Search This Blog

Tuesday, June 26, 2018

Sebelum Raya.....



Ni citer hari Rabu hari last day me kerja sebelum start cuti raya haritu...
Haritu kebetulan satu office semua dah mintak cuti 4 jam..so apalagi me pun haruslah nak mintak jugaklah kan?last minit mintak nasib baik dapat hehe...tu pun rupa-rupanya semua orang dah mintak me yang last...(laju je semua yek kiki)....
So sebab dapat balik awal so malam sebelum tu memang me ajak Anim gi office me sekali....sebab niatnya nanti lepas balik dari kerja boleh kitaorang merayap kejab kat area Mutiara Damansara nun....
Ni kan Anim tu dari kitaorang sampai, nak pukul 8 am sampai dah pukul 11am dia tidur hehe.....
Tapi eloklah pun dia tidur dari sangap menunggu kakak dia habis kerja kan?
Anim tidur ni kat bilik TV office me...ni nama je bilik TV tapi TV takde punnn...dah jadi letak peti ais jek...kalau Anim or Emak ikut me gi kerja diaorang melepak dalam nilah...tempat yang janji tak kacau orang gitu......
Lupa pulak me haritu dapat balik pukul 11.30 am...awal giler kan?









Ni dah 11.30 am...on the way ke kereta....
Jangan jeles ye sebab office makcik is macam kat resort....
Selalu je kalau sesapa orang luar masuk sini akan cakap tempat ni cantik....tapi memang cantik pun hehe...
Tapi dulu mula-mula lagi cantik okeh...sebab kat belah depan tu siap ada Quarters zaman dulu-dulu....pastu tak berpagar zink hijau macam sekarang nih...dulu luas saujana mata memandang..hijau je semua..memang sebijik duduk resort.......










Macam Mak dan Anak kan?mau tak..beza kitaorang 18 tahun okeh hehe...
Makcik ada sorang kawan sekolah yang ada anak umur sebaya Anim tau...so memang emak anak sangat dah kitaorang hehe.....
Ni pic nak bagi kat group adik beradik kikiki...saja nak bakar semua hihi......










Me ajak Anim ke sini sebenarnya....alang-alang dah kat area office kan.......
Ni sebenarnya me nak cari tuala mandi lagi...sebelum ni me dah pun gi  IKEA Cheras dengan OT...baru je bulan puasa jugak haritu....masa tu kitaorang dah beli pun tuala mandi tu dua helai...
Tapi me rasa macam tak cukup Uolls...nak kena beli lagikk....tuala makcik  habis semua dah haus..habis semua nipis kat tengah-tengah.haha...
Pastu nak jugak beli rak murah tu satu jugak....niat masa gi dengan OT tu nak beli...tapi boleh tak dah depan mata tinggal nak amik je tapi OT cakap tak payah....katanya esok pun boleh gi lagi Yang...geram okehhhh...OT dia punya esok pun boleh pergi lagi pun tak terpergi ye....tu yang ajak jugak Anim tu....
Ni kan sebelum ke IKEA ni kitaorang dah gi ke IPC...beli kasut raya sorang satu pastu Anim beli seluar jeans....ni pun pukul 3.30 pm kitaorang dah gerak balik.....











Monday, June 25, 2018

Katil dan Peti Ais....

Assalamualaikum semua....
Selamat Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin ye....
Camne cuti korang?hari raya korang?best ke?
Makcik is macam biasa jugak...kalau beza pun sikit la...
Citer pasal raya nanti kalau rajin makcik cerita ye hehe...
Harini nak citer pasal barang-barang yang me n OT dan Emak beli sebelum raya haritu....






