Search This Blog

Wednesday, December 04, 2024

Random Pic. No. 273

Assalamualaikum..hi semua...







Breakfast hari Ahad minggu yang lepas....
Bila teringin ginilah jadiknya...
Asyik beli yang kedai buat, pastu tak puas hati kan..so seminggu sebelum tu Me dok membeli barang-barang buat Garlic Bread n Mushroom Soup....
Me carik kat Shoppe jek Uolls....napa tak gi kat beli kat supermarket?
Sebab Me tak rajin nak buat from scratch semuanya..so kita beli yang segera.....











Lupa la nak amik gambar packaging...
Sup tu Me guna instant jek (jenis serbuk)..senang, just masa masak tu kena letak air jek....kacau-kacau sampai masak n pekat....
Pastu Garlic Bread tu Me tak buat sendiri paste dia ye..Me just beli Garlic Bread premix...pun senang...just guna margerin pastu tambah premix tu, pastu letak garam sikit, pastu gaul-gaul then nak makan tinggal nak sapu kat roti then bakar jek...dah jadik Garlic spread....










Garlic Bread tu terpaling puas hati..sebab secukup rasa..yang bestnya tak renyah....
Me dah try bakar guna roti hotdog tu..eh tak best pulak..kena guna roti Gardenia biasa tu jek lagi best Uolls....













Ni repeat kali kedua Me masak Keow Teow Goreng...
Eh sedap dah Uolls hihihi...kira memang jadikkk...Alhamdulillah...











Ni lagi satu...
Haritu Me makan whipped potato tu dengan Mushroom Sauce kan...kalini kita buat gini pulak (ni comot sebab Me bancuh dalam bekas ni jek, then terus bawak gi kerja)......
Ni Me buat bekal gi opis Uolls...ni pun takde mayonis (lupa dah habis)..so kita letak jelah Nacho Cheese tu semata-mata.....
Yang hijau-hijau kat whipped potato tu sebab Me gaul dengan Garlic Bread Premix tu Uolls...lagi sedap (ada rasa)...
Yang haritu Me buat whipped potato tu Me letak margerin n garam, eh kureng sungguh rasanya...
Ni bila letak Premix (garam memang kena letak masa bancuh tu)...terus rasa dia jadik sedap...




Sekian...





Tuesday, December 03, 2024

Pagi Tadi...

Assalamualaikum..hi semua...








Pagi tadi....Ni atas nih masa amik makanan kat lobi....
Patutnya harini Me puasa lagi Uolls..tapi bila bangun pagi tadi tu rasa macam tak sedap kat tekak...pastu kepala belah kiri nih macam mencucuk jek rasa....(Me pun macam mamai je masa drive pagi tadi tu ye)...
Walapun rasa tak sedap itu ini tapi Me tetap makan sahur (Me sahur macam biasa, Me makan seketul bun inti coklat tu dengan air kosong 2 gelas)..niat awal kalau OK je selepas tu Me puasa je sampai petang...
Tapi tulah...bila dah pukul 8 lebih am pun eh sama jek kat tekak Me nih...rasa macam angin tak lepas Uolls (rasa macam ada makanan stuck kat dalam leher ni pun iya sebenarnya)....
So dah gitu, takpelah..kita tak payah puasa lah...so teruslah Me order makanan untuk breakfast n lunch......









Order yang sama jek Uolls....tak reti dah nak makan benda lain....
Air pun Me amik kopi ais...nak bagi mata terang sikit pun iya...
Kepala nih bila sampai je office dah OK dah tau..cuma mamainyaaaa...macam tak cukup tidur pulak...padahal malam tadi tu dah tidur awal ye....












Nasi Dagang Ikan untuk pagi...
Buah campur nih untuk lunch nanti.....
Mamai tu tak hilang okehhh...memang sampai lunch hour dok tahan-tahan biji mata nih dari terkatup terus....
Ni dah dapat tidur 40 minit Alhamdulilah leganyaaaa....
Bezalah sikit dari sebelum pukul 1pm tadi tu...
Pastu kan gatal betul kan...elok je selepas Me makan breakfast tadi, dalam setengah jam selepas tu lega pulak yang rasa tersumbat tu okehhhh...sabar jelah...
Ni pun dah tak rasa apa dah...Alhamdulillah...
Menguji betullah kan bila kena puasa bukan bulan puasa nih kan hahaha......elok nak dapatkan puasa direct, dah tersangkut sangkut hari...
Samalah macam 2 minggu lepas pun...patutnya boleh dapat direct 9 hari..eh tak dapattt...
Takpe...kita cuba lagi esok dan esok....Me cuba dapatkan ganti dari Rabu sampai Jumaat (kitanya Sabtu Ahad tak ganti puasa ye...tak sanggup hehe)...


Sekian








Random Pic. No. 272

Assalamualaikum..hi semua...







Citer lama lagi ni...gambar 7 November yang lepas...
Bila tengok nih dah tau dah la memang Me menapau dari gerai fav Me kat Pasar Dato' Keramat nun...











Ni esoknya hari Jumaat...
Me tak kerja Uolls..kepala weng, pastu menjaga Anak tak sihat jugak...
Ni OT belikan dari gerai Makcik selalu yang OT belikan setiap hari Sabtu tu...
OT kan Me tak mintak pun nak lauk apa...sebab selalunya Me suka makan Nasi Lemak Biasa jek Uolls..tak pun sebelum membeli tu OT akan tanya Me dulu..tapi haritu tengok eh siap berlauk pulak....
Eh kitanya mestilah Alhamdulillah jek....sebabnya OT beli lauk Daging Rendang...
Kat Makcik tu lauk Rendang Daging jek yang Me rasa ngam...sebab selalunya lauk lain-lain tu rasa dia tak konsisten..karang harini sedap betul..minggu depannya pulak eh lain betulll....so tu yang Me lagi prefer makan Nasi Lemak Biasa jek....







Dah ketagihan ye...kan sebelum ni ada sekali tu OT nak beli Nasi Lemak Makcik tu tapi dah habis, n Makcik tu ada sedekah kat OT dua lauk nih....
Sedap kan, so selepas-selepas tu dah 2 kali Me suruh OT belikan sekali dua lauk nih Uolls......
Ni buat tambah-tambah lauk Uolls (makan dengan Nasi putih pun sodappp)......OT beli Sambal Tumis tu RM2, pastu lauk Ikan Bilis Sambal Kering tu RM3...










Nakhil M jadik kawan Mama lah haritu...
Adik bila dia tak sihat memang Me pakaikan baju panjang Uolls....
Ni sejak perubahan musim nih Adik memang selang-selang sihat n tak sihat je Uolls...
Baik 4 hari, karang tak sihat 3 hari...paling lama sihat pun seminggu lebih jek...selepas tu mesti tak sihat balik...samaada selsema, batuk ataupun demam....
Yang Mama n Daddy pun tak kurang jugak ye...kejab-kejab rasa badan macam demam, kejab-kejab tekak tak OK, kejab-kejab hidung..cumanya ikut ketahanan badanlah....kalau tahan Me n OT kerja jek...
Kalau tak tahan sangat, barulah kitoarnag duduk rumah (kitaorang just amik cuti Uolls, selalunya Me or OT tak larat nak gi klinik dah kalau betul-betul tak sihat tu...kitoarng just makan ubat-ubat yang ada kat rumah then kita rehat/tidur).....







Malam tu...


Sekian...






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...