Bersiaran langsung maksudnya, terus taip terus publish gitu...
Selalu pun menaip dari ofis jugak, tapi tengok time la..free-free kang ada masa menaip, pastu stop, pastu menaip...sampailah habis satu entri..take time jugaklah jadinya...
Semalam balik jem teruk kat depan pejabat RISDA tu..biasalah, bila hujan lebih sikit kat situ jadi banjir..
Sebaik belum krem kaki dan buntot me dah konar siap-siap ikut jalan dalam (Jalan Ampang Hilir menuju ke MRR2)....dahlah kepala mencucuk tu datang lagi...memang saja jelah kan...
Alhamdullilah, pukul 5.30 dah sampai rumah..patutnya 5.10-5.15 dah sampai ok...
Pening-pening tu sampai rumah terus makan nasi dulu..hehehehhe...
Mandi??simpan dulu..kang nak maghrib baru mandi...(buruk perangai!)...
Lepas makan nasi, tetiba sakit mencucuk hilang...huhuhuhu..lapar nasik rupanya...hihihiihhik..sabar jelah...
Tapi tulah..kejab jelah..elok je pukul 8 sudahh....mencucuk tu datang lagi...
Kali ni lagi over...habis kepala belah kanan ni dia cucuk dan tarik...
Atie siap cakap..memanglah ada kalau selsema tu bawak sakit kepala...(serius tak tau...)...
Tapi iya kot...sakit kepala me ni jadi bila me hembus hidung kuat-kuat (padahal hidung clear je..tapi sebab tak selesa tersumbat tu yang jadi rajin je dok menghembus...)...
Nyesal ko...memang iya pun, bila lepas je hembus time mandi tu, terus zappp kat kepala belah kanan ni..huhuhuhu...
Nak taknak terus je tidur..gila jarang tidur awal ni..pukul 8 dah siap tidur...
Tu pun kejab jaga jugak..iyalah kepala sakit, mana boleh tidur pun sebenarnya...nasib-nasib la kalau terlelap...
Last pukul 2.30 am bangun (tau sebab sempat tengok jam..), terus je tala ActiveFast 2 biji...masa tu menyucuk tu tak kurang pun, lagi sakit lagi ada, badan time tu dah macam orang demam dah, serem sejuk je ...(adakah ini tandanya migrain...??wendakkkk!!!i dont like ok...)...dah le tu, tiap kali batuk, terus je dia menangkap kat area sakit tu...lagi sakit wooo...huhuhuhuhu...
Pastu paksa diri tidur...tak taulah pukul berapa terlelap balik...
Siap janji dalam hati tu, kalau sakit lagi esok pagi, memang nak pergi doktor je, tak tahan langsung nih....
Dalam pada nak tidurkan diri tu sempat jugaklah zikir (dan dan mintak ampun kan...puihhh..but what to do...sakit kan penghapus dosa-dosa kecik, mudah-mudahan..amin!)...
Alhamdullilah..pagi bangun je langsung sakit kepala hilang ok...syukur..syukur...
Tapi Su ni ada sikit kebodohan..masa mandi, gatal lagi dok hembus-hembus hidung (dah biasalah katakan..lagi bila amik wudhu tu sah-sahlah memang hembus tu the max)...adoiii..last ni dah ada balik sakit menyucuk tu...huhuhuhhuhu..sebaiklah lite-lite je, kiranya terkawal gitu...
Takpe, kita tengok dulu camne..kalau tak ok, kalau makin bertambah, me memang nak serang klinik gitu...iyalah, mana larat tiap hari dari minggu lepas dok tala Panadol je..tak sesuai gitu...jadi sebelum menjadi parah kang, eloklah ke doktor...
Siaran langsung dari ofis...
Walaupun tak berapa sihat lagi, tapi tetap ke ofis...
Ni pun kepala sakit (bukan pening ye, sakit..), mencucuk-cucuk secara lite di kepala hotak ni..
Dah telan paracetamol pun...ActiveFast lagik..tak taulah mau hilang ke tak cucukkan nih...
