikittt jek....
Ni kan nasib baiklah jenis tinggi ada lagi ye...kebanyakkan peti ais sekarang semua pesennya lebar-lebar...
Kalau beli yang lebar tu alamatnya kena letak Peti Ais tu kat tengah-tengah rumah...









Ni dah malam hari yang mata Adik bengkak tu...
Dah surut sikit...lambat surut betul Uolls..sikit-sikit jek dia surut...
Cuma esoknya bila kitaorang bagi ubat gatal/selsema kat Adik, terus hilang bengkak tu Uolls....
Ni kan mata Adik jek bengkak, tapi dalam tu tak merah...kalau merah kat mata putih tu haritu memang laju-laju kitaorang bawak gi klinik dah...ni mata dia bengkak tapi tak merah n dia tak mengosok mata, so kita tak buat apa-apa (just sapu cream gatal jek)....









Mata dah tak bengkak langsung...Alhamdulilah...
Masa hari kejadian kebetulan ubat gatal/selsema Adik baru jek habis...so takdelah bagi Adik makan ubat...just sapu cream gatal jek kat mata tu...
Bila esoknya bagi ubat gatal/selsema esoknya tu memang terus normal tak bengkak dah mata Adik...syukur...














Memasing dah graving balik nak makan Roti Canai (rasanya lama betul kitoarang tak makan Roti Canai Uolls)......
So dinner kita makan Roti Canai 2 keping sorang hihi...
Ni cara Me makan kat rumah..nak makan kuah banjir, tapi taknak roti tu kembang sebab kuah.. so kita letak gini...nak makan baru kita koyakkan then cicah dengan kuah banyak-banyak...Alhamdulilah sedappp....


Sekian...







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...