Thursday, July 10, 2014

Menu Ramadhan ke-12...



Tunjuk karipap benyot dulu....
Ni karipap ntah zaman bila ntah...rasanya dua tiga bulan sebelum puasa punya....
Beli pastu tak habis terus me froze kan karipap-karipap tu kat dalam freezer....hehehehe..eh biarlah kedekut pun..janji tak rugi...
Semalam tengah nak tunggu siap masak benda lain Emak me keluarkan karipap nih....so terus goreng balik....
Ni me takde de nak defrost ke hapa sebab kang mau lembek pulak jadinya...jadi memang keluarkan panaskan minyak terus goreng sampai garing balik......haaa..terus ada 4 ketul karipap....
Karipap makcik ni kalau ikutkan memang sedap sangat.....cuma kadang-kadang makcik tu terletak banyak sangat ikan bilis..dah jadi rasa sesuatu....
Yang semalam punya pun camtulah....terlebih ikan bilis okeh...so memang kureng sikit....
Jadi semalam tetap membazir jugak sebab dah terbuang dua ketul..dua ketul je yang laku....huuuuu.....


Sambal Sardin...
Hahaha..menu paling popular kat rumah me nih...
Kalau seminggu tak sekali dua tu haruslah nanti ada permintaan okeh....
Nak kasi laku kenalah buat sambal..tak kiralah sambal tu cair ke pekat ke, guna cili kering ke guna cili boh ke janji disambalkan....
Pastu letak sekali kentang yang dah digoreng...memang makan bertambah-tambah jadinya.....
Semalam emak yang masakkan...tengok huduh je kan...?jangan dipandang rupa yang huduh...dah makan kang baru tau erti sesalan..hahahaha....



Kesimpulan....
Telur dadar tetap jadi yang wajib..
Wajib sebab makan dengan sambal sardin kan..sambal sardin pulak kalau nak sedap lebih kenalah duetkan dengan telur dadar....
Ada air soya beli...yang ni emaklah pun tetiba nak soya panas...so beli jek...(stok kotak memang dah habis...pastu mana nak datang yang panas pun kan...)....
Pastu ada lagi satu batch (wah batch kah?) cempedak semalam...
Alhamdullilah....
Makan bertambah-tambah okeh....serius tak payah tunggu lauk hebat-hebat..kikiki...
Eh yang dalam kole tu air Nescafe Latte....serius sedap..minum sesachet nak lagi okeh....tak cukuppp...





No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...