Friday, April 14, 2017

Pari Bakar dan Pak John Steamboat....

Me rasa kan, bulan ni bulan giler makan Ikan Bakar kot hehehe....
Boleh kata setiap petang/malam memang carik Ikan Bakar....
Iolls ni ko jangan....laju jek kalau dengar nak makan Ikan Bakar....suka sangat!tak kisahlah bakar style macamana..janji bakar...memang suka...
Ni skrg ni pulak kalau tak OT yang ajak, me pulak...kira macam dah takleh stop dah pulak..
Nak jugak makan Ikan Bakar..giler betul kan...?....
Tapi tulah, complaints macam-macam..tapi tetaplah pergi ke kedai yang sama...hahaha.....teruk kan?






Ok ni Jumaat yang lepas....
Petang tu memang me yang ajak OT makan Ikan Bakar..niat nak makan yang kat Subang Bestari, tapi OT bawak kat Subang Dua pulak...adoilaaa.....why???
Dia suka yang kat Subang Dua ni sebab katanya paste dia ni dia kata sedap..tahla..Iolls kalau ikan bakar tu Iolls sibukkan ikan dengan kuah cicah tu jek..kalau kuah cicah sedap, automatically ikan tu jadi lagi sedap gittheww....
Aritu happy sikit sebab tengok Ikan Pari tu besar...tapi RM15 je sekeping besar tu...wahhhhh...ni sebab harga pari dah turun ke apa nih??






Besar okeh...serius tak tipu....
Macam eh eh eh murah pulak harini....?
So bila tengok besar so takdelah nak amik yang lain kan....?
Pastu tengoklah tu punyala berselera OT nak makan tu.....tapiiii kannnnn......ada tapinya......







Alamakkkkk..patutlah besar...rupa-rupanya bila makan tu baru tau yang kitaorang dapat tu ikan Pari tu "hancing" okeh..adoilahhhh....
OT tu suap-suap jek "ish,  hancinglah ikan nih....siap bergas lagi Yang...."....alahaiiiii...
Tak baik laaa............kesian kitaorang....
Serius tak tipu...siap rasa ber"gas" lagi okeh..huhu first time terkena nih tau...
Tapi...kitaorang ni makanlah jugak sebab sayang duit....dan punyalah sayang makanan jugak, sampai sanggup kitaorang letak kuah cicah tu banyak-banyak nak bagi hilang "hancing" tu...huhuhuhu....
Ni me tak tipu...serius tak tipu.....salah me tak bau dulu ke?ke salah orang yang meniaga nih dapat Pari "hancing" pun dia jual jugak??silalah jawab........


→→→→→→→→→









Ni kisah hari Isnin....datim dengan Mijon pulak...
Lama dah tak datim nih okeh....
Bila ngajak keluar tu laju je masing-masing, tapi bila nak pilih nak makan apa dah pening nak makan kat mana pulak....
Pastu tau-tau dah termakan kat Pak John hehehehe....teruk kan kitaorang...??





Antara yang kitaorang amik...
Ayam yang macam satey tu sedap....dia manis-manis sedap okeh.....
Yang daging slices nih pulak Iolls meluat sebab dia potong kasar-kasar...dah sekepal-sekepal dibaginya..adoila...tak syok nak makan..nak je pinjam pisau nak tolong sliceskan bagi kecik-kecik halus lagik.....






Mijon amik ni...tapi Iolls tak reti nak makan.....









Waffle letak aiskrim...
Yang ni memang kalau kenyang macam mana pun memang kitaorang amik satu.....sedap angat nihhhh!....
Ni Mijon yang orderkan...dia gi mintak orang tu buatkan garing-garing sikit...sekali dapat memanglah garing, tapiiiiiii.....tapi inti dia sikit hahahaha...tengokk..tak memasal orang tu meluat kan....?ko mintak garing kan?meh aku bagi garing...tapi inti aku celet-celet janji kena jek hahahaha.....eh ni skrip me sendirik...
Tapi walaupun takde inti sangat...tetaplah beliau ni sedapp....geram okeh..rasa macam nak mintak je resepi....(waffle maker kat rumah tu dah bertahun tersadai tu...punyalah tak puas hati tak jumpa resepi yang best).......








No comments:

Post a Comment

Orang yang yummy....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...