Alhamdulillah..sampai jugak akhirnya set baju yang Me order/beli last Dec 2019...
Iya..dah lama dah Iolls order Uolls....
Patutnya dapat dalam bulan February 2020 okeh..
FYI, ETA Personal shopper yang ni seriuslah lama, selalunya PS² lain ETA diaorang 3-4 minggu jek..
Kadang² tak sampai pun 4 minggu tau² eh dah dapat...tapi yang ni tak..
Ni konon nak try sebab murah sekali padanla muka..nasib baikla tak kena tipu...
Dahlah PS ni style meniaga dia pelik..
Iklan bulan Dec..selalunya macam Me cakap PS lain akan bagi ETA dalam 3-4 minggu..ni tak..ETA bulan Feb 2020..(sampai nak dua bulan)..tapi takpela..Me budgetla siap-siap saiz baju tu je kan nanti bulan Feb Adik dah berapa bulan..
Pastu kan patutnya bila kita dah bayar (end of Dec), so macam biasa kita tunggu jelah nanti² info dari PS (kita just tunggu jela sampai date ETA yang dia bagi tu)....
Pastu PS selalunya akan bagitau yang barang kita dah sampai kat dia (baju² baby Me beli dari US or UK gitchew..selalunya sampai kat PS yang Me order dulu then dia akan post kat kita)..selalunya bila baju dah sampai PS akan bagitau yang baju tu akan diposkan sekian² date...(nanti diaorang akan bagi no post)...
Tapi PS yang ni tak..Me tunggu sampai tengah bulan Feb (sepatutnya ETA)..dia senyap je..
Pastu Me dah WA tanya barulah dia nak bagitau yang barang² Me nih dia dah tukar ke next ETA (next batch)..boleh?
Kita tanya baru bagitau okeh..tupun eh boleh pulak jawab ala² happy gitu (dia taktau ke dia janji lain?)...
Pastu boleh dia cakap lupa nak inform (derrr sangat ye)....
Okla..dah camtu takpela...
Pastu katanya ETA next month, bulan March...so kita tunggu jelah..nak buat camne kan?...
Pastu dah tunggu, bila dah pertengahan bulan March pun senyap...aittt...?
Bila Me WA, barulah PS tu bagitau 16hb March barang akan sampai...so oklah..dah nak date dah..so kita tunggu jelah kan...
Sekali bila dah 17hb tiba-tiba pulak WA bagitau barang stuck kat warehouse kat Nilai sebab esoknya start lockdown (dia yang tulis lockdown ye..padahal elok je barang-barang lain yang Me beli through online sampai)...
Pelik jugak..screenshoot yang dia bagi dari warehouse tu just bagitau barang² ada kat warehouse jek..takde pulak kata sebab lockdown barang² tak boleh bawak keluar...
Pastu sebab macam eh camtu je ke?tunggu jelah kan...
Dipendekkan cerita yang dah panjang...25hb Me WA dia lagik...Me tanya pasal barang Me tu..sebab Me tau pos kan still available..kejadah pulak ko nak simpan lagi lama²...tak boleh bagi barang so Me mintak jelah refund kan..
Boleh pulak katanya dia tak boleh buat apa2..out of her control gitu..(eh sabar jelah jawapannnnn)...
Mana tak berbulu oiii..tunggu lama..pastu macam main²..
Dahlah awal-awal yang ETA tu Me yang baik naw gi tanya balik (WA dia balik..kalau tak senyap jek kot kan).....
PS lain kalau boleh apa yang dia stated kat IG dia itulah ETA or infonya..cuma kalau ada perubahan PS la yang akan inform kita..ni tak..sampai kita pulak yang nak kena tanya...(suka pulak dia customer nak tanya-tanya kan...?..ke dia ingat kita ni boleh baca fikiran dia pulak?)...
So dah tak boleh refund tu Me dah malas dah Me nak tanya aikh..takde sudahlah..tak koser dah..
Tapi tulah..elok pulak last week tiba² dapat WA, dia bagi nombor tracker..
First time okeh Me beli macam ni..pelikkk...
Me ni kalau beli palingla senang..takdelah jenis nak terhegeh² sampai berkali² nak WA seller..
Selalunya Me tanya, order, bayar, bagi details..kang tau2 sampailah barang ikut apa yang seller inform..settle..
Baju ni Me order saiz 6 hingga 9 bulan..(masa order umur Adik nak masuk 5 bulan..esok Adik dah 8 bulan Uolls)..
Nasib baikla sizing baju nih besar sikit dari umur..kalau tak confirmla tak muat...
Sebenarnya OK je beli dari Personal Shopper (PS) nih tau (cuma bukan PS yang ni lah ye)...simple jek..
Tapi tulah..kadang² dapat yang pelik rasa macam adoilaaa takutnya nak beli online...
Tapi tulah..kalau rezeki kita in Sha Allah ok..
Tamat