Tuesday, May 23, 2017

Alhamdullilah....



Minggu lepas Nurul bagi Iolls coklat nih...alhamdullilah....syukur sangat-sangat...
TQ sangat-sangat tau Nurul...ingat jugak kat Akak hihi.....
Ni pun Nurul nak bagi ni punyalah macam-macam halangan....kejab kang me takde, pastu dia takde, pastu me MC, dia pulak cuti...pastu me EL...pastu dia pulak cuti eh....(tak ingat, tapi memang selang seli takde hihi)....last-last minggu lepas dapat jugak bagi....alhamdullilah rezekiii....
Anyway terima kasih banyak-banyak Nurul and Syawal..semoga murah rezeki tau......






Masa dapat ni kan terkejut makcik okeh....punyalah banyak dia bagi, berbagai-bagai jenis pulak tu..seronoknyaaa..macam tau-tau je dah lama me tak makan.......
Ni kan punyalah puas okeh dapat makan reramai....me kan bawaklah balik rumah, niatnya nak bagi sorang sikit kat semua....tapi tulah berebut-rebut okeh..memasing dok chop nak yang itu ini hahahaha..nasiblah korang....








Kegemaran tetaplah yang dark coklat nih....ni berebut dengan Anim kahkahkah...
Teruk tau Anim nih...ada yang lain tu tetaplah nak yang me sukaaa....tapi oklah, dapatlah sorang 2-3 ketul...banyaklah tu kan....ko nak banyak sangat beli sendiriklah kan.....






Rezeki minggu lepas jugak me dapat makan Kari Ketam nih hehe.....
Ni Aka office sebelah dok bagi....sekarang ni tetiap kali lepas lunch mesti Aka tu bawakkan me sepinggan nasik dengan lauk camni (menu ikut menu haritu tu ada apa) hehe........rezeki sangat, Alhamdullilah....
Ni haritu diaorang masak Kari Ayam sebenarnya, pastu Kari Ayam tu pulak laku macam goreng pisang panas sampai licin semuanya kikiki....
Dah jadinya makanan untuk geng-geng diorang dah habis so tu yang terus masak Kari Ketam ni..Ketam ni ada abang tu sedekah untuk diaorang..so merasalah yang lain-lain nih...syukur.....semoga murah rezeki....
Iolls ni menumpang kasih jek hihi....alhamdullilah....







Minggu lepas jugak nih.....datim dengan OT....alah takdelah datim pun sebenarnya....jumpa pastu pergi teman OT cari CIMB, pastu pergi Super7 OT teman me pulak beli air mineral, pastu gi Bidayah kejab....tu jelah pun.....
Tu pun ingatkan bila dah lepas setelkan semua benda me nak balik terus je (OT pun nak main badminton malam nanti tu)...tapi OT ajak me makan kat Bidayah dulu pulak...jangan diajak, memang olls ok je hehehe....
Ni kan Iolls ni dah tak reti nak makan apa dah so teruslah order Roti Canai Banjir satu......
Kalini nak banjir kuah Dhal je dah....
Alhamdullilah sedappp...hihihi....








Nak dekat habis tu kuah dah kering kikiki so terus mintak orang tu topup kuah, tapi nak kuah kari pulak ye....
Ha kauuu...banjir habis kan?Alhamdulilah kenyang.....
OT tak makan, sebab perut dia dah masuk angin...adoilahhh.....(memang orang keliling kejilah kan, binik makan kemain lagik, laki minum air jek, patutlah badannnnn hahahaha)......








Rezeki lagi....syukurrr.....
Ni lauk Rendang Ayam dengan Sayur Masak Gulai putih tu pulak hehe.....
Alhamdullilah.....
Tapi tulah, Aka tu kalau bagi mak aikhhh kemain banyak sangatlah pulak.....membukittttt......








Ni breakfast Jumaat pagi...
Lepas me dah punch kad tu terus me kuar dari ofis kejab...teringin sangat dah nak makan Nasi Lemak Rendang Ayam kat Subang Perdana nun....baru perasan dah lama dah rupanya me pencen kuar ke seberang  menapau nasik lemak hihihi
Ni kalau me keluar menapau ni adalah tak sampai 15 minit pun masa yang me amik....sebab pergi terus zass tapau terus zass masuk ofis balik....kadang-kadang jelah yang terlajak sikit sampai 25 minit....tu pun sebab berebut-rebut dengan lori-lori panjang tu hohohoiii..jenuh okeh.....
Ni kan kalini Rendang dia marbeles giler...dia blend bahan-bahan semua tu hancur je...so sedap jelah me makan takde terkunyah-kunyah serai kihkihkih...pastu kan rasa Rendang dia pun sedap lebih dari selalu....happy oiii......






Tengah hari makan ni jek....
Cornflakes dengan susu kotak ni kan me dah beli dah dua bulan okeh...tapi tak termakan-makan....adoilahhh.....
Ni kan me makan dua kali tambah sebab nak mengabiskan susu tu punya pasal....
Susu tu me beli yang kotak-kotak kecik tu je ha.....
Tu pun sebab Emak me yang ajar, katanya baik susu beli susu yang kotak kecik-kecik tu, simpan dalam petiais, kang nak makan bukak satu jek......ooo ok..betul jugak tu...
Kalau beli yang besar tu haruslah dah bukak tu terus kena habiskan dalam tempoh sekian-sekian kan...?so takdelah susu tu membazir kan......?(mentol Su lambat sangat nak menyala haha)..........







Kegilaan terkini....
Lagi kat FB cakap tak elok makan meggi lagilah me laju-laju ngulang makan hahahaha.....








Puas hati dapat makan meggi kosong letak cili padi potong-potong okeh....
Ni sudu panjang ni sudu yang macam orang Korea guna tu tau...ni me beli kat Daiso...RM5 satu...harga dulu la....sekarang tak ingat dah jadi berapa......
Ni me beli adalah nak dekat 5-6 sudu dah nih tapi kan sekarang ni tinggal satu je okeh....adoilaaa...mana tah hilangnya tah yang lain-lain....makan sudu ke apa diaorang nih??








No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...