Pagi tadi ok je, ni bila lepas lunch hour sudaahhh...mencucuklah pulak..huhuhuhu...
Harap-harap oklah..tak larat dah..tak larat nak makan paracetamol lagik, tak larat nak pergi klinik, tak larat nak layan sakit lite-lite yang datang dan pergi ala-ala biskut nih....
Tahun ni dahlah nak simpan cuti secara the max, malas nak EL-EL lagik lah......huhuhuhuhuhu....
Syukur..syukur..saman dah setel bayar...
Semalam tak pergi kerja, dapat MC...
Citer pasal klinik....
Pukul 9 lebih pergi klinik panel, sebaiklah dah ada doktor..kalau tak lagi sangaplah nak menunggu dalam kesakitan tu..(macam iyo-iyo je bunyi sakitnye..)
Nama je klinik bukak pukul 8.30 am, tapi haramle doktor nak ada...pernah sekali ingatkan pergi klinik pukul 9 doktor dah ada dah, rupanya takde ok, siap adik kaunter tu kata doktor ada pukul 9.30 nanti..
So, lepas-lepas peristiwa tu kalau sakit camne pun silalah pergi klinik lepas pukul 9 suku, jadi bila sampai klinik nanti dah tentu doktor dah ada...sabor jelah kan...
Tu pun semalam tu kena tunggu lama, padahal patient takdelah ramai..me giliran yang kedua..first tu ada malay lady, siap check urin bagai nampaknya..tu yang buat lagi lama kot..tapi tulah..lama sangat tu macam apa..sampaikan Ana pun tanya napa lama sangat kena tunggu...kalah klinik gomen nih...
Lama menunggu je pun...me masuk dalam jumpa doktor tak sampai 5 minit pun...(memang klinik sekarang camni kot ek??)
Tapi sebaik tunggu lama dapat MC..lega gitu...
Balik dari klinik disebabkan akan lalu balai polis trafik, me ajaklah Ana singgah..
Mak aii..panjanglah pulak queue..oh tidaklah...kang ada yang terbaring kat situ kang...takde maknanya dapat MC pun...
Last ajak Ana pergi Tesco Ampang...kat situ kan ada Pejabat Pos..Alhamdullilah..sebaiklah tak ramai...fuhhh..serius lega...
Sebaiklah line pun ok, so dapatlah bayar...syukur..syukur...
Opss..lupa, masa balik klinik tu kitaorang sempat singgah (singgah la sangat) kat kedai jual jajan (whole-seller) tu, syok giler dok menyetok jajan untuk makan-makan kat rumah..huhuhuhu...
Balik rumah pun semalam nak dekat pukul 12 tengah hari..gila lama, macam pergi kerja pulak...
Dah, mana taknya...dari klinik je dah pukul 10 lebih...singgah beli jajan sebaikla sekejab je...
Cuma nak pergi ke Tesco tu take time sikitlah..kata pun dah luar dari kawasan kan..tapi disebabkan dah 'terpaksa' sangat pergi (kes malas nak harapkan orang lain...lagipun dah ada peluang baik setelkan cepat...)..jadi eloklah setelkan siap-siap...
Ni dari semalam kerja me hanyalah tidur..tidur...dan tidur..opss..makan tu dah pasti...lagilah time dapat cuti solat kan, memang kerjanya marathon tidurlah jadinya...
Lupa pulak, demam dah makin ok, cuma hidunglah buat hal, tersumbat..semalam lagi cun, masa pergi jumpa doktor tu siap dengan sakit matanya (taktaulah napa mata belah kiri ni merenyam...tapi ni dah ok...nasib baik...), dengan demam lite-litenye, dengan hidung sumbatnye, dengan peningnya..huhuhuhu..cukup semua penyakit kan..tu yang laju je doktor bagi MC tu kot...
Tapi oklah, dari Isnin tu dok tahan demam main-mainnya, sakit tekaknya, hidung sumbatnya, bila jumaat dapat MC kira fairlah kan...