Search This Blog

Wednesday, November 02, 2016

Happy Birthday Anim!!....


Birthday Anim hari Ahad haritu....
Tapi sebab dia busy nak gi sekolahla..nak gi bengkel..so kita celebrate sebelum dengan selepas date jelah gittew....
Ni semalam...malam semalam...
Atie nak belanja kek...so kita potong kek ye hehehe.........







Dah nyanyi-nyanyi pastu tiup lilin...fuhhhhh....
Ni nampak je Anim sesorang kan...kat keliling ada Imraan dengan Umaar kemain excited lagik tu...heheheh...yang of courselah teruja giler dengan kek dan lilin tu kihkihkih....
Imraan sokmolah sampai sekarang ni semua kek pun birthday dia....adoila.....(so memang lepas sesapa punya birthday tu akan ada acara ulang tayang nyanyi, tiup lilin dan potong kek untuk dia pulak hahaha)....







Suraya Haneem....dah 17 tahun dah pun....Alhamdullilah....
Minggu depan dah nak exam SPM tau....fffuhhhh....seriusly Iolls yang takuit.....
Masa PT3 haritu result dia agak hanyut hahaha...tapi nasib baik cikgu ikut prestasi kat sekolah (bukan ikut result sebenar) so dapatlah dia masuk kelas science stream.......
Takut jugak dia tak boleh bawak...alhamdullilah...slow-slow boleh.....
Pastu haritu trial SPM dia dapat 5A's.....Allahuakbar....Alhamdulilah sangat-sangat......
Mudah-mudahan dapat maintainkan or lagi cemerlang (haruslah doakan nak yang paling cemerlang...tapi takpe...buatlah sehabis baik Anim...Kak Lily and yang lain-lain still proud of you)..muahhhhhhxxx.....
Kawan-kawan pun mintak tolong doakan banyak-banyak tau untuk Anim supaya dia lulus cemerlang dalam exam SPM ni ye...TQ...........mudah-mudahan dipermudahkan...........





Ok..potong kek cepat!!!
Tu dah kelam kabut dah bebudak duaorang tu haa hahahaha..sabo jelahpoonnnn...........






Anim belikan pizza.....
Pizza lagi okeh hahaha..mabuk pizza bulan nih......
Ni beli kat cawagan Putra Sulaiman....tak kedekut topping...oklah dari yang kat cawangan Ampang Point tu huhuhu........








Kek Anim...sedap pulak okeh....
Bye bye..eh..........









Friday, October 28, 2016

Makan Nasi Lemak Lagiiii.....

Citer Isnin lepas nih....
Kisahnya haritu...Sept ajak me kuar makan.....ayoooo.....
Tapi takpe...mana kita boleh selit kita selit ye...
Isnin malam kan Iolls kena amik Anim balik dari tusyen....
So kena arrange masa dulu dengan Anim.......then barulah boleh set masa betul-betul bila boleh keluar tu....
So Sept suggest, lepas maghrib dia terus keluar....nanti sempatlah amik Anim nanti kan......





Macam biasa takde port lain dah kan...mesti kat Nasi Lemak City Garden....
Parking agak penuh malam tu ye....tapi dalam kedai takdelah penuh sangat orangnya..pelik okeh....
Kitaorang kiranya sampai awal..dalam pukul 9 camtu...so orang pun tak sesak lagi...
Sampai-sampai tu takde cop cop meja ke apa...terus je beratur amik nak makan apa.......
Amik pun macam biasa je hehehe....kalau nak amik yang lain macam rugi pulak....

Amik lauk-lauk "wajib" la pun kan....
Tu ada Kentang sira sambal tu...pastu ada Tempe Sambal....
Sept dia minat paru..so dia amik paru secucuk......






Amik jugak sambal ikan bilis extra (ni kira amik sebab nak makan sambal lebih)...
Amik jugak Rendang Daging.....
Potions makanan adalah macam biasa...tak boleh amik sendiri..kena tunggu pekerja tu amikkan....
Pastu pesen dia tak bolehlah nak amik sikit-sikit buat rasa....kiranya ko tunjuk lauk tu nanti dia cedokkan ikut potions diaorang dah tetapkan....jadi payah sikitla kalau datang duaorang macam kitaorang tapi nak rasa macam-macam....
Tak larat oiiii...kalau makan duaorang tapi amik lauk bagai-bagai..meletop perut nanti....so amik mana-mana yang teringin sangat jek......
Rendang Daging tu malam tu marbeles betul...secukup rasa sangat...tapi tang daginglah ketul besar-besar..pastu ada yang liat...aduhhhh.....







Amik 8 bungkus nasi lemak....
Dua bungkus sorang, pastu yang lebih tu tapauan untuk orang-orang kat rumah kitaorang.....