Okeh..ni katil dan tilam kitaorang....
Ni katil dengan tilam ni patutnya kitaorng nak peram lama sikit kat gudang diaorang...tapi orang kedai dah call sebelum puasa lagi....so nak taknak paksarela kena terima jugak....
Kisahnya kitaorang dah terbeli katil dengan tilam ni masa sebelum kahwin dulu okeh.....
Bukan gatal ye...tapi sebab tengok offer macam best jek...pastu waranty pun best jugak so tu yang beli...
Pastu kedai tu pulak jenis bayar je dulu half..then nanti masa hantar baru bayar balance....tu okehlah kan, ada je kedai buat camtu kan...tapi yang best tu staff yang jual tu kata boleh je simpan dulu katil dan tilam yang dah order tu kat gudang...boleh simpan 6 bulan ke setahun rasanya....so tu yang berani nak amik jugak tu....
Tapi mungkin disebabkan gudang dah full..yelah time nak raya kan?so diaorang terus buat delivery sekali....tu yang kena amik jugak tu..rasanyalah...sebab tanya kat staff yang handle order kitaorang dulu katanya boleh simpan setahun patutnya........
Tapi takpelah....kira okeh jugaklah kalau amik awal..lagipun kitaorang beli dah lama...bulan 10 rasanya...ha kauu bulan 6 baru amik...giler tak lama kan diaorang simpankan...?mana nak jumpa kedai yang boleh simpan order kita sampai camtu punya lama...bukan barang hutang okeh...barang dah half bayar....
Best lagi tu takde delivery charged...pastu kalau ikut logik pun kalau takde duit pun sebenarnya boleh je bayar half dulu..pastu simpan duit 3-4 bulan baru amik barang kan?
So postpond punya postpone sebab tunggu yang deliver tu comfirmkan..last-last lagi seminggu nak raya dia hantar.....tak memasal bulan-bulan puasa kena berkemas bagai....mamai okeh puasa-puasa kena mengemas bilik....dengan katil lamanya...tilam lamanya lagi...redha jelah.....
Tu pun bantal-bantal tu kitoarang order lain dia bagi yang lain...
Dahlah tu yang tukang hantar pulak kerek, cakap macam-macam eh ehhhh ehhhhh...banyak pulak bunyik dia...tu bukan bantal free okeh..bantal kitaorang dah bayar (bantal tu memang dah bayar dalam payment siap-siap)....last-last me call kedai tanya pastu tokei  check kejab then cakap sorry suruh kitaoerang datang je bawak bantal yang salah tu dia tukarkan...(nasib baik makcik tak meletup haritu kat tukang hantar tu....ku tahan jebat...puasa kan)......
Nasib baiklah jugak kedai pun dekat jek....memang otw lalu lalang jek okeh.....(beli kat Star Avenue, tapi diaorang ada cawangan kat Ampang)......so okehlah..Alhamdulillah....










Ni peti ais Opah yang baru...
Ni lagi dasattt....Jumaat nak raya Isnin sebelum dah sampai.....
Tupun masa gi beli hari Sabtu tu (6 hari sebelum raya) orang tu kata petang tu dia nak hantar...ehhhh tak bolehlah...walapun excited peti ais baru memang taknaklah sebab barang-barang dalam peti ais lama tak keluarkan lagi.....
So tokei tu kata Isnin la dioarang hantar.....
Peti ais lama okeh lagi sebenarnya...cuma ais dah "tumbuh" sampai kat bawah..hahaha...korang kena imagine la....
Lagipun Opah is tak tahan sebab air asyik cair habis rosak barang-barang kat bahagian bawah tu....
Peti ais lama tu umur dah baya Anim okeh....kalau tak pun muda sikit dari Anim...lama giler kan???
Serius...Anim pun tahun ni nak masuk 19 tahun....giler lama okeh dia dah berkhidmat.....tu yang tak terkilan nak let go...
Tokei kedai pun baik boleh je amik peti ais yang lama tu..so setel satu masalah......









Fyi, peti ais ni memang giler besar ye untuk saiz rumah kitaorang....
Masa beli tu memang me dengan Emak  rasa macam sedang-sedang jek...sekali kau bila peti ais dah sampai rumah hahaha besar giler okehhhh.....
Tu Imraan berdiri pun tak sampai ye...punyalah besar...
Sebab kan dah terbeli peti ais besar space nak masak pun tinggal sikit je..terpaksalah meminikan diriiii........
Tapi Opah is puas hati...mau tak puas hati....sebab dari tahun lepas Opah nak beli, tapi tak beli-beli....pastu dah beli dapat pulak besar kan...?boleh sumbat memacam.....(korang tengok peti ais korang korang taulah..segala barang-barang ada......kalau nak bukak stall burger pun dah cukup syarat okeh..segala bahan-bahan ada dalam peti ais okeh hahaha...)...
Ni kan masa mula-mula cari nak beli ni pun nyarisss Opah nak beli brand yang lain..harga lebih kurang je yang ni, tapi tak sebesar nih....
Rezeki Opah bila masuk kedai yang satu ni kebanyakkan barang orang tu jual Toshiba..apa lagi memang terang bijik mata memasing....tapi betul...puas hati sebab harga dengan saiz memang berbaloi-baloi....lagipun kitaorang kat rumah tu memang dah biasa pakai Toshiba dari dulu.....pastu semua barang-barang purata lebih 10 tahun okeh kitaorang pakai..giler tahan....so bila dapat ni haruslah Opah is super-happy........alhamdullilah.....sekian eh






