Search This Blog

Friday, December 13, 2024

Laksa Kari Numee...

Assalamualaikum..hi semua...
Harini Me nak share satu nih tau...









Haritu (dah lama dah sebenarnya, adalah nak 3 minggu), Kak Ain ada bagi dua paket Laksa Mee Numee (ini bukan iklan berbayar ye...harap maklom)...
Hari Kak Ain bagi tu esoknya tu OT try buat sebungkus (OT tu peminat instant noodle ye, so laju je dia nak try)...
OT yang masak sendiri, then bila Me rasa..OK sedap....kiranya kuah dia tu kena jugaklah dengan lidah Me nih....









Pastu tah macamana kelmarin (malam hari Rabu), Me sajalah try test buat....
Masa nak masak tu Me tengok dalam paket tu ada letak serbuk santan, so Me renehlah serbuk tu dulu...
Dah renehkan serbuk santan tu lama, pastu baru Me letak paste, then letak serbuk yang ada dalam tu..pun Me renehkan lama...elok dah berkilat Me letak segala fishcakes tu Uolls..then barulah me letak Mee dia tu....
Me tak letak telur pun Uolls...sebab rasa taknak letak hehe.....








Yang ni dari angle lain...haaaaaa elok berkilat kan....
Serius rasa dia sedap ye...memang rasa Laksa Kari buat sendiri..secukup rasa rasa Laksa Kari tu (bagi Me n OT la)....kuah dia tu kalau rasa betul-betul (Me kan suka hirup kuah), macam ada rasa bahan-bahan blend dia tu jugak tau...
OT cakap yang kalini sedap betulll....Me rasa mungkin sebab Me masak santan serbuk tu lama then Me ada letak segala fishcakes kan...
Ni kan kalau makan guna Mee Kuning rasanya mesti lagi sedap Uolls...nanti nak try lah...
Disclaimer lagi: ni review dari lidah Me tau...kalau tak sama jangan marah aaa😜


Sekian eh...selamat berhari minggu korang (harini hari Jumaat dah kan...yeay!)...







Thursday, December 12, 2024

Random Pic. No. 279

Assalamualaikum..hi semua...






Untuk buka puasa (ganti) hari Selasa haritu...
Me masak Paprik Ayam...Alhamdulillah menjadik...
Bahan-bahan cukup kan, so memang menjadi laa...
Ni nampak kusam jek kan?real gambar tak ye, elokkk je color dia meriah (tu pun nak disclaimer khen hihi)...








Dah nak habis baru teringat nak amik gambar hehe...
Ni pun sempat pinjam kat Adik HP Me sekejab ye..nasib baiklah elok dia laju-laju bagi, kalau tak memang tak rajin Me nak "berebut" HP dengan dia ye...
Walapun ganti puasa, tetaplah Me carik kudapan jugak Uolls..
Sekarang Me rajin godek-godek Tiktok Shop...gatal mengodek, pastu teringin...bila teringin, tu yang merapu-rapulah Me beli...gatal nak rasa gitu....
Ni yang kelmarin...ternampak ada orang jual mini Popia Serunding..
Me kan berkenan sebab cara dia lipat tu lain...elok lebar sikit, kiranya dia tak gulung rapat-rapat macam selalu tulah...
Pastu tengok reviews pun kata sedap etc...so kita beli..
Ni Me beli sikit jek Uolls (nyaris nak beli lebih okeh), sebab niat memang nak rasa dulu, kalau sedap memang nanti Me beli untuk raya nanti...
Bila makan OK elok rasa baru lagi..tapi tak puas ye makan sebab inti dia ciputnyaaa (macam se dot jek dia letak Uolls)..so bila makan rasa kulit popia je banyak dari rasa Popia Serunding...
Takpe..lambat lagi nak raya kan..so boleh try test carik kudapan lain lagi kan...



Sekian









Wednesday, December 11, 2024

Random Pic. No. 278

Assalamualaikum..hi semua...




Gambar hari Ahad minggu yang lepas ni...
Surau apartment kitaorang ada buat gotong royong sikit...
Makanan adalah secara potluck (kiranya siapa nak bawak makanan boleh bawak gitu)..
Dah macam tu OT mintak Me masakan Mee Goreng Basah....
Kalau Mee Goreng Basah Me berani buat banyak Uolls...sebab itu jelah yang Me terpaling reti masak hehe...
Sebab OT kata tak ramai (ikut pengalaman yang lepas), so kata OT buat sebungkus Mee Kuning tu jek dahlah..tapi Me rasa macam tak cukup pulaklah kan..so Me buatkan guna 2 bungkus.....
Kalini yang datang join gotong royong ada dalam 12 orang kariah lelaki...Alhamdulillah, ramai yang join dari yang sebelum nih Uolls...sebelum ni ada 5 orang jek kariah...so kira OKlah Me masak 2 bungkus Mee Kuning tu  kan.....
Ni kan sebab Me buat Mee Goreng Basah kan, so 2 bungkus tu dapat banyak jugak Uolls..penuh periuk besar 28cm Me tu.....
Mee tu bila dah campur segala isi, pastu berkuah sikit kan..memang penuh seperiuk tu ye, so tak sangka dapat banyak jugak......
Me kan mintaklah OT amik gambar kat sana tu n mintaklah OT amik gambar makanan-makanan yang ada...sekali macam ni rupanya OT bagi haaa...hahaha tak senonoh...tengoklah tu main letak-letak gitu je haaa...sabar jelah...
OT kata macam-macam ada...yang Me ingat OT kata ada yang bawak Nasi Lemak bungkus tu...pastu ada Pulut Panggang dari Terengganu, pastu ada yang bawak buah Mata Kucing (ada jugak yang lain-lain yang Me tak ingat apa)..so meriah jugaklah makanan...









Me kan ghisau betullah Mee tu tak habis tau, sebabnya sepatutnya Mee Goreng Basah tu sedap makan masa time panas-panas lagi...
Lagi satu, takut Mee tu dah kembang nanti, takde siapa nak makan (ada je kan orang yang jenis tak suka makan Mee yang dah kembang kan)......
Sekali dah nak tengah hari OT WA Me...habis liciinnn Yang😁...(OT attached gambar kat atas)...
Alhamdulillah....sukanyaaaaaa...
Balik rumah tengah hari tu OT cakap semua yang makan Mee Goreng Basah Me goreng tu cakap sedap...bertambah-tambahlah memasing makan (ada yang konon nak rasa-rasa je, end up tambah sampai 3 kali hihi)...wahhhh...kemvangle Makcik kannn😆....
Siap ada yang nak mintak Me masakan (nak tempah gitu).....alamakkk, bab tempah tu payah sikitlah...sebab Iolls tak reti...tapi In sha Allah ada rezeki lain nanti Me masakkan lagi ye...









Pagi tu diaorang gotong royong bersihkan surau, then buat kerja tukang sikit...
Ada sorang jiran Me tu memang pandai bertukang..so haritu diaorang ramai-ramai tolong jiran Me tu buat bangku dan buat meja...
Ni diaorang start gotong royong pukul 9.30am..habis semua dalam pukul 2 tengah hari lebih macam tu...



Sekian..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...