Search This Blog

Wednesday, November 08, 2023

Random Pic. 184

Assalamualaikum..hi semua...





Tak senonoh jek rupanya kan?😅
Tapi nasib baik sedap jek hehehe (sedap piawaian Iolls la Uolls).....














Ni pagi hari Rabu minggu yang lepas (1 Nov 2023)...kemahin rajin betul bawak bekal...
Me bawak Nasi Putih+Kari Daging+Telur Mata...pastu ada jugak Tempe Goreng...ada jugak sebekas jambu....







Ni konon kudapan la..sekali tak sempat...dua jam lepas makan breakfast settle terus sebekas nih okeh😅...
Makanan lain Me macam tak leh go banyak kan?tapi kalau buah-buahan sampai sekarang Me masih boleh makan banyakkkk...tak kisahlah perut dah sendat mendat makan nasik pun still boleh sumbat buah-buahan ye....dan percayalah kalau Me kata banyak tu memang banyak ye😅...










Ni masa kat hospital (masa balik dari PD), MakLong Nakhil ada tanya kata mandi pantai, tak hitam pun?...memang tak gelap pun kulit kitorang Uolls sebabnya memasing menempek SunScreen kemahin teballl lagikk😁...












Balik kerja hari Khamis tengok dah gini....cantikkk bergaris kat lampu n bawah tu...
Parking kat opisMe tu jenis open parking (jenis takde garisan parking), so pepandailah susun bagi elok kereta masing-masing...ni taktaulah apa masalah orang tu kan....
Ni bukan yang kena batu dari Lori Semen haritu tu tau...sebab haritu Me n OT dah check tapi clear takde apa-apapun...
Ni OT kata ni macam ada kereta besar/tinggi yang sagat..tapi memangla..kat opis Me nih kereta 4X4 banyak....ni sesiapa yang langgar nih takde datang bagitau kat Me pun tau yang dia dah terlanggar (memasing kenal jek siapa owner kereta-kereta kat situ sebab yang hari-hari orang yang sama jek yang guna parking situ)...so menjawablah ko nanti nanti ye..eh....










Sabtu terajin masak Mihun Kari....
Ni mula-mula tutup api color dia alahai macam tak bermayanya...tapi nasib baik bila panaskan lagi sekali tu dia berkilat pekat kari dia haaa....













Nakhil M..kalau dapat makan coklat memang dia punya kadar rupa kebuluran tu teruk betulll....laju jek ngap ngap....










Ni malam ke petang...Me tak ingat...
Cara potong fish cake tu pun Me tiru cara cafe hospital Adik...barulah nampak menarik sikit kan hihi.....











Ahad pagi Me breakfast leftover Yong Tau Foo....











Ni hari apatah...terajin ha buat blackpepper gravy....
Ni lama tak buat satu...lagi satu takut Cendawan dalam tin tu expired pun iya jugak Uolls...so kita buat jek laju laju....
Rupa tak semenggah kan..?sebab gravy ni dah sejuk..tunggu nanti Me tunjuk isi dia tau....



Sekian...



















Tuesday, November 07, 2023

Langkawi Day 2: Dinner

Assalamualaikum..hi semua...




Malam tu ada dinner...dinner start pukul 8pm..tapi pukul 7.45pm kitoarang dah kat sana dah (hehe..kita ikut Kak Ros Uolls...Kak Ros pulak sejenis semua benda awal...so layankan jela)......
Masuk-masuk dewan eh kemahinnnnn...meriah okeh..padahal yang nak makannya tak sampai 20 pun...
Iya Uolls..kitoarang ada 18 orang jek Uolls..tapi dia punya setting macam untuk 50 orang ye....











Antara makanan haritu....
Nasi Goreng....








Bolognese...








Jagung Rebus....









Satey Ayam....






Kuah n condiments untuk satay....











Salad Bar gitu....kemahinnnn..







Me memang tak nampak benda lain dah kalau ada buah n kuah Rojak....















Buah-buahan yang ada.....








Meja kuih n mini cake..kemahin jugakkk....








Meja buah tadi..









Ni sebenarnya kat tray belah kanan tu ada Kambing Grilled ye...












Setting kemahin macam dinner kat hotel khenn...eh memanglah hotel pun..tapi selalunya takdelah setting gini...nih kemahin senonoh betul Uolls....memang tumbs up la....




















Sampai awal so bolehlah amik gambar beria-ia...
Makcik n Kak Ros malas nak tukar baju lain Uolls...kitaorang pakai je balik baju siang tadi tu...lantaklah hahaha....












Eh round lagikkk hahaha...ada Ikan n Udang grilled jugak....











Mushroom Sup dengan Garlic Bread pun hadoo......










Ni kat tempat meja buah-buahan tadi....












The kambing bakar....confirmlah nih yang terpaling semua orang amik kan....












Geng teettt eh...(habislah kalau ada yang baca sini hahaha).....










Nilah dewan yang kitoarang makan breakfast, lunch, n dinner Uolls..cuma malam tu kemain lawa lagik jadiknya....










Start nak pukul 8.30pm Uolls..sebab nak tunggu yang lain-lain turun...
Ni yang no 1 yang Makcik amik adalah Mushroom Sup+Roti tu....pastu gi amik kambing..pastu gi amik Rojak Buah...