Tuesday, June 12, 2018

Meggi!

Ni citer malam tadi...
Korang me tempek gambar Meggi ni korang jangan nak terliur sangat ye....
Malam karang gi buat!...
Takpun tunggulah lagi 3-4 hari dah boleh telan meggi siang-siang hari dah kan hehehe......
Okeh...malam tadi kisahnya me lapar okeh..lapar sebab masa berbuka tu just makan Mee Rebus dengan minum air sahaja...
Iya sahaja ye...sebab selalunya me makan heavy...kalau takat mee je kiranya makan ringan-ringan je okeh....
So bila tak makan nasik makanan heavy so haruslah kerjanya nak mencarik makan jekkk....
Habis lepas berbuka tu segala benda rapu me sumbat okeh...sebab selagi tak tidur selagi tu rasa "lapar".....
So dalam nak pukul 11 camtu me pun tanyalah OT yang masa tu tengah trim misai n janggut dia (motip bagitau sebab nak korang mengambarkan keadaan masa tu kihkihkih)........
Me tanya OT nak tak Meggi?kemain ye dia geleng-geleng.....
Dua kali me tanya okehhh....tetaplah geleng...
Ok taknak kan?so me pun masaklah sebungkusss.......
Elok dah masak me letak dulu atas meja sebab me tak reti nak makan meggi yang panas baru masak....
Tapi disebabkan Me ni kan isteri "mithali" so me gi ke OT lagi then me cakap...Abang...makan...gittchew.....
OT kata makan..makan...means dia taknaklah kan...OT suruh me makan je....
So takpelah..dah taknak so me tunggu dulu bagi Meggi tu suam-suam sikit lagi....
Tapi elok me baru nak menyuap OT datang katanya nak rasa sikit....jengjengjenggg.....
OT kan time rasa tu sambil berdiri pulak okeh.....so me suruhlah OT duduk makan (walapun rasa kan?)...
Tapi bila dah duduk amboiii dia punya rasaaaa.....hahaha....







Meggi yang me masak mula-mula......
Baru me nak menyuap okehhh.....adoilaaaa.....
Tadi mula-mula kata taknak beria-ia...tapi bila nampak gini dah jadik lain....geram nak tunjal tapi tak boleh..durhaka hahaha.....
Tupun masa OT "rasa" tu me tanya lagiii....Abang habiskanlah..orang masak lain...
Tu pun OT geleng-geleng...takpe takpe katanya..tapi geleng-geleng tu menyuap tetaplah menyuap hahaha....
Bila dah half barulah katanya OK, masakla....sabar jelahhh....







Nasib baiklah masak meggi kejab je kan?
Ni me masak yang kedua....
Dah masak me letak jugak atas meja nak bagi suam sikit....








Nampak tak mangkuk tu mangkuk apa?
Mangkuk Meggi yang kedua okehhhh.....
Me ni duduk depan TV sebab panas berpeluh....tapi sambil tu me dengar OT cakap "ada jugak yang habis nih..." berulang-ulang okehhhh.....
So me tengok ayoooooo.....yang kedua pun OT bedal ka???
Nasib baik me gi kat situ OT is bangun kikiki...tu kalau dibiarkan mau habis jugak lagi semangkuk.....
Geram okeh sebab selalu kalau tanya apa-apa semuanya taknak...pastu kang tengoklah mesti jadik berebut....
Pastu kalau buat lebih kang memang taknak pulak....dah camne?
Me ni nasib baik jenis kalau makan jenis beralah....dapat rasa pun ok....cer kalau dengan orang lain?mau sentap maknak kan kalau kena gini??








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...