Search This Blog

Thursday, December 14, 2017

Dah Lama Giler Tak Datim!....

Ni kisah hari Jumaat yang lepas ni....
Dipendekkan ceritanya...sebelum-sebelum tu (hari Isnin kot tak ingat) memang me dah booking Nurul untuk ajak berdatim...nasib baik dia free hehe.....
Iyalah dah lama ooo kitaorang tak berdatim dihari Jumaat....
Sebab biasanya Me selalunya lunch hour hari Jumaat memang kerjanya tidur...takpun lunch kejab dengan OT...
So dipendekkan cerita lagi...pukul 12.30 hari Jumaat tu me terus gerak ke ofis Nurul di seberang pagar opis hehehe...
Dalam kepala masa tu memang me blur giler nak makan apa...doklah berfikir sebab me ingat nak makan yang ringan-ringan je sudah...
So Nurul masuk kereta me cakaplah jom kita makan pizza nak......
Boleh tak elok je Nurul cakap "jomlah, Dominos kat tepi tu jek..."..hahaha..senang kerja oiii...jalan kaki je sudah....tak payah buang masa nak ke belah Subang Dua nun......







Konon nak makan pizza kan?
Sekali kauuu tu dia.....









Kesimpulan order untuk dua orang makan haritu kihkihkih......
Dasat tak?
Habis perut penuh roti haritu hahaha.....








Iolls datim dengan Nurul ni ha....sekarang Nurul dah santik banyak dah oooo....jeles makcik...(makcik tetap maintain kusam oiii)......
Ni kitaorang bersembang macam takde kesudahan okeh...punyalah sakan....tu pun rasa macam tak cukup masa sangat ye...banyak naw cerita terkumpul kan...tu pun baru 15% je kot yang keluar hahahaha.....
Ni kitaorang datim sampai time dah kritikal sangat okeh.....nasib baik Nurul sedarkan makcik kamu ni hah...kalau tak mau sampai petang tak reti-reti nak berhenti....
Ok...makanannyatu takdelah habis pun...korang ni hagak-hagaklah..banyak ooo...dahlah roti...melainkan kalau nasik mau habis nih haha....


TAMAT



Friday, December 08, 2017

Tengkiu ❤❤❤

Dan dannn....eh

Ni kisahnya hari Rabu....
Eh kisah sebenarnya me dah berapi-api dengan OT dari hari Isnin..
Hangin tak hilang-hilang dari Isnin sampailah petang Rabu tu...
Memang me berapi-api tahap menjulang-julang lagi....
Kalau ikut level api me tu memang api tu tak boleh dipadamkan lagi dah.....terbakar oiiii.....
Me punyalah dah mengamuk, memang tahap tertinggi dah...memang by hook or by crook memang nak jadi apapun jadilah....(menaip ni pun dah spark dah ni huuu)......
Me selalu kata OT yang garang kan?tapi sekarang ni yang banyak temper adalah me....menurun ke apa nih?
Sikittt pun tak boleh silap ooo..memang mengundang kemarahan me sesaja...mengalahkan orang mengandung dah ni oiiii.....
Dipendekkan cerita...me punya hangin tu dari kat ofis sampailah dah nak pukul 8 malam tu....
Memang dari tengah hari kerja me adalah taip pepanjang kat WA....(perangai me kalau mengamuk memang OT kena tembak banyak-banyak)...nasiblah...sebab kalau dah keluar kat mulut kang memang maknanya tiada esok bagimu dah ye.....
Dipendekan lagik...so pukul 8 tu me tengah taip-taip tu sekali me dengar bising-bising kat depan rumah...tapi me bolayan kan je....
Pastu elok pulak Emak panggil me katanya OT datang....hmmmm......dah kenapa pulak nak datang kan??telenovela betullaaaa........
Nak taknak me sarung tudung teruslah ke depan....adoilaaa....
Muka memang macam taik habis dah ni....tapi sebab nak menjaga macho me hadapkanlah jugak....bencikkkkk!
Me kalau time macam tu memang me malas nak drama swasta sangat...me akan diam...malas ooo....
Tapi elok lepas tu OT cakap dia bawak makanan....(memang me mengamuk pasal makan punnnn...Iolls is very sensetip pasal hal hal makan ni ye....jawa sangat oiii)....
So nak taknak kenalah "berbaik-baik" dengan OT...huwaaaa...nilah kelemahan Iolss....why oh why???
Sebenarnya me kesian dengan OT jugak masa tu sebab muka dia pun dah macam takde darah dah..sedih kemain sangat dah ropanya huhuhu....sapa suruh kan?
Jangan berbulu ye kengkawan....biasalah....bak kata Mijon "laki bini gaduh memang macam gini"....huuuuu.....






