Saturday, August 14, 2010

Ramadhan ke-4

Amaran:  SILA BACA ENTRI INI SELEPAS BERBUKA!SEBARANG GANGUAN TEKAK DAN SEBAGAINYA TIDAK AKAN DITANGGUNG OLEH PIHAK THE COLOURS OF MY LIFE..HARAP MAKLUM...

Dah ramadhan ke-4 dah kan arini?
Huhuhuhu...camno boleh lupa...???
Mana taknya seminggu sebelum posa masih lagi menqada' posa tahun sudah...
Jadi bila dah betul-betul masuk bulan Ramadhan main puasa jelah jadinyer...
Memang..puasa tahun ni cargas sikit dari tahun sebelum...relax je walaupun petang2 kena berkejar carik menu untuk buka...
Tapi berkejar carik menu jelah..bukan masak ye tuan-tuan dan puan-puan...
Tahun ni berazam hanya ingin memasak bila hari cuti sahaja, hari bekerja wendaakkkk!!
Membazir..makanan hanya untuk 3 orang dan yang tukang kena perabih makanan adalah saya seorang saja..
Saya tak sanggup hendak memasak lepas tu kena tido lewat malam semata-mata nak bagi makanan dalam perut ni hadam ok...cukup2lah perut yang dah memang rupa ngandung 5 bulan tapi tak beranak-beranak ni...Saya sudah tidak sanggup menangung risiko kena tahan ngantuk sebab perut kenyang, tapi tak dapat jugak nak tido sebab kena habiskan makanan...Membazir kan amalan syaitooonnnn....


Dan pada hari ini buat petama kalinya saya masak dibulan Ramadhan..
Menu adalah seperti dibawah:
Apa nih???




Ooo...burger....hehehhehe...
Arini saya masak burger sorang sebiji dan Ikan masak Sambal..
Itu saja...cukuplah untuk kami bertiga..

Petang tadi pergi jugak ke bazar Ramadhan kat Bandar Baru Ampang tapi humang aiiii...ramai giler ok...siap que-que macam nak beli tiket bas..Jadi kebanyakkan makanan tambahan pada hari ini semuanya main beli je, bukan ikut kehendak hati nurani saya dan emak saya...
Oohh..tadi saya ke Bazar hanya dengan Emak saya, Anim tidak mau ikut kerana dia tidak mau ikut (apa ayat ko nih Sue???)...
Emak 1st time nak pegi Bazar (Ramadhan tahun ni), rupanya salah timing daa...ramai giler ko, tak sanggup nak berenti-berenti...hasil tangkapan hanyalah Milo Ais (Anim request..macam Milo kat rumah takde..tapi layankan jek..dah 4 hari dok tala Milo Bazar Ramadhan..lantak dia lah kan...janji dia posa....), Popia goreng, karipap dan nasik lemak bungkus kecik tu 2 bungkus..

Tapi oklah, cukuplah menu yang ada nih...
Yang saya tunjuk di atas ialah burger kepunyaan saya..sepesel punya...
Double ayam dan daging, pastu taruk mushroom...oohhh nikmatnya...
Esok tak tau nak masak apa..frust sikit...sebab tadi masak Sambal ikan tu, bila buka rasa sambal tu macam pahit semacam...pada kiraan kami (emak dan saya lah kan..) mungkin sebab cili kering tu tak elok..entahlah...saya pun tak tau...
Esok nak masak apa nih...???ayoyo...3 orang punya makan, sangatlah susah, saya tidak mahu menjadik lori sampah lagiiii......huhuhuhu


Tuesday, August 10, 2010

Salam Ramadhan...

Salam Ramadhan untuk semua...
Semoga Ramadhan ini memberikan kita lebih ketakwaaan...
Aminn........



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...