Search This Blog

Saturday, October 16, 2021

Dinner di Big Plate...

Assalamualaikum..hi semua...
Tajukkkkk hehehe....









Kita tunjuk pic makanan dulu ye...
Ni OT punya..big plate kot nama set nih...
Ni ada kambing n daging....n silalah percaya potion makanan kat sini sangatlah besar ye...terkejut Makcik okeh hehehe....










Makcik pulak saja nak makan Fish n Chips...(tengok macam biasa jek kan..Me tengok dalam pic pun eh macam kecik je potion..padahal kalau tengok betul-betul uiiii banyaknyaaa n besarnyaa)....
Tengoklah..sekali dapat ha kauuu...3 ketul gini terusss....
Pastu Ikan dia sejenis elok tau...takde lembek ke lama ke, pastu batter pun elok jek crispy....sedappp...
Terpaling sedap dip dia tu haaaa....sejenis ada rasa lain sikit tak macam selalu...so bila makan tak muak langsung ye....
Ni kan nasib baiklah seketul bagi kat mommy, kalau tak memang tapaulah jawabnya....












Yang belah kanan nih tak duduk diam ye....
Tercekik semua orang nak makan...adoila Adiikkkk....
Tapi nasib baiklah bila suap nasik dengan ikan tu eh elok pulak diam (nasik adik datang kemudian)....pastu makan banyak oiiii..terkejut Mama nakk.....












Kitaorng pergi dua family....
Kebetulan mommy (Kakak OT) n Ajim ada hal kat area rumah kitoarnag...so dioarang ajak kitaorang dinner sekali....
Tu daddy n kakak Syie pulak baru balik kerja..so sekali jalan tiga kereta gitu....












Potion kedai ni serius besar yak amat...
Kalau amik Chicken Chop tu dia bagi dua keping besar ye....takuit okeh hahaha (sebab dah biasa kalau termakan western kan ala-ala ciputs jek semuanya)....
Kedai ni namanya Big Plate...kedai lama dah ni kan?
Cuma satu jek lah...kebersihan n safety macam out sikit...tak taulah mungkin diaorang tengah renovation ke apa...kedai tak senonoh (macam kedai tak siap lagi tapi macam eh mehlah kita niaga jek gitu).....














Time nak bayar...gituu ha diaorang punya kerumun hahahha...
Tu nampak tak sebelah kiri atas meja tu?
Tu Mushroom Soup ye...jenis sup dia hidang dalam roti bulat...
Tapi kalau korang tengok live kan, mak aikhhh besarnya rotiii...
Mushroom soup tu Me nyaris nak order okeh mula-mula ye...tapi tak jadi sebab rasa macam eh kang sapa nak makan nanti?...
Tu bila tengok kat menu mula-mula tu kan Me membayangkan mangkuk macam kat Pizza Hut tu jek..(tu pun rasa tak larat nanti)...sekali tak lama lepas tu tengok meja orang depan makan Mushroom Soup uiiii...nasib baiklah tak order Uolls..pitamms nak ngabihkan hahaha....
Harga?takdelah mahal melampau, murah melampau..tapi kira murahlah sebab potion dia bagi besar....
Macam Me dengan OT n Adik makan, kitaorang kena dalam RM69 camtu...(kedai macam ni selalunya air yang mahal sikit kan...?tapi air kat sini sedap...)....so kira puas hati sangat-sangat...







Pukul 9 lebih dah sampai rumah dah Uolls...
Minggu lepas minggu paling free n easy...nak keluar takde pening kepala sangat..nak jalan-jalan gi mana pun boleh jek tak payah fikir itu ini..tapi mungkin disebabkan dua-dua pun menikmati masa yang Allah bagi, so kita banyak duduk rumah (kalau keluar pun tak lama Uolls)....Alhamdulillah....




TAMAT





Tuesday, October 12, 2021

Random Pic. no. 47

Assalamualaikum..hi semua...
Harini share pic latest sikit ye...





Haritu kali kedua beli meatball set ni dari GrabFood...
Kali pertama beli Alhamdulillah sedap oiii....pastu bila tengok hari Khamis lepas tu diorang ada bukak, so kita try beli lagilah kann....
Macam biasa, akan order dua jenis gravy...yang blackpepper untuk OT..pastu yang Mushroom apatah untuk kitaorang...
Kalini kitaorang beli dua set 8 ketul yang Mushroom, pastu 10 ketul yang blackpeper....
Set ni ada meatballs dengan mashed potato ye...gravy pulak ada dua pilihan...
Dia ada jual yang  set ada 6, 8, 10 dan 12 ketul meatballs tak silap...










Ni untuk Adiklah nih...nak bagi makan kena potong-potong dulu...bagi senang nak kunyah....
Dia makan okeh...tu yang Me lagi rajin nak membeli....
Tapi tulah..korang tengok meatball dia nih...kalini tak berapa sama rasa dengan first time beli haritu...
Kalini daging dia macam tak berapa masak..pucat jek (luar pun takde tanda bergrilled macam first beli dulu)...pastu kalini banyak urat-urat liat tu pulak...so bila makan jadik terbantut-bantut pulak huhuhu....










