Monday, April 17, 2017

Ikan Bakar Sambal Chef Mijon...

Iolls kan kalau hari Jumaat adalah hari terisau terlebih..lagi-lagi kalau kena balik rumah awal...
Awal means balik on time lepas balik kerja....
Sebabnya taulah hari Jumaat adalah hari kereta banyak dari hari-hari yang lain....so kalau balik awal maknanya mengundang sangat okeh....sakit jiwa habis minyak menunggu dalam jem tuh......
Jumaat lepas..kebetulan pulak dahlah hari Jumaat pastu petang tu dah ada ciri-ciri nak hujan...huwaaa....
OT dahlah takde nih....Iolls sekarang nih dah sebatang kara balik semula tau...
Time kerja OT dah tak "sedondon" dengan me dah....huwaa lagi sekali....
So nak taknak kena carik Mijon...sian Mijon jadik mangsa...eh....kikiki....
So petang tu try test call Mijon....sebabnya semalamnya tu dia ada cakap nak ajak me harini ke Pasar Malam..so jadi ke idak?tak jadi nak taknak Iolls kena redah jugaklah balik ke rumah......
Nak dijadikan cerita....Mijon cakap jadi gi Pasar Malam..tapi gi pasar malam jelah..lepas tu kena balik rumah...dia takleh keluar lama-lama...alaaaa....
Tapiiii..katanya mehlah ikut aku balik rumah...nanti aku masakkan ko Ikan Bakar....aittttt???!






Dipendekkan cerita....
So me dah pun berada di rumah Mijon hahahaha....teruk kan?dengar Ikan Bakar lajukkk je kan...?
Ni me ingatkan balik je pasar malam macam nak balik je rumah terus...tapi tak sampai hati pulak...orang dah beria-ria ajak...dahlah ajak makan kan...rugilah menolak rezeki.....
Ni me beli Mangga Muda.....dah jadi tabiat kalau gi Pasar Malam ni lah yang me carik pun..benda lain tu me buat-buat pejam-pejam mata je okeh....napsu je semua tu..padahal takut kang duit habis hahahaha....
Ni sambil tunggu Mijon masak, sambil tu me makan mangga cicah...sedap oiiii.....






Mijon dia nak bagi me diam dia gula-gulakan me dengan kicap cicah nih...adusss..merecik airliur Iolls okeh....
Ni dia gi picit-picitnya cili padi tu...memang sedap pedas berapi la jadinya....ni terus balik rumah pun buat style gini kikikih....
Ni tengok ni pun dah menjejes air liur..adoilaaaa....








Jengjengjeng....!!...
Sedap ke tidak?kikikiki...
Ni Mijon buat jenis sira sambal tu....
Serius...sangat-sangat-sangat sedap okeh....
Sedap ya amat!!alhamdulillah...nikmat Allah bagi......





Kuah Asam pun ada...sedap jugak.....hehehe....




Kuah kicap pun hado...siap hidang dalam lesung lagik hahahaha...ni pun sedapppp haiiii....







Me ulang tayang lagik sekali ye...hehehehe...







Ni pulak sampai...ewahhh...sampai gitthew..macam kat kedai kan?siap tunggu makanan sampai hahahaha....
Ni korang jangan tanya ye...lagilah marbeles.....
Tang yang hangit-hangit tu sedap nak matikkk...gitulah punya nak cakap sedap tu......






Aduhhh....
Ni me siap tapau sambal sira tu lagik...kuah asam dengan kuah kicap pun tapau...muka tak malu kan?hahahaha...
Sedap ni okeh....rasa macam nak lagi dan lagi dan lagi.....
Ni me makan kenyang Alhamdullilah....
Mijon...TQVM okeh...nanti boleh tak buatkan sambal tu?nak buat stok bulan puasa nanti hihihih........







No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...