Search This Blog

Monday, October 21, 2024

Terkena Lagi...

Assalamualaikum..hi semua...






Tengah hari hari Sabtu kelmarin ada jiran iklan..
Waffle RM1 sekeping...ada strawberry jam, blackcurrant jam, coklat n peanut butter....










Me kan ingatkan nak order untuk petang nanti (sebab masa iklan tu baru pukul 3pm)...
Sekali bila tanya tu eh seller tu nak hantar terus time-time tu jugak katanya...
So takpelah..dah kata gitu Me OK jek....








Order pukuk 3.16pm, belum pukul 3.24pm dah sampai dah (memang hb orang tu dah dingdong pintu dah tadi)....
Laju betulllll.....











Bila dapat wah bestnyaaaaa...nampak garing cantik tu kan....
















Bila pegang..apasal macam mampat je nih??
Pastu bila makan huuhuhu keras n liattttt.....sampai hatiiiiiii.....
Patutlah baru tanya nak order tau-tau dah nak hantar..rupa-rupanya benda dah siap (iyalah tu kan..takkanlah bakar waffle 5 keping tak sampai 10 minit dah sampai depan rumah kan?).....
Ok Me dah mark nombor seller yang ini...
Best dah best sebab ada jiran-jiran yang rajin meniaga makanan macam nih kan...tapi kenapalah sebelum meniaga tu tak rasa dulu?
Ni dah kali ke-3 atau kali ke 4 Me dapat makanan yang indah khabar dari rupa Uolls....hmm lah...
p.s: Balik tu OT try test makan sekeping lagi yang Me tak boleh nak habiskan...OT lagilah, segigit jek terus luahkan jek Uolls..terlampau keras dah waffle tu (waffle patutnya kalau dah sejuk dia jadi lembek kan..ni tak, makin keras kejung huhuhu)....



Sekian







Friday, October 18, 2024

Nakhil oo Nakhilll...

Assalamualaikum..hi semua..






Kejadian baru je berlaku tadi nih Uolls...
OT video called Me..terkejut ye bila tengok mata Nakhil bengkak...berderau darah Me okeh....adoila Anak...
Ni videocall kali kedua...tadi tu lepas je OT call Me tu terus OT mandikan dia Uolls....











Ni dah surut sikit...
Kalau tak OT kata habis keliling bawah mata tu berbintat-bintat gatal...


Bila OT kata dah surut tu leganya Me......kalau tak macam rasa zass nak balik rumah jek...
Pastu boleh pulak lepas OT kata mata Adik dah OK sikit tu Me tergelak-gelak sebab kelako kenapa over sangat bengkak tuuuu hahaha eh..
Ni OT citer, tadi tu diaroang turun bawah untuk jumpa developer rumah sekejab, pastu tak lama lepas tu tunggu lori peti ais pulak (bagus kedai tu, order Rabu, Jumaat dah sampai)......
OT kata masa kat bawah tu Adik is memang "galok" sangat ye...jumpa kucing dok sibukkan kucing, pastu larik sana sini (tepi lobi tu kan taman permainan)...tau-tau hujung-hujung OT kata Adik dok gosok-gosok mata dia..tau-tau laaa dah bengkak dah mata Adik...alergik apalah tu Adik...?hailahh...
Lupa..OT is tak sihat lagi...Nakhil pulak makin sihat Alhamdulilah...
Tadi tu terpaksalah dua-dua tu turun bawah sebab harini je ada open day untuk tanya kat developer rumah...kebetulan jugak time OT kat rumah tadi tu peti ais baru nak sampai Uolls...so paksarela jelah OT turun jugak...tapi tak sangkalah boleh jadik macam nih kan..Adik oo Adikk.....



Sekian..













Thursday, October 17, 2024

Sakit Perut!

Assalamualaikum..hi semua..





Selepas breakfast Me minum air garam jenis nih Uolls...Ni doktor bagi masa Me sakit perut sebelum-sebelum nih..ada balance lagi 2 kotak Uolls..so harini Me minum...
Rasa dia?sedappp...macam minum air oren je...
Walapun kat hujung-hujung adalah rasa masin tu sikit, tapi sedap jek...
Rasanya kalau suruh minum sesaja pun sanggup Uolls hihihi..


Kisahnya..
Dari balik kerja petang semalam rasa semacam..
Balik tu Me ada rasa nak termuntah...tak tahan so sebelum drive tu Me kunyah ubat angin seketul...lega Alhamdulillah...
Tapi lepas dinner malam tadi tu makin teruk pulak angin tu...rasa nak termuntah melampau-lampau ye...punyalah meloya (tapi tak muntah-muntah pun)..
Makan ubat angin, tapi still rasa nak muntah jugak...last nak pukul 9.30pm tu barulah Me berlari kat toilet...dok wek wek...
Iya-iya jek, sekali takde apa keluar punnn...tapi dapatlah sedawa kecik 2 kali..Alhamdulillah leganyaaa...
Selepas tu Me minum Grape Water..tapi selepas tu dah jadik lain pulak..perut Me nih rasa memulas-mulas Uolls (jadik macam haritu balik ye)..memulas-mulas pedih/panas, tapi taknak ke toilet ponnn....
Tidur pun asyik terjaga-jaga sebab perut memulas Me tu....
So gi kerja tadi tu Me standby jelah apa-apa yang patut..kot kotlah perut Me nih nanti diam...
Ni ubat angin dah makan, minum air garam pun dah minum..tapi still memulas-mulas lagi perut Me nih Uolls...memang balik awal jelah Me sekejab lagi nih...
Dahlah kat rumah tu Adik n OT demam panas..so nanti sesama jaga sesamalah...

Lupa...sakit perut Me nih dari hari Jumaat petang haritu lagi...
Petang tu tetiba sakit perut n cherry berry Uolls...2 kali Me gi toilet...
Pagi esoknya tu (hari Sabtu yang Me gi Penang tu), perut Me still tak OK lagi ye...
Sebelum gerak tu pun dah makan segala jenis ubat...tapi tak diam pun ye...
Bila amik Dede, Dede suggested Me makan Che Ke Tee On (macamana nak eja?hihi)...
Alhamdulillah leganyaaa...senyap sunyi perut sampai ke hari Ahad...
Ahad tu dia buat hal ye...dahlah nak balik rumah dah kan...
So on the way dari Penang tu adalah sekali Me nak ke toilet (elok pulak time tu time nak solat Maghrib)...n selepas-selepas tu dah senyap...
Hari Isnin Me cuti...sekali nak malam eh dia buat hal pulak lagi ye, dok ke toilet lagi....
Alhamdulilah hari Selasa n Rabu (semalam tu) OK..cuma petang semalam tu lah..
Peliknyaaa...macam cherry berry tu tak baik lagi kan....
Balik rumah nanti nak kena minum air banyak-banyak n kena makan lagi segala ubat sakit perut...
Harap-harapnya baiklah sakit perut Me nih nanti...Aamiin






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...