Thursday, May 18, 2017

Nasi Ayam Lagi....

Hahaha...gelak dulu...
Me kan perangai memang camni...kalau ituuuu..itulahhhh ulang-ulangnya....
Ni sekarang ni dah dapat "penyakit" kalau boleh tetiap hari Sabtu nak buat Nasi Ayam boleh??
Sebelum ni Ikan Bakar...hari-hari makan or buat pun takpe....
Pastu Sushi pun dalam masa tak sampai sebulan dua kali jugaklah me repeat buat....beli pun rajin jugaklah sebab tengah suka giler....
Memang orang kata selagi tak rasa muak kan......




Okeh..ni Nasi Ayam...minggu sebelum tu hari Sabtu me dah masak Nasi Ayam kan...?
Ni Sabtu yang lepas pun me masak Nasi Ayam lagik okeh hahahaha........
Kalau ikutkan niat dalam hati me nih memang nak masak Nasi Ayam lagi...tapi macam tunggu nanti-nantilah...
Tapi bila Jumaat tu Mijon cakap esoknya dia nak masak Nasi Ayam eh eh eh....tak boleh jadik nih...me pun nak masak jugaklah hahahaha.....dengki kan...??
Ok ni Nasi Ayam Sabtu lepas.... 
Ni kalini nasi dia kurang kuning sebab me terpaksa buang margerin tumisan tu...
Boleh tak dah tumis-tumis sekali bila masuk beras dah timbul pulak bubuk-bubuk beras tu ...adoilaaaa...
Padahal me kan dah basuh beras tu kemain lama lagiikkk..pastu sampai jernih sejernihnya air beras tu okeh....tadi ko taknak timbul..ni tetiba timbul pulak dia...ishhh geram betul!
Dah tak memasal kena belek-belek betul-betul nak kuarkan...pastu dok cedok-cedok bubuk dah tercedoklah sekali margerin tumisan tu...rogi betul...
Pastu taulah..kita kodak beras yang dah letak air....dok godak-godak sampai nak hancur beras jadiknya....
Nak buang air stok tu sayang oiiii..nak taknak asingkan jelah camtu....
So hasilnya..nasik kurang berperisa la kan..pastu nasi tu jadi patah-patah...huwaaa....geramnya......






Ayam Goreng Rentung namanya hahaha.....
Ayam untuk masak ni me memang beli yang potong 4...sebabnya me pernah try macam Mijon buat belah dua jek tapi periuk tak muat oiiii...dahlah tu bila nak mengoreng tu rogi minyak Iolls hahaha....
Ni dah masak me potong-potong pulak bagi kecik....tapi tulah, skill memotong ayam me tak betul lagik....janji potong jek gitchew.....ni pun nasib baik tak hancur haha........









Jeng jenggggg!....
Setting untuk makan taknak kalah okeh......
Nampak sedap kan?soalan mintak penumbuk nih kahkahkah.......









Gitchew.....
Nak bagi korang semangat sikit masak Nasi Ayam hahaha poyooo......










Lagi sekalikkk hehe......jangan marah ye....namapun Su memang kaki syok sendirik......









Kau kau...
Ni menapau untuk OT....
Ni pun dah midnite baru dia amik....tak sempat nak awal lagi kan....
OT kijam okeh....dah dapat ni dia WA cakap terima kasih pastu krik krik krik..cisss..tak sedap lettew huhuuuuuu......








No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...