Ni blackpepper punya (OT punyalah nih..Me rasa seketul jek buat syarat hehe)...
Ni pun sama...OT pun kata tak sedap macam beli haritu.....
Gravy dia sedap jek Uolls...memang best...makan pulak dengan mashed potato tu uiii sedap sangat-sangat...tak cukup okehhh....
Tapi tulah..daging tu pulak failled....










Hampir sebulan lebih Me tunggu tau...Alhamdulilah hari Jumaat lepas sampai...
Ni Me tunggu sebab Me simpan dulu belian batch sebelum tu...Me mintak PS tu sekalikan pos untuk dua batch (senang pastu baju-baju ni semua jenis besar, bukan boleh pakai terus).......
Atas ni ada jugak baju tidur untuk kembar, pastu ada jugak untuk bakal cucu saudara OT (Alhamdulillah dah selamat bersalin dah 2hb October haritu...dah jadik atuk n wan dah kitaorang oiiii kikiki)....
Sebelum lupa..ni still lagi Me beli dengan PS Fleurbaby.my (IG)...Fleurbaby.my nilah yang terpaling senang nak berurusan..dia tak pening..kita pun tak pening...(so silalah terjah jugak hehe)....










Orang lain dah lama try Pulut Kuning by Zarina nih...tapi Makcik kamu baru nak cuba okeh hehe....
Me amik set pulut kuning rendang ayam jek (RM15 satu pack nih).....











Masa tuang rendang nih wow nampak sedap sangat Uolls....
Pastu bila rasa...ooo memang sedapppp....
Ni memang rasa Rendang orang Perak buat ye....(kalau balik kampung belah Emak memang pergi rumah mana pun rasa rendang macam nilah...sedap okehhh...tak caya gi makan rendang yang Me Mother buat hehehe).....












Konon nak makan separuh dulu sebab nampak macam banyak....
Sekali tak boleh stop ye...
Dah makan tu rasa macam rugi pulak nak simpan-simpan nak makan makan kemudian..kita makan jelah sampai habis..settle hahaha...














Ni hari yang sama macam pic atas...hari Ahad lepas (10hb Oktober 2021)....
Sebab dah pukul 10 lebih..so Me kejut Adik then bawak ke depan...
Ni lepas minum susu lah ni Uolls....kemain lagi bersambung-sambung tidurnya...
Ni kan beranilah nak tunjuk ruang tamu full gini okeh...sebabnya rumah dah kemas berkilat hahaha...
Ni Wan takde seminggu Uolls...so dapatlah menikmati rumah gini...(siap hari Sabtu panggil Adik helper tu tolong bersihkan rumah lagik Uolls...deep cleaning kata orang...tu yang bersih berkilat sikit rumah tu)....
Ni kan barulah dapat tengok sofa clear macam nih tau..nak cerita pasal apa sofa selama ni tak boleh guna kang ada yang kata macam-macam (macam penat nak explain..nak explain pulak kena beria-ia ye..sebab takut tak sampai maklumat/perkara yang sepatutnya)..so takpe..silalah buat andaian sendirik...Iolls taknak citer lelebih..kang jadik lain....








Mamai-mamai okeh...
Kejab mata bukak, kang mata terkatup balik...lama  okeh..adalah nak sejam gini hahaha...mamai sangat tu Adik....
Oh lupa...Abah Nakhil nak Sabtu petang gi trip mancing kat kelong kat Sepang...
Pergi dua hari jek Uolls..tulah Makcik duduk dengan Adik jek...
Wan kita terpaksa hantar kat mommy....
Makcik kamu nih tak larat nak menjaga dua orang nih serentak orang-sorang okeh...
Ni nak kena explain lagilah khenn..eh betul...dah taknak dah explain beria-ia dah...Me bagitau mana-mana yang patut jek ye... dah penat jugak dengar orang lain kata takpelah bla bla bla......banyak pahala bla bla bla bla bla bla blaaa...nanti balasan hari akhirat...
Iyaaa..pahala tu betul...tapi mehlah sini tolong yang mana-mana kurang.....cakap banyak tak guna Uolls..pengalaman masing-masing pun tak sama.. jadi ikutlah memasing macamana pun..janji tak b***h/berdosa kan..eh....just doakan kami dipermudahkan segala urusan...Aamiin...








Baju mandi ni Me beli tahun lepas...kolam kat bawah rumah tu dah bukak, so mehlah kita cari barang-barang untuk gi berenang....
Ingatkan baju nih dah tak muat..so tu yang try test kat Adik...eh muat lagi laa...
Ni sekali dah pakaikan, dah dia taknak bukak ye....adoila Anakk....ni berkuap-kuap berpeluh-peluh okeh..tapi suka betul dia pakai gini....so lantak hahahaa...