Bangun lagik amik satey+Udang+Ayam Bakar....










Kambing...
Kambing nih dah lama siap bakar kot Uolls..sebabnya yang lemak putih tu habis keras balik...so agak seram nak makan gitu hihi......










Kambing Me amik 2 kali..sebab sedap betul makan dengan Salad gini (tengok ni ngences oiii).....









Rojak Buah pun makan dua kali....
Alhamdulillah...
So itu jek yang Me makan gitu...macam tak percaya kan?hahaha..tapi tu jelah (badan memang gemuk, tapi percayalah Me makan dah tak macam dulu ye...).......
Tak larat okehhh...orang lain kemain membukit satu pinggan tu dengan spaghetti lah, nasi goreng campur campur benda lain penuhhh..Me makan sepiring-piring gitu jek......
Me tak bolehlah kalau amik yang main dish tu maksudnya lagilah tak boleh nak makan yang lain-lain lagi dah....<----ni sekarang..perut dah tua...cer kalau duluuu eh kauuu...walapun makan tak membukit, tapi pinggan mesti penuh semeja punya hahaha...




Kitaorang group no. 2 yang dapat tempat pertama masa games semalamnya....
Geng low profile semua nih, tapi strategy kemahinnnn taknak kalah hahaha...
Ni kan lepas dah dapat sijil penyertaan..pastu habis dah Uolls...
Mati-matilah Me ingatkan lepas dinner tu ada karok..sekali boleh pulak yang boys tu semua dioarang pergi bukak live final Bola😁...
Nasib baiklah tak beria-ia pakai baju lain khenn😁..kalau tak membazir baju oiii....travel travel nih kalau boleh jimat baju, kita jimatlah kan..tak kuasa nanti balik nak membasuh baju yang pakai tak sampai sejam....














Gift yang semua orang jugak dapat yang sama tak kiralah group memasing dapat nombor berapa (bagus kan gini)...
Ada glass tumbler, kipas mini dengan lanyard n card cover.....besttt..











Lupa nak tunjuk kat entri semalam...
Ni depan lift sebenarnya ada bilik rehat n gym...tapi haritu diaorang tutup (rasanya kena mintak kat lobi kunci baru dioarang bukak)....
Kalau dari dalam situ view adalah terpaling cantik ye...sebab boleh nampak segala yachts n kapal sebab depan tu area Jeti Kuah...



Bersambung...





Monday, November 06, 2023

Langkawi Day 2: Melawat Kawasan...

Assalamualaikum..hi semua...
Lepas habis kelas hari kedua tu terus Me ajak Kak Ros naik ke tingkat 10...
Saja Me n Kak Ros nak tengok apa yang ada kat atas tu Uolls...
First time pergi kan...selalunya tengok orang lain je up gambar kat atas nun...(kemahin cantik lagi)...
So kalini biar kita gi tengok sendiri....










Sampai-sampai tingkat 10 pusing terus nampak nih..
Ni sebab baru lepas hujan Uolls..so nampak comot banyak pulak...kalau tengok live nih cantik sangat tau...












Excited tengok views...cantiknyaaa....



















Camera HP tak bagi kerjasama betul lah...tah napa tah kusam jek gambar...










Ni view belah kanan hotel....nampak segala kampung/perumahan kat belakang...
Baru tau meriah rupa-rupanya...selama nih ingatkan rumah kat sana jenis sebiji sebiji tu..rupa-rupanya tak pun..ada jek kawasan perumahan meriah gini....













Belakang kanan...
















Kemain memasing dengan HP memasing...
Ni kitaorang berdua jek naik atas nih..orang lain Me taktau gi mana😅.....mungkin orang lain dah pernah datang ke sini so takdelah diaorang nak repeat naik atas kot kan...










Haa gituuu...siapa yang tak percaya yang Makcik dah kedebob meh tengok pic yang nih 😁...













Muka dah petang😁..bedak ke hapa dah takde dah...
Me kan sebenarnya lagi suka muka gini...bedak tu tak bercapuk..kalau tak kemahin gomak lagi okeh...sejenis muka kalau pakai bedak baby pun bercapuk ye...tunggu dah berpeluh sikit barulah bedak tu serasi kat muka...(jenuh nak tunggu serasi tu okehhh)......














Gilir gilir amik gambar memasing....













Tu yang putih-putih tu Jeti Kuah...ni kalau kita tengok dari belah kiri depan tu bahagian hotel nih mengadap....
Kalau ikutkan dekat sangat hotel dengan jeti....
Kalau perati betul-betul korang boleh nampak jugak Dataran Lang/Lang (cer korang teropong sikit😆)...dalam gambar nampak kecik naw..kalau live elok je nampak takdelah kecik betul gini hihihi....












Lagi...














Elok tengah dok kiri kanan kir kanan amik gambar sekali datang dua orang adik colleague...teruslah kita mintak salah sorang tolong amikkan gambar....
Ni dah puas tengok views...dah puas amik gambar..so kita turun ke bilik...
Tak terus gi kat tempat makan Uolls..sebabnya malam tu nanti dalam pukul 8pm kitoarang ada dinner....





Bersambung...





























LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...