Search This Blog

Friday, December 17, 2021

Random Pic. No. 52...

Assalamualaikum..hi semua...







Broach fav...
Terpaling fav sebabnya terpaling sedap pakai, tak merosakkan tudung/kain, paling tahan lama dan tak hilang lagi hikhik...
Iya..broach ni kalau hilang/ghaib pun sekejab jek...lepas tu mesti jumpa balik...berjodoh panjang lagi dengan Me gitu....
Kalau broaches lain jangan ye...harini beli esok lusa dah ghaib...
Pastu kang kalau lama pun, kang adalah batu tercabutlah, jarum dia tertanggallah, pastu longgarlah...nampak tak kenapa dia ni jadi terpaling fav?hehe















Last week, balik kerja Adik n OT turun bawah..konon nak gi carik makan..tapi macam eh mehlah bawak Adik is jalan-jalan sekejab kat area depan sini (dalam apartment lagik Uolls)....
Ni kan kemain jakuns lagi Adik ye hehe..dok terkedek-kedek naik bukit kecik kat depan tempat yang Me duduk nih...
Kemain dia feeling-feeling gitu...
Inilah jadiknya bila sepanjang hidup Adik tak dapat jejak tanah sangat....jejak simen iya selalu..nak bagi Adik jejak rumput sebelum ni tak berani Uolls...sebabnya tempat berumput selalunya ramai orang...so tu yang dia jakuns sikit tu huhu...














Muka selenga dua-dua haha....
Sajalah selfie sekejab....












Dah pengsan dah pun.....
Ni kitoarang baru nak gi cari makan Uolls...so takpelah..kita cari dekat-dekat je dah..kita tapau jek.....









First time gi Pasar Malam kat area rumah  kitaorang nih....
Ingatkan tak best okeh..rupa-rupanya macam-macam hado....
Ni pun OT jek yang turun sebabnya hujan, pastu sebab dah nak Maghrib...
So OT round dulu, then OT called Me bagitau apa yang ada...
Ada Murtabak okeh..eh laju order nak satu hihi.....
Alhamdulillah..sedap okeh...terus feeling-feeling bulan puasa gitu...menikmati sangat...syukurrr.....











OT kata Ayam Percik ada Yang...eh nak satu jugakkk....
Sedap jugak okeh...happy betull hahaha...
Sebelum tu OT ada tapau satey jugak...konon beli 10 cucuk dulu buat rasa-rasa dalam kereta gitu...
Sekali makan eh sedap kauuu...dahlah murah 50 sen jek secucuk...
Makan pun sekali ngap je settle, so teruslah OT gi tapau lagik Uolls..sanggup kan?hihi....
Ada lagi...OT tapaukan Laksa jugak....
Eh sebelum gi Pasar Malam tu sebenarnya kitaorang dah tapau Mee Kari sorang satu dari restoran depan situ jugak...hahaha..dasat kan selera kitaorang....?kihkkihkih















Hari Jumaat minggu lepas la nih....
Gi kerja tu start kereta apasal rasa bunyi lain macam nih?
So Me investigate la..tanya Atie (sebab Azrul reti)....sekali katanya baterilah kot...
Petang...OT pulak tanya kat kawan dia yang ada bengkel kereta tu...kawan dia pun kata masalah bateri tu...
Kawan OT tu suggest kedai bateri yang reliable gitu....so teruslah kitaorang ke sana....
Alhamdulillah settle....
Alhamdulillah harga pun OKlah...
Untuk kereta bateri kereta Myvi baru kedai charge RM320 (dah tolak bateri lama)...Me rasa OK sebabnya mula-mula dulu pernah tanya harga bateri kereta Myvi baru dalam RM400.++ okeh...kan jauh tu harga dia bagi tu kan?
Settle satu part..so lega banyaklah...nasib baiklah kereta tak boleh hidup kat tempat merata-rata kan?Alhamdulillah.....










Mihun Goreng by Faezah....
Ni OT tempah untuk tahlil Arwah Mak...Malam Jumaat lepas, OT buat sekali untuk Arwah Abah OT, Arwah Abang OT dan Arwah Abah Me...
Serius tak kedekut betul Faezah okeh...dahlah dia charge murah...
Semoga Allah murahkan lagi rezeki Faezah sekeluarga..Aamiin....
Semoga roh arwah Abah, Arwah Mak (MIL), Arwah Abah (FIL) dan Arwah Angah (Abang OT) ditempatkan dikalangan orang-orang beriman...Aamiin....












Nasi Lemak ni sedap...tapi tulah, nak membelinya jauh..rugi tang duit delivery jek Uolls...
So kalau teringin sangat baru lah boleh order gitu....








