Search This Blog

Monday, November 03, 2008

Welcome Zaiiii

Jumaat (31 Oktober 2008)

Mlm tu me ade byk tugas2 khas....


Ni dinner Anim..dia yg request ok...sebaik dia request bnda senang je kan...

Mlm ni mak me keje ptg...
So, 1st task ialah kena menjemput mak me dulu...
Then, baru amik Kak Zai....
Jem giler KL time tu..time gi clear lagi..time nk balik..alamakkk...kete penuh ok...smpai jelatek....
And sebaik la Kak Zai sosat time tu gak...hehehheh..btl la sebaik, kalo tak berjaman lak nk nuggu org jmput kan...
Lps jmput mak me tu..me hantar dulu mak me n Anim...
Then, baru amik Kak Zai...sebaik jln dh clear...cun2 je boleh jemput bawah jejantas...legaa...

Then, terus kitaorg gi makan mamak kat Bukit Indah...
Ramai giler weihh..time tu dh pkl11 pm lbih kurang...bisinggg!tak suke..tapi demi makan mamak..tetiba..i like!hihiihihih




Tapi sebaik ade seat..kak Zai yg ngoder dulu...dia lapor giler kaedahnye..sbb tak makan time naik bas tadi...Me dok fikir2 lagi nk makan ape...Ni cube ckp, capati ke tosei???me mmg konfius giler beb...niat kat hati nk oder yg lagi satu tu..yg kering2 tu..tapi roti yg ni yg sampai...tapi me tak kisahla, me yg dh terslah sbut..Time oder tu lak me ckp la nk extra kuah..boleh tak bile dia hantar bnda ni dia tunjuk kat tray tu..kata dia "cukup tak??"...me jawab.."ok..ok..cukup"....then, dia dtg lagi ok, dia bawak lak sepiring kecik kuah dhal lagi...gilo btl..dh la tu tersengih2..tau la badan me beso kan..ko igt me nk hirup kuah ke hape??makan dlm ok...



Kak Zai oder ni...kuew teow goreng..sedap...



Then, oder lak..sate 15 cucuk....sate dia murah je ok (entri me yg lepas ade citer...)..tapi sedap n lembut...btl kan Kak Zai kan?



Menu untuk org yg lapar dan separa lapar...





Me dah setel dh part me...kuah extra tu tak usik ok...dlm tray roti me ni ade plastik sate tadi..kes tokei sate nk pinggan dia balik...ni lagi sorg giler..tgh me dok makan2 dgn kak zai ni..tetiba dia dtg nk kutip pinggan sate dia..padahal ade lagi 4-5cucuk lagi...ape pnya kaedah tah mengutip pinggan time org tgh makan..padahal bile tgk, takdele gaya2y nk tutup stall atau ade ramai customer baru masukkk...




Ni kak zai pnya..tak habis pun..tah hape2 tah...kata lapo...rugi2...
Hbis je makan..terus balik rumah...
Borak2 bagai...smbil tgk tv citer The Mummies...
Sedar tak sedar dh pukul 3.30 am ko...ha..penangan borak tak hingat pnya psl...
Tu pun me yg sound ok...kaedahnye...kes takut tak terbangun esok pagi...
Esok kan ade plan best..so, haruslah simpan tenaga, baru heppening....



Let's Party!!!!

Khamis (30 Oktober 2008)...


Besday Anim..
So, malam Mak me decide nk buat makan2...
Mak me buat simple je, kecil-kecilan je..hari berkerja n sekolah, so, xpayah la buat over2 ke hape....

Tugas me lak...
Ptg lps balik keje terus gi Tesco Ampang...
Nak kena beli Kek n barang lain sikit...
Gigih sorg2 gi Tesco...mcm kilat...tak smpai 1 jam settle sume...

Mak me lak balik pkl6.15pm...
Lambat weiii..tak boleh nk buat cmne....nak taknak lps je mndi solat sgala, Mak me gigih memasak....


Ni kek Besday Anim, simple je..namenye beli kat Secret Recipe..so, mmg la corak plain je...yg bunga2 cream warna warni di aidilfitri tu, bebudak SR tu yg gatal2 nk decorate...so, me bantai angguk jelah, bagi chance bebudak tu nk mengimprovekan seni mecorak kek diaorg tu...hehhehe...tgkla, hasilnye..tah hape2 tah...tapi tak pe, janji tak hancur kek tu dikeje kan...



(Rabu malam) me dh gi Tesco dgn Anim n Mak me sebenarnye, smata2 nk tmpah kek kat sane..tapi, budak SR tu kata, xpyah tmpah, dia akan reservekan me punye order tu je...Then, time tu gak, kononnye nk la buat cartoon print kat kek tu, tapi katanye kena booked 7 hari awal da...So, nak taknak, kena amik jelah yg corak asalnye....Ptg (khamis) tu lak me kena amik kek yg dh ditmpah secara mulut tu pulak, kes taknak beli/amik kek tu awal2 takut tak sedap jadinye (teori me la tu...)...



Ni jelah sikit2 juadah yg dpt disediakan..time ni nasik lemak masih lagi ditenggek, Sambal tumis pun tgh pekatkan, tak complete lagi meja nih...Menu: Nasik lemak, lauk udang goreng kering, Nugget, Fries, sosej je...menu express namenye...asal kan kenyang...Parti start pkl8.30pm




Besday girl....tak tau nape muke dia jadi gitu..time ni rumah dh digelapkan..sbb nk tiup lilin...so, main snap je...hehhehe




Tak ramai pun...tapi Alhamdullilah...bebudak tu sudi dtg n enjoy walaupun buat kecik2 je...





Anim dgn besday presen dia...Kat dlm bilik dh ni sebenornye..kat dpn dh penuh dgn tetamu dewasa...so, layan jelah diri kat dlm bilik tido...
Walaupun buat kecik2, tapi kitaorg puas hati giler...Bebudak tu sume kenyang...sorg2 me tgk makan nasik lemak tu beria2....Anim besday girl plk bile me tnya ok ke tak besday dia..katanye "Besttt..."...so, maknenye sumer org puas hati...Alhamdulllilah...
Parti n makan2 habis pukul12.15 am...dasat gak kan...
~End~






Lagi???

KLCC lagi???
Tapi ni gambo dari versi Digicam lak...
Layankan je ek...


Dari tmpat parking..tetiba nk amik gmbo kat sini...




Anim n Ana...




Gmbo tak jadi..sbnarnye pose lompat ke udara..tapi hasilnye ini je...kaedahnye bile dh mendarat baru nk petik digicam, potographer tak pro la katakan....



Ni bukan gmbo ala2 berseni ke hape..ni saje tngkp..Anim dok main petak2 jalan tu sesorg..




Suruh budak2 ni pose jab..kononnye nk amik gmbo time air pancut tu kuar...





Ni kat dlm..parkson rasenye...time window2 shopping...window saja mampu, shoppingnye tidak sesekali...ayatttt...tapi mmg btl ok...






Time makan..







Ana dgn nasik goreng ayam thai tah rase hape2 tu....





Me tunjuk kaedah nk makan fries...





Pemandangan dari wash room kat foodcourt..Ana yang amik..cntik gitu..mcm kat australia..hahahah..Feel melancong la konon...
~End



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...