Rojak Buah kegemaran...
Semalam sebelum tengah hari beli....konon nak makan nanti-nanti..tapi tak tahan Uolls...time tu jugaklah makan....
Ni macam biasa, bila mintak kacang lebih mesti akak tu bagi gini...
Baik sangat kan akak yang jual buah nih...Alhamdulilah....semoga akak jual buah ni dimurahkan lagi rezeki...Aamiin....









Ingat nak makan half, kang nanti sambung lagi...tak dapat ye...
Lajuk je pulak mulut nih makan hahaha....licin kan...?
See Me ni kalau kuah apa-apa jaranglah Me buang gitu jek...sangat menghargai kuah muah yek.....










Ahad Me gatal gi order kek kat Faezah...
So petang semalam balik kerja dah dapat...
Lajuk jek okeh Faezah buat....
Ni Me mintak Faezah buat Sponge Kek Coklat with buttercream....
Deko sukati Faezahlah...sukati sebab ni Me tempah sebab nak makan sendirik jek Uolls.....
Size 7 inci ni RM40..okeh sangat kan...
Ni kan kalau orang lain suka makan brownies lah apalah kan...Me tak berapa suka...
Me suka sponge kek gini....kalau kek gini...sikit-sikit Me makan...pastu confirmlah habis ye...











Ni kan kalau orang lain suka makan brownies lah apalah kan...Me tak berapa suka...
Me suka sponge kek gini....kalau kek gini...sikit-sikit Me makan...pastu confirmlah habis ye...
Alhamdulilah...kek memang spongy...cuma buttercake tu rasa dia ada sikit kurang....tapi overall sedap jek hehehe...
TQVM Faezah..rajin melayan order last minit akak...
Semoga Faezah sekeluarga dimurahkan lagi rezeki...Aamiin.....











Tauhu Bergedil...
Kejung jek kan?hahaha..ni sebabnya Me panaskan guna airfryer...malas nak bukak api dapur kan (bukak api takpe..nak basuh kuali berminyak tu yang malas hehe)....
Nampak buruk gini kan..?tapi sedap jek..garing sedap jek Uolls....
So lain kali boleh beli lagi...kira murah jugaklah ni...6 ketul RM5...
Ni Me beli kat Petronas lah nih....hari-hari nampak, so semalam Me beli satu...






Ni pagi tadi...
Kemain nyenyak tidur ha....Alhamdulillah....



TAMAT





Monday, October 11, 2021

Geng MU..

Assalamualaikum..hi semua....
Makcik masih lagi berblogging hehe...








Ni malam hari Isnin yang lepas...kita keluar sebab nak carik dinner...
Sajalah cakap kat OT eh dah lama tak makan icecream McD la....sekali OT bawak okeh hehehe....
So kita beli dua jelah...satu Me share dengan Adik...dua-dua beli Choco Top...
Ni kan ingatkan anak tak reti makan..sekali eh eh ehhh...reti okehhh....
Baru teringat sebelum nih Me pernah bagi Adik makan icecream cornetto (yang mini jek Uolls...jadiklah untuk rasa)...
Kemain  okeh..makan betul-betul bersungguh-sungguh ye...
Mama dah jadi tukang tengok n tukang lapkan Adik jelah hahaha...
Nasib baik Abah nak share dengan Mama okeh..kalau tak silalah belikan lagi hehe...








Ni balik kerja hari Selasa pulak...
Dah janji dengan OT, petang Me balik kerja jomlah kita keluar....
Kemain Adik okeh..habis diMUkan Abah....redho jelah dia haha...
Lupa..start Me fully kerja nih, OT akan jadi house husband dulu lah ye...(sementara keadaan dah bertenang)...
Wan sekarang ni kita kena jaga dia betul-betul sebab Wan dah fully pakai diper...
FYI, Wan (my MIL) dah tak ingat apa dah Uolls..fizikal Alhamdulilah masih OK n kuat..cuma ingatan dah merosot sangat-sangat...pergi toilet reti, tapi dah tak ingat dah pasal buang air kecik/besar...
Doakan dipermudahkan segala urusan kami ye Uolls...terima kasihhh...
Semoga Allah mudahkan urusan Su sekeluarga..Aamiin...













Dah sampai rumah Mommy (kakak OT kat Klang) dah pun hehehe....
Tempat paling selamat Adik nak bersosial....
Nampak tak nih?kemain kann hehehe..
Abahnya yang belikan ye...Mama taktau apa...tau-tau sampai jek baju satu set siap ada nama gini....








Ni kena buli dengan Dede hehehe...
Ada yang melayan..sukalah dia....
Ni kan konon sekejab, last-last pukul 10 lebih jugaklah balik rumahnya (nasib baiklah Rabu tu Me WFH..so takpelah...)....




TAMAT




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...