Wednesday, April 05, 2017

Pari Bakar, Kerang Bakar....

Citer petang Isnin nih....
Petang tu balik kerja berpusing-pusinglah kitaorang mencarik makan....
Dua-dua pun lapar giler okeh...dan kalau ikutkan me makan apapun boleh je...janji nasik...lapar nasikkkkk....
Tapi OT tak boleh...dia macam tak puas hati okeh...
OT sebenarnya nak makan Ikan Bakar kat Subang Dua tu tapi hari Isnin untuk Ikan Bakar tutup....tu yang dia macam tak puas hati okeh nak makan apa...habis lalu semua kedai pun dia tak berhenti hahahah...sabar jelah....
Pastu kitaorang punya pusing tu dari Subang Perdana, membawak ke Subang Bestari, pastu ke Subang Dua pastu patah balik masuk ke Subang Bestari balik..last-last tersadai kat kedai yang selalu kitaorang makan tu je hahahaha....
Tapiiii...rezeki okeh...elok-elok duduk (kalini duduk kat luar je sebab tengok cuaca ok), tengok-tengok ada stall jual seafood bakar...eh eh ehhh....sukaletteww....hehehehe....






Hahaha...muka terkejut tu sebenarnya......
Iolls kan Mamarazi...amik gambar haruslah secara senyap-senyap jek...
Ni pun elok tengah sedap mengambik gambar tau-tau tetiba eh hahahaha..nasib baik tak kena marah okeh.....
Iolls ni sampai-sampai kena duduk je....just order air...OT pulak sampai-sampai je terus menuju ke stall seafood bakar tu...hamboiii pantassss.......tak sempat Iolls nak berkata apa-apa okeh...laju je dia menuju.....








Tau-tau sampai macam nih....hamboiiiiihhhhh.....
Nak gelak ke nak marah ke nak suka pun taktau dah.....tapi haruslah suka hahahaha....Iolls kan pengila Ikan Bakar..lagi-lagi Pari Bakar tu...







Dia bagi dua kuah cicah nih...satu kuah asam, satu kicap.....
Dua-dua kalau makan satu persatu tak berasa sangat..tapi kalau dah campur dua-dua sekali haa barulah marbelessss....i loikee......






Pari Bakar dia tak fresh dah...isi dia dah nak hitam liat je bila makan....
Pais dia pulak mula-mula rasa semacam..tapi bila terkena bawang duhduhh sedappppp.....
Alhamdullilah....
Kalau lagi fresh ni haruslah lagi lazat nih tau......
Ni OT amik sepinggan ni ada sekeping besar dengan sekeping kecik...dia amik dua untuk dua pinggan....tamak kemahin okeh......






Pastu ada Kerang Bakar nih....
Kerang ni kitaorang makan lambat okeh....last sekali dah habis makan nasik baru makan nih.......
Serius napalah me makan lambat...menyesal di sini huwaaaa...sambal dia tu sedap nak matikkkk....kalau makan dengan nasik panas-panas memang 4 pinggan nasik pun boleh selesai nih..percayalah..sedapppp.....
Kerang dia pun sedap..isi besar-besar.......ni OT kata sepinggan RM13 rasanya...oklah sebab banyakkk....
Ni kitaorang makan tak habis pun....half pinggan tapi rasa macam banyak sangat....memang berbaloi-baloi order......
Cicah dua-dua tu tak payah amik pun takpe..tak sedap hahahaha...baik cicah dengan kuah dua yang tadi tu lagi marbeles...makan berdesit-desit mulut sebab pedas tapi sedap hahahaha......








Alamak..ni kalau tanya kat mana ni tak reti okeh tajuk kedainya....
Tempat ni macam dataran lapang kat Subang Bestari nun....kedai belah kiri ni Lestari Maju....yang kanan tak hingat hahahaha.....
Tengah-tengah ni diaorang bukak meja banyak-banyak pastu keliling tu penuh stalls...macam-macam kedai ada....tinggal nak pilih jek....







Setel....hahahaha...
Eh Alhamdullilah....
Sebenarnya kitaorng makan tak habis pun....Pari tu ada lagi sepinggan tak berusik...pastu kerang tu ada half....
Masa ni dah suruh orang tu tolong tapaukan...tak larat dah...kenyang sangat....biasalah bila kita makan perut kosong, makan selera macamanapun jadi tak boleh masuk banyak sangat pun kan....
Nampak tak pinggan kitaorang duaorang tu penuh kulit kerang?tu baru makan half yek...boleh bayang kan banyak dia camne...kalau makan bertiga memang cukup tu....
Harga Iolls tak tau...yang Iolls tau dua ketul Pari harga dia letak RM26....tak pasti pulak RM26 tu untuk kedua-dua pinggan tu atau kedua-dua slices Pari tu jek....
Puaslah Iolls tanya orang tu lepas makan tu berapa RM semua?hampeh dia bolayan ishhhh........
Aduhhh....ngences pulak tengok gambar nih huhuhu.....








No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...