Untuk Ecxema Me tu, Me pakai ubat sapu ada tulis METASONE ni ye....
Alhamdulillah sejak guna (dah guna nak 10 tahun rasanya), memang setiap kali gatal-gatal Me sampai, memang Me pakai....
Ubat sapu yang paling berkesan untuk kulit Me okeh (ikut masing-masing ye, bukan semua ubat sapu sesuai, kena try n error)....
Cumanya ubat sapu ni ada steroid..so tak boleh nak sapu lama-lama (Me gatal tu jadi luka-luka tu sebab Me mengaruk okeh...in between pakai ubat tu Me mengaruk sakan, so sampai jadi luka...kalau ikutkan ubat sapu ni sapu dua kali jek dah OK dah okeh huhu)...selalunya boleh pakai dalam 4 hari sahaja (tapi ada doc yang cakap boleh guna sampai gatal tu kering)....
Kalau nak try sebelum beli tu tanyalah farmasist tu dulu....ikut nasihat dia ye...
Pastu tak payahlah carik sebijik tiub macam nih...korang boleh jek cari brand lain, janji kandungan METASONE tu sama...







TAMAT..tiber malas nak menaip lagi boleh?haha
























Wednesday, December 15, 2021

IKEA Lagi......

Assalamualaikum..hi semua...




Ni cerita dua minggu lepas...balik kerja terus kami bertiga ke IKEA....iya selagi tak dapat apa yang nak beli kan hehe....













Suka gi petang weekday..sebabnya crowd kurang...











Gambar "wajib"....ni dalam lift nak naik ke dalam IKEA....












Kitaorang haritu kan gi IKEA kononnya nak beli cermin nih la pon...tapi sebab gi dengan Kak Ain OT so tak jadi beli...(sebab tak muat nak masukkan dalam kereta..alasan nak ulang alik gi IKEA ker tew kikiki).....
So kalini beli...tapi tulah...tetaplah bersempit-sempit ye....(kereta kecik Uolls..nasib baiklah muat jugak hehe)....
Cermin ni beli sebab nak ganti cermin yang ada kat rumah tu ha...FYI, cermin kat rumah sekarang tu cermin lama OT...so nak pindah rumah baru kita tukar cermin yang baru jek..
Nak deko deko beria-ia pun tak reti (takde duit sebenarnya hahaha) jadilah beli cermin jek buat tukar suasana tu kan....
















Habis membeli laju-laju cari makan...kesian kat Anak takut Anak lapar....
OT taknak gi kat foodcourt IKEA okeh..katanya bosan...hmmm...so kita gi turun bawah makan kat foodcourt IPC jek....
Ni kan kononnya Me nak beli Nasi Ayam fav Me kat situ share makan dengan Anak..sekali Nasi Ayam tu dah habis ye (frust betullll).....
Dah camtu so silalah OT lah yang kena cari makanan untuk Anak khenn (sapa suruh tadi taknak makan kat atas huhu)....
Masa sampai nih mak aiihhh nasi apa nih??serem Makcik ko tengok nak....
OT kata Nasi Ayam..kedai Helmy the Gimmick...terus oo ok hahaha....
Korang tanya rasa?tahlah...Anak pun makan sikit jek...jadilah buat alas perut janji tak lapar sangat...











Dah lama tak makan kat foodcourt IPC (Ikano Power Center) nih....
Nak makan Nasi Ayam fav dah habis pulak huhu....















Dah tak berapa ramai orang dah time nih....
Barang tak beli banyak pun Uolls..kitaorang beli rod langsir satu set dulu...pastu cermin tu jek...
Beli memang satu-satu sebab taknak gopoh gapah membeli....takut gopoh gapah nanti jadik menyesal....












Dinner kitaorang haritu....
Me punya Nasi Goreng Ayam, pastu OT punya Mee Goreng Mamak..dua-dua dari Mamak Irfan....
Alhamdulillah..dua-dua sedap...
OT pun kemahin..makan Mee sambil geleng-geleng kepala okeh hahaha....












Mama n Adik...
Tengoklah tu buat muka camtu...geram okeh...
Memang geram sebabnya time kita nak makan tulah dia buat perangai..adoila Anak...tercekik-cekiklah Mama n Abah nak makan nak....
Sejenis cepat bosan okeh...letaklah citer cartoon fav dia macamana pun...sekejab jek dah taknak dah duduk setempat...jenis nak merayap okeh...
Merayap zaman sebelum COVID19 takpelah Dik oiii...kalau sekarang jenuhlah nak jaga SOP....
















OT snap dari kejauhan hahaha....
Ni nak perli Me la tu..sebabnya mula-mula Me kata nak gi toilet...sekali belum apa-apa dah tersangkut kat kedai sushi hihi....
Pastu patah balik ke OT passkan sushi...gi toilet balik...belum apa-apa dah gi tapau popia...last-last tak gi pun toilet..sebabnya tak jumpa..boleh?
Padahal sebelum ni sebelah depan tu sikit jek dah toilet....
OT carikan, sekali OT kata guard tu kata toilet perempuan kat atas..eh takde maknanya Me nak gi cari jauh-jauh camtu....so mehlah kita balik......













Hasil tapauan tadi.....
Dah sampai IPC haruslah menapau benda lain yang agak "wajib" jugak kalau gi sana gitu hehehe....
Ni sushi dengan Popiah basah....Teh Ais tu dari Mamak Irfan...lazat oii semua.....(lama dah tak makan, lagilah nikmat tu lebih kan..Alhamdulillah).......