Sedapppp...sambal dia rasa lain sikit haritu...tapi sedap jek.....
Iolls suka sangat nasi lemak style gini....syok sangattttt.....







Sept..dia tak sihat sangat malam tu....
Tapi nak jugak keluar kan...so layankan jek....








Thursday, October 27, 2016

Pagi Tadi....

Pagi tadi..keluar awal dari selalu....
Sebabnya kena hantar Anim dulu due to hujan...pastu nak kejar punch kad yang dah sihat tu pun iya...(sejak minggu lepas asyik lambat je nih....mesin punch kad tulah...dah bertahun lambat 9 minit..sekarang ni jam dia tu dah diawalkan macam biasa...).....
So keluar rumah awal lah kan......tapiiii..yang peliknya....awat awal lagi tapi bila sampai kat depan junction nak ke Flamingo Hotel nih jem dah panjang pulopppp??.....
Ingatkan jem camtu je kan......ala-ala jem nak lepaskan trafic lite tu jelah kan...
Sekali kooooo tak ye......







Mendapattt ye.....
Beratur dari pukul 7.05 a.m. camtu....tapi tak berapa bergerak..kiranya kalau bergerak pun ala-ala satu dua pusingan roda jek.....







Makcik ko dahlah dah sangap nih oiiiii....
Malam tadi dahlah tidur lambat..sebab mengantor Kak G balik kampung pastu dok bergosipan sejam dalam kereta dengan Mijon hehehehe.....







Dah masuk MRR2 barulah lega sikit....
Patutlaa....ada accident okeh....
Ni pun me amik pic cepat-cepat...sementara bergerak perlahan tu....ni pun sempat amik sebab sambil berwassap/call bagai nih...eh Iolls call pakai handsfree tau.....tapi tetaplah salah sebab drive pegang HP khennnn....puiiiiii.....
Tu accident sebelah kiri....belah kanan lane pun hadoooo....macam accident secara berkelompok je me tengok gayanya...Innalillah.....
Tu belah kanan nak ke Ulu Klang/Gombak tu dah start jem...hambek...tak taulah nasib korang sampai pukul berapa pulop tu....
Me tadi dah hazab nak dekat sejam kat depan Flamingo tu jek......






Alang-alang lambat, pastu kena amik Short Leave pulak khen, jadi kita roger-roger Orang Tu yang masuk kerja lambat tu ke tak masuk kerja langsung tu hahaha...so mehlah tapau makanan sekali....
Semalam petang Orang Tu dah try test kononnya nak try makan kat kedai Teh Tarik Ganja kat Subang Perdana nuh....bersemangat okeh...sekali tutuplah pulak.....
So pagi tadi try test lagik (padahal sebelum gi nih me dah tapau nasi lemak dengan kuih kat Makcik bawah flat tu huhuhu...awat tak cakap nak tapau kat tempat lain Abang ooooiii??)......
Ni gi bukak okeh...alhamdullilah.....wahhh memang ramai orang okeh...dah viral kot ni kan hehehehe.....
Kedai dia belakang bengkel je...belakang kedai...tersorok jugak nih...tapi memang penuh orang.....







Dapat Teh Ais dari Teh Tarik Ganja satu....
Nama camtu Iolls tak tau kenapa...tapi memang ada kat FB tulih gitu....
Ni air nih just nice ye...tak manis langsung (sesuai untuk ongtua macam me nih hehehe)......air dia macam air masa kita kecik-kecik dulu....tak kelat, tak manis tak tawar..just nice je susu dia semua...puas hati okeh.....







Tamak kan...dah tapau nasi lemak lauk Paru dengan Sotong, pastu suruh Orang Tu tapau Nasi Lemak bungkus kat kedai Teh Tarik Ganja tu pulak.........
Iolls pesan nak nasik kosong takde lauk..sekali boleh tak beliau gi beli lauk hayam...ishhhhhh...tau-tau je perut Iolls ni kapasiti dia camne ek hehehehe...i lahap u lah Abam.......








Tu diaa.....
Ingatkan kecik je tu sikit kan.....tidak ye........






Bila dah kembangkan, terus kembang sepinggan rak hahahaha.....
Murah jugak....untuk dua nasi lemak lauk ayam goreng dengan Teh Ais bungkus ni baru RM8 lebih....murahlah kan......
Ayam tu ingatkan ciputs jek...eh eh takdelah ciputs sangat....okehla....
Pastu Ayam dia tu tengok macam bodo je kan...tak ye....sedap jugak....
Sambal pun sedap...tapi kalau pedas sikit banyak sikit lagi kow punya nih.....
Nasik pulak memang banyak untuk nasik lemak dah siap bungkus macamnih.....
Alhamdullilah.....kenyang......(terus senyum walaupun mata dah boleh sendal dengan paperclips hehe)........









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...