Malam tu OT bawakkan Sotong Salted Egg nih sepack.....








Siakap sekor......










Ni dah curah kuah....
Pastu ada sepack ayam goreng tepung jugak...dia bawak ayam goreng tu sebab Imraan dan Umaar ada kat rumah jugak masa tu...diaorang kena duduk dengan Opah sebab Ibu diaorang kena warded...huhuhu......
Macamanalah makcik tak cair....tengoklah ni...me bukan cair sebab dia bawak makanan tu (cair jugak tapi takdelah cair sangat punn), cuma me kesian dia kena lari kejab dari tempat kerja nak hantarkan me semua nih....dahlah tu muka dia memang sedih sangat-sangat (OT is jenis very expressive...kalau dia suka or tak suka tu memang terserlah kat muka...so bila camni alahaiiii...sedihhh...me pun naik sedih jugak huhu)...........
Hmmm.....
Dah malas nak citer lagi huhu........









Ni pagi semalam..me amik Keow Teow nih...tau tak staff kantin tu charged me RM1 je huhuhu...terkejut oiii...mana nak dapat harga macam tu lagi kan sekarang nih...??
Tapi takleh kata jugak, ni dengan staff indon or dengan tokei dia memang selalunya charged berpatutan ikut apa yang kita amik...tapi kalau dengan adik sorang lagi tu pulak dia punya charged memang lain macam sikit....Iolls kadang-kadang sampai serem nak mengambik lauk walaupun secebis hahaha....










Ni tengah hari semalam....
Tercekik-cekik Iolls makan sebab nak kejar masa huhu....
Ni kat Shaz le pun...tempat kegemaran me sekarang nih.....
Pujaan tetaplah kuah kicap tu...tu yang bagi sedap sangat...
Ikan tu pun jangan, kalau ada yang berlado memang me amik.....
Tengok nasik OT kikiki ciputs je..me punya hambik kau penuh sepinggan.....
OT tu sebenarnya mintak kuah kambing, sekali dengan isi kambing-kambing terus dia bagi..dahlah member tu tak boleh silap makan sikit kang pening lah apalah...huhuhu....


TAMAT




Thursday, December 07, 2017

Tengkiu....



Citer petang hari Selasa....
Mijon ajak ngopi....Iolls haruslah sukee hehehe...lagi-lagi bila ada yang belanja kan..tengkiuuuu.....muahhh!eh....










Petang tu kitaorang order sorang satu Chicken Lasagne je dah....
Kitaorang kalau mengopi selalunya mesti order makanan merapu-rapu jek...(katapun pree kan hehe...)....tapi kali ni me paksarelakan Mijon order makanan yang dah tentu sedap kenyang....
Pastu kan masa sampai tu kitaorang tengok Lasagne ni macam kering je mula-mula okeh...tapi bila makan eh sedap pulak hahaha.....










Makcik kamu....
Biasalah kalau dah amikkan pic teacher haruslah teacher amikkan pic me pulak....
Ni kitaorang duduk kejab je okeh..lepas setel makan tu dah naik atas dah......








Ni Teacher Mijon punya....
Dark Mocha Peppermint ke hapatah...
Makcik tak sempat nak paw pulak kikiki...lupaaa......







Makcik punya macam biasalah....Dark Mocha..no sugar..less coffee, extra choco, extra milk dengan whipped cream ha kau kauu......
Kalini adik barista tu buat memang sesedap rasa...tengkiuuuu.....




TAMAT





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...