Kedekut sos sapu tu okeh....kalau korang tengok orang tu sapu tu pun uiiii nipisnya kuahhh....
Tapi nasib baiklah rasa tak terjejas...Alhamdulillah.....




TAMAT





Tuesday, December 14, 2021

Random Pic. No. 51...

Assalamualaikum..hi semua...




Suka sushi..tapi susah nak jumpa..pastu dah jumpa selalunya tak menepati selera Makcik...
Ni atas ni beli kat area rumah Me...jenis yang RM1 tu...
Meriah kan?tapi tulah..tak kena dengan tekak Me (macam makan nasik putih pun iya)...lagi satu tak kena selera tu sebabnya tak boleh pilih sushi...sejenis beli yang dah siap pack gini gitu...so redho jelah...
Eh Me pernah beli sedap ye yang jual kat stall..tapi tulah stall tu dah takde dah....yang tu betul-betul puas hati...rasa sedap..cukup masam manis masin semuanya....pastu gemuk-gemuk haaa tak kedekut...(paling penting sedap pastu ada apa yang Makcik suka hehe).....













Aktiviti selalunya tak gi rumah Opah, mesti kitaorang gi rumah kakak OT kat Klang...
Kembar Arissa dengan Batrisya..ni dua-dua OT panggil nanny Nakhil...
Sebabnya palinglah suka mengasuh Adik....sampai Mommy dia mengamuk jugaklah kadang-kadang hahaha....













Selain lauk atas...Ada jugak ikan bakar kosong gini...
Eh gini gini lagi sedap okeh....cicah pulak dengan Sambal Belacan..uiiiii..jadi tak cukup nasik okeh hahahaha jangan memain.....









Me ni ada Eczema.start dapat masa umur Me nak masuk pertengahan 30an dulu.....
Kepantangan Me adalah minyak wangi berakohol (tak pun kalau ada ingredient apa-apa dalam pencuci apa-apa yang Me tak boleh)....tu terpaling pantang....
Jangan tersalah kena or sentuh, memang habis segala tangan, segala jari, segala muka sekali gatal okeh....(gatal dia lain macam oiiii..miang..pastu kalau kat muka tu dia akan rasa macam berpasir)....
Yang atas ni jadi bila gatal tu Me garu (sedap oiii garu yang gatal tu...sampai kadang-kadang garu sakan tu tak perasan dah luka)...asalnya selalunya akan luka sikit..tapi disebabkan sifat dia akan kering (berkeping), so time tulah selalunya jugak ada tempat yang akan ada cut/luka macam nih....
Kalau dapat tempat yang tak kena habisla (yang berlipat pastu jenis itulah tempat bergeraknya)....macam atas ni la...kat tapak tangan..kebetulan pulak bila kita tidur tu kan kita tutup/bukak tangan kan...bila bangun kan kita bukak/tutup tangan, so bila kering kita bukak/tutup tapak tangan kita tu benda tu jadi merekah...dan luka tu akan jadi luka dalam...mendapatlah oiii masa tu....sakit..pedih semua ada okehhh....
Ni Me tunjuk sikit jek ye..kalau korang tengok tangan dan tapak tangan Me nih korang ngeri okeh....penuhhhh....(ada yang tengah kering bekeping-keping..ada yang tengah luka...pastu ada tempat yang baru nak jadi).....















Sapa suka Nasi Lemak silalah cuba Nasi Lemak McD....
Selama ni OT jek yang makan kalau beli nasi lemak kat McD...tapi ada sekali tu OT suapkan (bagi rasa), eh sedapppp.....
So kalau ada peluang memang Me beli.....serius puas hati makan okeh....













Tidur dalam katil dah sah-sahlah buas...tidur dalam carseat pun sama ye....
Ni baju lain, seluar lain...sebab Abah yang buatkan untuk Adik hehe...
Makcik ni kalau anak banyak OT yang handle Alhamdulillah....












Ni bulan lepas la nih...rambut depan OT yang potongkan....
OT ni kalau potongkan rambut Makcik is seram okeh....sebab selalunya hasilnya mesti teruk (hahaha..matiklah kalau OT baca nih..hampunkan orang Abang hehe)......















See...senget benget okeh....
Bila Me cakap tengok dah tak elok..nanti OT cakap sebab Me bising (kacau) masa dia tengah potong tu....derrr sangat okeh....padahallll?









Dah lama tak makan...so kita makan....Alhamdulillah..sedappp....
Mamak Shaaz ni dah jadi tempat fav Adik...kalau kitaorang bawak Adik gi situ mesti muka Adik glowing okeh hahaha..iya tak tipu..dia punya happy tu kemahin okeh...feeling sangat ye hahahaha....















Pantang kalau kat Grab Food ada offer mesti Me akan order makanan yang merapu-rapu untuk try....
Macam atas ni sajalah beli dari Boat Noodle....
Mula-mula order air jek, sekali tengok eh nak makan Roti Steam laa....
Kecewa...roti dia tak syok...pastu kaya dia sikit naw....cer bagi option untuk tambah add on kaya tu kan?barulah syok makan.....



Bersambung...





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...